ВПЛИВ ЗМІСТУ КУРСУ ФІЗИКИ НА ЯКІСТЬ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Геннадій Олександрович Шишкін Бердянський державний педагогічний університет, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.117-120

Анотація

У статті наводяться результати проведеного дослідження з проблем формування інтегрованих знань в системі підготовки майбутніх учителів технологій. Звертається увага на необхідність формування змісту курсу фізики, якій повинен містити знання з дисциплін природничо-наукової підготовки. Експериментально доведено, що процес формування інтегрованих знань значною мірою залежить від відповідної організації та методики проведення занять з фізики. Проведені дослідження свідчать про низький рівень міждисциплінарних зв’язків фізики та дисциплін технологічної підготовки. Це вказує на недостатню фундаментальну підготовки майбутніх учителів технологій. Доведено, що для підвищення якості підготовки майбутніх учителів необхідне здійснення єдиного підходу до викладання різних дисциплін, їх відповідності сучасним вимогам суспільства, структурування навчального матеріалу, єдиного концептуального підходу до конструювання змісту навчальних дисциплін та методології їх вивчення.

Ключові слова: фізика, інтеграція, навчальний процес, фахова підготовка, вчитель технологій.

В статье приводятся результаты проведенного исследования по проблемам формирования интегрированных знаний в системе подготовки будущих учителей технологий. Содержание курса физики, учитывающего знания с дисциплин естественно-научного цикла значительно повышает уровень подготовки выпускников. Формирование интегрированных знаний по физике и дисциплинам технологической подготовки будущих учителей рассматривается как основная проблема современной системы подготовки педагогических кадров. Проведенные исследования свидетельствуют о низком уровне междисциплинарных связей физики с дисциплинами технологической подготовки. Доказано, что для повышения качества подготовки будущих учителей необходим единый подход к преподаванию различных дисциплин, структурированию учебного материала, к конструированию содержания учебных дисциплин и методологии их изучения.

Ключевые слова: физика, интеграция, содержание курса, учебный процесс, профессиональная подготовка, учитель технологий.

The article presents the results of the research according to the problem of formation of integrated knowledge in the system of training of future technologies teachers. The content of physics course, which takes into account the knowledge in the disciplines of science and scientific cycle significantly increases the graduates level of training. The forming of integrated knowledge in physics and disciplines of technological training of future teachers is considered as the main problem of the modern system of teacher training. The conducted research show low levels of interdisciplinary connections of physics and disciplines of technological training. This indicates a lack of fundamental training of future teachers of technologies. It has been proved that for improving the quality of future teachers training it is necessary to realize unified approach to teaching of different disciplines, structuring training material, common conceptual approach to designing the content of subjects and methodology of their study.

Key words: physics integration, course content, learning process, professional training, technology teacher.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико-технологічних компетентностей учнів : монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. – 252 с.

Коменский Я. А. Мир чувственных вещей в картинках / Я. А. Коменский ; под ред. А. А. Красновского. – [изд. 2-е.] – М. : Учпедгиз, 1957. – 351 с.

Платон. Собрание сочинений [в 3 томах] / Платон. – СПб. : Изд-во Санкт-Петербургского ун-та; «Издательство Олега Абышко», 2006/7. –Т.3. – С. 21-36.

Педагогическое наследие / [Коменский А. Я., Локк Дж., Руссо Ж.-Ж., Песталоции И. Г.]. – М. : Педагогика, 1989. – 261 с.

Песталоцци И. Г. Развивающее школьное обучение / И. Г. Песталоцци // Избранные педагогические сочинения : в 2 т. – М. : Педагогика, 1981. – Т. 1. – С. 7-247.

Черепанов В. С. Экспертные оценки в педагогических исследованиях / В. С. Черепанов. – М. : Педагогика, 1989. – 152 с.

Шишкін Г. О. Методична система формування інтегрованих знань з фізики в процесі підготовки вчителів технологій : [монографія] / Г. О. Шишкін. – Донецьк : Юго-Восток, 2014. – 365 с.

Shyshkin Gennadiy. Formation of the fundamental physical and technological knowledge in formation of teachers in the field of technology / Shyshkin Gennadiy, Deyneka Elena // Austrian Journal of Humanities and Social Sciences, May-June, 2014, – № 3 – P. 151-153.

##submission.downloads##