КОНТРОЛЬ РОЗВИТКУ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ВИЩІЙ ШКОЛІ ПРИ ВИКЛАДАННІ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Василь Дмитрович Шубчинський Міжрегіональне вище професійне будівельне училище м. Краматорська, Ukraine
  • Юлія Валентинівна Мєнафова Донбаська державна машинобудівна академія, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.172-174

Анотація

Контроль знань є органічною частиною процесу навчання у вищій школі. При цьому підвищується значення контролюючої, методичної і консультаційної діяльності. Навчальна функція контролю знань виявляється в їх закріпленні, поглибленні коригуванні та систематизації. Дані контролю знань необхідні для визначення рівня і якості знань, компетентності студентів. Правильний вибір оптимальної частоти контролю значно підвищує ефективність управління процесом навчання. Контроль знань поділяється на поточний, тематичний і підсумковий. Основними формами перевірки знань є усне опитування і письмові самостійні, контрольні роботи, модулі. Розумне поєднання планового поточного контролю та контролю без попередження може націлювати роботу студента як над цілими розділами курсу, так і над кожною лекцією окремо, підвищуючи ефективність навчального процесу. Контроль за знаннями студентів активізує їх самостійну роботу, сприяє більш глибокому і міцному засвоєнню матеріалу та дозволяє об'єктивно оцінити поточні знання і рівень технологічної  компетентності.

Ключові слова: контроль знань, поточний контроль, тематичний контроль, підсумковий контроль, тестові технології. 

Контроль знаний является органической частью процесса обучения в высшей школе. При этом повышается значение контролирующей, методической и консультационной деятельности. Обучающая функция контроля знаний проявляется в их закреплении, углублении корректировке и систематизации. Данные контроля знаний необходимы для определения уровня и качества знаний, компетентности студентов. Правильный выбор оптимальной частоты контроля значительно повышает эффективность управления процессом обучения. Контроль знаний подразделяется на текущий, тематический и итоговый. Основными формами проверки знаний являются устный опрос и письменные самостоятельные, контрольные работы, модули. Разумное сочетание планового текущего контроля и контроля без уведомления должен нацеливать работу студента, как над целыми разделами курса, так и над каждой лекцией отдельно, повышая эффективность учебного процесса. Контроль за знаниями студентов активизирует их самостоятельную работу, способствует более глубокому и прочному усвоению материала и позволяет объективно оценить текущие знания и уровень технологической компетентности.

Ключевые слова: контроль знаний, текущий контроль, тематический контроль, итоговый контроль, тестовые технологии. 

Control of knowledge is an organic part of the learning process in higher education. This increases the value of controlling, methodological and Advisory activities. The learning control function of knowledge manifests itself in their consolidation, deepening the adjustment and systematization. Control data of the knowledge necessary to determine the level and quality of knowledge, competence of students. The correct choice of optimal frequency control significantly increases the efficiency of the training process management. The control knowledge is divided into current, thematic and final. The main forms of testing the knowledge are oral questioning and written self, tests, modules. A reasonable combination of scheduled current control and monitoring without notice to you may target the work of the student on all sections of the course, and each lecture separately, increasing the efficiency of the educational process. Control of knowledge of students activates their independent work, promotes deeper and lasting comprehension of the material and allows to objectively assessing the current state of knowledge and level of technological competence.

Key words: control of knowledge current control, thematic control, final control, test technology.

Посилання

Ефремова Н.Ф. Тестовый контроль в образовании. Учеб. пособие. – М: Университетская книга, Логос, 2007. – 368с.

Шубчинський В.Д. Электронное обучение как фактор повышения профессиональной компетентности современного специалиста/ В.Д. Шубчинский, Ю.В. Менафова // ХІ Международная конференция ″Стратегия качества в промышленности и образовании″, (1–5 июня 2015 г., г. Варна, Болгария) : материалы в 2-х т. – Д. ; Варна, 2015. –Т.1. – С. 426-430.

##submission.downloads##