НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В СТАРШІЙ ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

  • Наталія Володимирівна Форкун Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.54-56

Анотація

В статті описані основні методичні аспекти навчання механіки в старшій школі в межах компетентнісного підходу. Обґрунтовано доцільність використання компетентнісно орієнтованих завдань в начальному процесі з фізики. Показано, що їх використання сприяє підвищенню ефективності, якості навчально-виховного процесу з фізики, активізації пізнавальної діяльності учнів, виникненню стійкого інтересу, розвитку компетенцій. Практика свідчить, що використання інновацій в навчальному процесі на засадах компетентнісного підходу дає можливість урізноманітнити процес вивчення теми, надає учню побувати в різних ролях, відчути радість від власних відкриттів, переконує в тому, що кожен може власними силами здобувати знання й крім того показати власний продукт однокласникам, друзям, вчителям.

Ключові слова: навчання, механіка, старша школа, компетентнісний підхід, компетентнісно орієнтовані завдання.

В статье описаны основные методические аспекты обучения механики в старшей школе в рамках компетентностного подхода.  В статье обосновано целесообразность использования компетентностных заданий в процессе обучения физики. Показано, что их использование способствует повышению эффективности, качества учебно-воспитательного процесса по физике, активизации познавательной деятельности учащихся, возникновению устойчивого интереса, развития компетенций. Практика показывает, что использование инноваций в процессе на засадах компетентностного обучения помогает разнообразить обучение темы, дает возможность ученику попробовать себя в разных ролях;  ощутить радость от собственных открытий, убеждает в том, что каждый может собственными силами приобретать знания и кроме того показать свой продукт одноклассникам, друзьям, учителям.

Ключевые слова: обучение, механика, старшая школа, компетентносный подход, компетентностные задания.

In the article the feasibility of using a competency-oriented tasks   in education process in physics. It is shown that the use of competence oriented tasks help of improvised efficiency, quality of the educational process in physics, cognitive activity of students, the emergence of a sustainable interest, competence development. Practice shows that the use of  innovation in the educational process on the basis of competence approach enables of diversify the process of studying the topic; feel the joy of their own discoveries convinces everyone can get their own knowledge and also show your product classmates, friends, teachers.

Key words: physics, high school, mechanics,  competence approach, competency-oriented tasks.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичне забезпечення семінарських занять з курсу «Методика навчання фізики» (загальні питання): навчально-методичний посібник/ П.С.Атаманчук, О.М.Семерня, Т.П. Поведа. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. – 392 с.

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики. – / П.С.Атаманчук. - Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно-видавничий відділ, 1999. – 174 с.

Гончаренко С.У. Методика як наука: навчальний посібник/ С.У. Гонаренко. –Хмельницький: Вид-во ХГКП, 2001. – 30 с.

Електронний ресурс. Нова школа. Простір освітніх можливостей. http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/serpnevi-pedagogichni-konferencziyi-2016.html

[Електронний ресурс]: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=58639

Мацюк В. Фізика. Збірник задач./ В. Мацюк, Н.Струж, О.Слободян. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2015. – 208 с.

Методика навчання фізики у старшій школі: навч. посіб./ [В.Ф.Савченко, М.П.Бойко, М.М. Дідович та ін.]; за ред. В.Ф.Савченка. – К.: ВЦ «Академія», 2011. – 296 с. – (Серія «Альма-матер»).

##submission.downloads##