НАВЧАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ ВЗАЄМОДІЇ ТІЛ ЗА ДОПОМОГОЮ КОМП’ЮТЕРНОЇ ПРОГРАМИ TRACKER

Автор(и)

  • Андрій Володимирович Рибалко Національний університет водного господарства та природокористування, Ukraine
  • Олена Славянівна Рибалко КЗ школа-інтернат «Рівненський обласний ліцей» Рівненської обласної ради, Ukraine
  • Ольга Дмитрівна Кочергіна Національний університет водного господарства та природокористування, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.212-214

Анотація

У цій статті запропоновано модель навчального дослідження взаємодії тіл із використанням комп’ютерної програми Tracker. Наведено зразок установки для перевірки співвідношення між масами та прискореннями тіл при їх взаємодії, законів збереження імпульсу та механічної енергії. Метою публікації є висвітлення теоретичних засад та практичних рекомендацій до впровадження програми Tracker як дидактичного засобу організації навчальних досліджень взаємодії тіл. Важливість навчальних експериментальних досліджень у навчанні фізики зумовлює практичну та наукову значущість статті. Запропонований підхід до візуалізації залежності механічних величин від часу при русі і взаємодії тіл є оригінальним дидактичним засобом обробки результатів навчального експерименту. Апробація пропонованої методики дозволяє авторам надати практичні рекомендації щодо її впровадження у навчання фізики як у старшій так і у вищій школі.

Ключові слова: навчання, фізика, експеримент, програма Tracker, взаємодія тіл, дидактичні рекомендації.

В этой статье предложена модель учебного исследования взаимодействия тел с использованием компьютерной программы Tracker. Приведен образец установки для проверки соотношения между массами и ускорениями тел при их взаимодействии, законов сохранения импульса и механической энергии. Целью публикации является освещение теоретических основ и практических рекомендаций по внедрению программы Tracker как дидактического средства организации учебных исследований взаимодействия тел. Предложенный подход к визуализации зависимости механических величин от времени при движении и взаимодействии тел является оригинальным дидактическим средством обработки результатов учебного эксперимента. Апробация предлагаемой методики позволяет авторам дать рекомендации по ее внедрению в обучение физики как в старшей так и в высшей школе.

Ключевые слова: обучение, физика, эксперимент, программа Tracker, взаимодействие тел, дидактические рекомендации.

In this article proposed a model of educational research ofthe interaction of bodies with using computer program Tracker. Showed an example of installation for checking the laws of bodies interaction. The aim of the publication is to highlight the theoretical principles and practical guidelines for implement the program Tracker as a didactic tool of educational research of body interactions. The importance of educational researches and experiments in physics teaching makes practical and scientific significance of the article. Visualization of mechanical values depending on the time of the motion and interaction of bodies is an original tool for processing the results of educational experiment.

Key words: teaching, physics, experiment, program Tracker, the interaction of bodies, didactic recommendations.

Посилання

Дж. Орир. Популярная физика. – М.: Мир, 1969. – 556 с.

Практикум по физике в средней школе. Дидакт. матеріал. Под ред. А. А. Покровського. – М.: Просвещение, 1987. – 192 с.

https://www.youtube.com/watch.

https://www.cabrillo.edu/~dbrown/tracker/

https://www.cabrillo.edu/~dbrown/tracker/archives/Tracker-4.87-windows-installer.exe

Рибалко А.В., Рибалко О.С., Лебедь О.О. Застосування комп’ютерної програми tracker як дидактичного засобу перевірки закону збереження імпульсу / Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Випуск 27. Серія: Педагогічні науки. – Чернігів, 2015. С. 181-185.

##submission.downloads##