РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ МАЙБУТНЬОГО ФАХІВЦЯ ФІЗИКО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ ЯК СКЛАДОВОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Автор(и)

  • Олег Петрович Панчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.106-108

Анотація

Розглянуто теоретичні та методичні аспекти фахової підготовки майбутніх фахівців фізико-технологічного профілю використовуючи творчий підхід до викладання; описано спосіб формування творчих педагогічних вмінь; висвітлено основні проблеми розвитку творчих здібностей студентів в умовах інтеграції фізики й технічних дисципліни на фізико-технологічних спеціальностях педагогічних університетів.

Встановлено, що основними показниками творчих здібностей є швидкість і гнучкість думки, оригінальність, допитливість, точність і сміливість. Швидкість думки – кількість ідей, яка виникає за одиницю часу. Гнучкість думки – здатність швидко й без внутрішніх зусиль переключатися з однієї ідеї на іншу. Оригінальність – здатність до генерації ідей, які відрізняються від загальноприйнятих, до парадоксальних, несподіваних рішень. Допитливість – здатність дивуватися; відкритість та інтерес до всього нового. Сміливість – здатність приймати рішення в ситуаціях невизначеності, не лякатися власних висновків і доводити їх до кінця, ризикуючи особистим успіхом і репутацією.

Ключові слова: творчість, творчий підхід, професійна компетентність, творчі вміння.

Рассмотрены теоретические и методические аспекты профессиональной подготовки будущих специалистов физико-технологического профиля используя творческий подход к преподаванию; описывается формирование творческих педагогических умений; освещены основные проблемы развития творческих способностей студентов в условиях интеграции физики и технических дисциплины на физико-технологических специальностях  педагогических университетов.

Установлено, что основными показателями творческих способностей является скорость и гибкость мысли, оригинальность, любознательность, точность и смелость. Скорость мысли - количество идей, которая возникает в единицу времени. Гибкость мысли - способность быстро и без внутренних усилий переключаться с одной идеи на другую. Оригинальность - способность к генерации идей, которые отличаются от общепринятых, к парадоксальным, неожиданных решений. Любознательность - способность удивляться; открытость и интерес ко всему новому. Смелость - способность принимать решения в ситуациях неопределенности, не пугаться собственных выводов и доводить их до конца, рискуя личным успехом и репутацией.

Ключевые слова: творчество, творческий подход, профессиональная компетентность, творческие умения.

Theoretical and methodological aspects of professional training of future specialists of physical and technological profile using a creative approach to teaching; describes a method of forming creative teaching skills; The basic problems of development of creative abilities of students in the integration of physics and engineering discipline in physical and technological specialties pedagogical universities.

Established that the key indicators of creative abilities is the speed and flexibility of thought, originality, curiosity, precision and courage. The speed of thought - the number of ideas that occurs per unit time. Flexibility of thought - the ability to quickly and without internal effort to switch from one idea to another. Originality - The ability to generate ideas that are different from the conventional to the paradoxical, unexpected solutions. Curiosity - the ability to be surprised; openness and interest in everything new. Courage - the ability to make decisions in situations of uncertainty, not afraid of their findings and bring them to an end, at the risk of personal success and reputation.

Keywords: creativity, creative, professional competence and creative ability.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико-технологічних компетентностей учнів: монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук. – Кам’янець-Подільський: К-ПНУ, 2011. – 252 с.

Освіта в контексті стратегічних завдань розвитку України // Директор школи. Україна. – 2005. – № 5. – С. 3–7.

Закон України про Національну рамку кваліфікацій (проект) // Освіта. 2001. - № 14. (5449). – С. 7-8.

Бабій М. Ф. Розвиток креативності особистості як умова ефективності навчання / М. Ф. Бабій // Обдарована дитина. – 2011. – № 7. – с. 2 – 4.

Волобуєва Т.Б. Розвиток творчої компетентності школярів / Т.Б Волобуєва // Харків, – 2005. — 168 с.

Психологія: Підручник / Ю.Л. Трофімов, В.В. Рибалка, П.А. Гончарук та ін. / За ред. Ю.Л. Трофімова. – К.: Либідь, 1999. – 558 с.

##submission.downloads##