ЗАДАЧІ ТЕХНІЧНОГО ЗМІСТУ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ В УЧНІВ ЗДАТНОСТІ ДО НАУКОВОГО ПІЗНАННЯ

Автор(и)

  • Сніжана Олегівна Шерстюк Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2016-22.239-241

Анотація

У статті проаналізовано стан формування технічних знань в учнів старшої школи у процесі навчання фізики. Показано, що для розуміння кожним учнем особистісної значущості фізики як науки та навчального предмета необхідно акцентувати увагу на практичному застосуванні фізичних явищ та законів у роботі техніки та механізмів. Це забезпечить підвищення цікавості до фундаментальної науки та сприятиме підвищенню якості засвоєння її основних закономірностей. Наголошено на створенні нових методичних підходів до формування технічних знань, що повністю відповідатимуть вимогам сучасного світу. Розглянуто зміст та форми технічних задач як основного методу для формування технічних знань в учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Запропоновано власне трактування поняття «технічна задача». Наведено деякі варіанти технічних задач у формі питання-відповідь із можливим їх розв’язком.

Ключові слова: технічні знання, задачі технічного змісту, технічні задачі, методичні підходи до формування технічних знань, технічне мислення, фізика. 

В статье проанализировано состояние формирования технических знаний у учащихся старших классов в процессе обучения физике. Показано, что для понимания каждым учеником личностной значимости физики как науки и учебного предмета необходимо акцентировать внимание на практическом применении физических явлений и законов в работе техники и механизмов. Это обеспечит повышение интереса к фундаментальной науке и будет способствовать повышению качества усвоения ее основных закономерностей. Отмечено необходимость создания новых методических подходов к формированию технических знаний, которые полностью будут отвечать требованиям современного мира. Рассмотрены содержание и формы технических задач как основного метода для формирования технических знаний у учащихся общеобразовательных учебных заведений. Предложено собственное определение понятия «техническая задача». Приведены варианты технических задач в форме вопрос-ответ с возможным их решением.

Ключевые слова: технические знания, задачи технического содержания, технические задачи, методические подходы к формированию технических знаний, техническое мышление, физика.

The article analyzes the formation of technical knowledge among high school students in learning physics. It is shown that for an understanding of the personal importance of every student of physics as a science and a school subject is necessary to focus on the practical application of physical phenomena and laws of the equipment and machinery. This ensures increased interest in basic science, and will improve the quality of assimilation of its basic laws. Noting the need for the creation of new approaches to the formation of the technical knowledge that will fully meet the requirements of the modern world. We consider the content and form of technical problems as the main method for the formation of technical knowledge among students of secondary schools. Suggest my own definition of «technical problem». Variants of technical problems in the form of question and answer with their possible solutions.

Key words: technical knowledge, the problem of the technical content, technical issues, methodological approaches to the formation of technical expertise, technical thinking, physics.

Посилання

Благодаренко Л.Ю. Теоретико-методичні засади навчання фізики в основній школі: монографія / Л.Ю. Благодаренко. – К.: Вид-во НПУ імені М.П.Драгоманова, 2011. – 427с.

Бондарь В.А. Задачи по физике с техническим содержанием: Кн. для учителя / В.А. Бондарь, Д.И. Кульбицкий, В.А. Яковенко. – Мн.: Нар. асвета, 1986. – 167 с.: ил.

Денисяко С.О. Організація навчального процесу в контексті прикладного апекту курсу фізики / С.О.Денисяко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам'янець-Подільський: Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. – Вип. 21: Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. – 356 с. – С. 65-67.

Низамов И.М. Задачи по физике с техническим содержанием: Пособие для учащихся / Под ред. А.В. Перышкина. – 2-е изд., перераб. – М.: Просвещение, 1980. – 96 с.: ил.

##submission.downloads##