ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО РЕАЛІЗАЦІЇ ДИДАКТИЧНОГО МЕНЕДЖМЕНТУУ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ-ФІЗИКІВ

Автор(и)

  • Магдалина Василівна Опачко Державний вищий навчальний заклад “Ужгородський національний університет”, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.43-45

Анотація

У статті розкривається сутність інтегративного підходу до реалізації цілей і завдань дидактичного менеджменту. Інтегративний підхід в освіті, з одного боку, – це відповідь на актуальні виклики глобалізованого світу. З іншого, це – необхідна умова модернізації змісту і процесу підготовки сучасного вчителя в системі вищої освіти.

Дидактичний менеджмент – це складова методичної підготовки майбутнього вчителя фізики, реалізація цілей і задань якої забезпечуєзасвоєння знаньпро наукові засади управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів. Інтегративний підхід, який розглядається в якості одного із методологічних, передбачає єдність теоретичної та практичної складових підготовки; гармонійне поєднання знань із різних циклів підготовки:  фундаментального, суспільно-гуманітарного та професійно-орієнтованого; інтегративний характер результату підготовки, яким є компетентність дидактичного менеджменту.

Ключові слова:інтеграція, інтегративний підхід, магістри-фізики, дидактичний менеджмент,компетентність.

В статье раскрываетсасущность интегративного подходак реализации целей и заданний дидактического менеджмента. Інтегративный подход в образовании, с однойстороны, – этоответ на актуальные вызовыглобализированногомира. С другой, это – необходимое условие модернизациисодержания и процесса подготовкисовременного учителя в системе висшего образования.

Дидактический менеджмент – этосоставляющая методической подготовки будущего учителя физики, реализация целей и заданийкоторой обеспечиваетусвоение знанийо научных основах управления учебно-познавательной деятельностью учеников. Интегративный подход, который рассматривается в качестве одного из методологических, предопределяет единствотеоретической и практической составляющих подготовки; гармоничноеобъединение знанийиз разных циклов подготовки: фундаментального, общественно-гумманитарного и профессионально-ориентированого; интегративный характер результата подготовки, каковыместь компетентность дидактического менеджмента.

Ключевые слова:интеграция, интегративный подход, магистры-физики, дидактический менеджмент, компетентность.

The article reveals the essence of the integrative approach to the achieving of the goals and the objectives of the didactic management. The integrative approach to education, on the one hand is aresponse to the current challenges of a globalized world. On the other hand, it is a necessary condition for upgrading of the content and the process of modern teachers in the system of higher education.

The didactic management is a component of the methodical preparation of future teachers of physics. The realization of its goals and tasks provides the learning about the scientific principles of management of teaching and learning activities of students. The integrative approach is regarded as one of the methodological approaches. It involves the unity of theoretical and practical components of the training; a harmonious combination of knowledge from different training cycles: fundamental, social, humanitarian and professionaly-oriented; the integrative nature of the result of preparation, which is a didactic competence of management.

Keywords: integration, integrative approach, masters, physics, didactic management, competence.

Посилання

Вознюк О. В. Цільові орієнтири розвитку особистості у системі освіти : інтегративний підхід: [монографія]. /О.В. Вознюк, О.В.Дубасенюк – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. – 684 с.

Клепко С.Ф. Інтегративна освіта і поліморфізм знання / С.Ф.Клепко. - Київ-Полтава-Харків : ПОІПОПП, 1998. – 360 с.

Козловська І.М. Проблеми інтеграції у сучасній професійній освіті: методологія, теорія, практика [монографія] / І.М. Козловська, Я.М. Кміт; за ред. І.М.Козловської та Я.М.Кміт. – Львів : Сполом, 2004. – 244 с.

Козловська І. М. Теоретичні і методичні основи інтеграції знань учнів професійно-технічної школи: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора педагогічних наук : спец. 13.00.04 ЬТеорія та методика професійної освітиЬ / Козловська Ірина Михайлівна. – Київ – 2001. – 44 с.

Опачко М.В. Комплексний підхід у формуванні методичної майстерності вчителя фізики/М.В.Опачко //Науковий вісник УжНУ. Серія Педагогіка. Соціальна робота. – Ужгород: Вид-цтво «Говерла», 2014. – Вип. 30. – С.114-117

Опачко М.В. Організація та управління як компоненти методичної майстерності вчителя фізики / М.В.Опачко //Вісник Чернігівського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. – Чернігів, 2014. – Вип 116. – С.109-114

Философский энциклопедический словарь / [главн. ред. Л. Ф. Ильичев, П. Н. Федосеев, С. Н. Ковалев, В. Г. Панов]. – М. : Советская энциклопедия. – 1983. – 210 с

##submission.downloads##