КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ СОЦІАЛЬНО-ЕКОЛОГІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • L. A. Sydorchuk Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Ukraine
  • O. G. Chorna Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.220-224

Анотація

Дослідження висвітлює використання міждисциплінарного підходу в організації навчального процесу з вивчення дисциплін безпеки життя і охорони праці, при якому  забезпечується безперервність і наступність у даних дисциплін, достатність і відсутність дублювання матеріалу, інтеграція безпекової та фахової підготовки, що сприятиме розвитку креативного мислення студентів, єдиної системи поглядів на сучасну картину світу та оптимізує навчальний процес у ВНЗ. Нами запропоновано та обґрунтовано методичну систему  формування фахової компетентності з соціально-екологічної безпеки життєдіяльності майбутніх учителів технологій.

Ключові слова: методика, компоненти методичної системи,  критерії, рівні, фахова компетентність з соціально-екологічної безпеки життєдіяльності.

Исследование посвящено использованию междисциплинарного подхода в организации учебного процесса по изучению дисциплин безопасности жизни и охраны труда, при котором обеспечивается непрерывность и преемственность в изучении данных дисциплин, достаточность и отсутствие дублирования материала, интеграция безопасности и профессиональной подготовки, что будет способствовать развитию креативного мышления студентов, единой системы взглядов на современную картину мира и оптимизирует учебный процесс в вузе. Нами предложено и обосновано методическую систему формирования профессиональной компетентности по социально-экологической безопасности жизнедеятельности будущих учителей технологий.

Ключевые слова: методика, компоненты методической системы, критерии, уровни, профессиональная компетентность по социально-экологической безопасности жизнедеятельности.

Research is dedicated to the use of a multidisciplinary approach in the educational process of the study subjects safety of life and safety, which ensured continuity and continuity in the study of these subjects, sufficiency and lack of duplication of material, integrating security and professional training, to facilitate the development of creative thinking of students, a unified system views on the current view of the world and optimizes the educational process in high school. We proposed and reasonably methodical system of formation of professional competence of social and environmental future teachers of life safety technologies.

Keywords: method, methodical system components, criteria and levels, professional competence of social and ecological life safety.

Посилання

Абдуллина О. А. Общепедагогическая подготовка учителя в системе высшего педагогического образования / О. А. Абдуллина. – М.: Просвещение, 1990. – 141с.

Безпека життєдіяльності: навч. посібник / [П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, О.П. Панчук, О.Г. Чорна]. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 276 с.

Берулава М. Н. Теория и практика интеграции содержания общего и профессионального образования в профтехучилищах: автореф. дис. докт. пед. наук. – Ташкент, 1988. – 42 с.

Бойко А. М. Оновлена парадигма виховання: шляхи реалізації: навч.-метод. посіб. – К. : ІЗМН, 1996. – 232 с.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.

Інтегрований курс безпеки життєдіяльності (теоретичні основи) / П. С. Атаманчук, В. В. Мендерецький, О. П. Панчук, О. Г. Чорна // Навчально-методичний посібник. – Кам’янець-Подільський: Буйницький О. А. – 2010 р. – 203 с.

Мойсеюк Н. Є. Педагогіка: Навч. посіб. – 5-е вид., допов. і перероб. – К., 2007. – 656с.

Насонова Е. Е. Формирование индивидуального стиля деятельности педагога-валеолога в процессе педагогической практики: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.08 / Насонова Елена Евгеньевна. – М., 2001. – 268 с.

Новиков А. Н. Методология учебной деятельности / А. Н. Новиков. – М.: Издательство «Эгвес», 2005. – 176 с.

Основи охорони праці : [навч. посібник] / П. С. Атаманчук, В. В. Мендерецький, О. П. Панчук, О. Г. Чорна. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 224 с.

Сластенин В. А. Педагогика: инновационная деятельность / Сластенин В. А., Подымова Л. С. – М. : ИЧП “Издательство Магистр", 1997. – 308 с.

Усова А. В. Формирование учебных умений и навыков учащихся на уроках физики / А. В. Усова, А. А. Бобров. – М. : Просвещение, 1988. – 112 с.

##submission.downloads##