ОРГАНІЗАЦІЙНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ РЕІНЖИНІРИНГУ БІЗНЕС-ПРОЦЕСІВ В МАРКЕТИНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЙОГО ЕФЕКТИВНОЇ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.30837/2522-9818.2018.5.095Ключові слова:
реінжиніринг бізнес-процесів, маркетингова діяльність, інноваційний маркетинг, організація бізнес-процесів, промислові підприємстваАнотація
Предметом дослідження статті є принципи організації інноваційної діяльності вітчизняних промислових підприємств та функціональні зв’язки маркетингу та інноваційної діяльності в період здійснення реінжинірингу бізнес-процесів. Мета роботи – розкрити організаційно-економічний потенціал залучення реінжинірингу бізнес-процесів у маркетинговій діяльності промислових підприємств для забезпечення ефективного інноваційного маркетингу зокрема, та ефективної інноваційної діяльності в цілому. В статті вирішуються наступні завдання: дослідження статистичних показників інноваційної діяльності вітчизняних промислових підприємств та відповідних джерел фінансування; аналіз існуючих досліджень по темі інноваційного маркетингу, маркетингу інновацій, інноваційної складової реінжинірингу та реінжинірингу бізнес-процесів у маркетинговій діяльності; розвиток методичного підходу впровадження інноваційного маркетингу. Використовуються такі методи: порівняльний аналіз, системний підхід, статистичний аналіз. Отримано наступні результати: українські промислові підприємства відчувають різкий дефіцит залучення інновацій. Підприємства власноруч мають навчитися налогоджувати ефективну інноваційну робту з використанням наявного ресурсного потенціалу. Чітко визначений орієнтир для промисловості – інновації. При чому, інновації – не тільки технологій та кінцевого продукту, а й управлінські інновації. Зазначена розстановка сил безальтернативно вимагає залучення інноваційних трансформаційних заходів радикального характеру, до яких належить реінжиніринг бізнес-процесів. В період різких змін як у внутрішньому, так і зовнішньому бізнес-середовищі, на переконання автора, саме маркетинг має стати відповідальним за адаптацію підприємств до нових принципів роботи. Так сформовано розширений перелік точок контакту маркетингової діяльності та інноваційної, розкрито інноваційну функцію маркетингу промислових підприємств, вдосконалено теоретико-методичний підхід до інноваційного маркетингу промислових підприємств при проведенні реінжинірингу бізнес-процесів. Висновки: реінжиніринг бізнес-процесів у маркетинговій діяльності промислових підприємств містить у собі вагомий організаційно-економічний потенціал, що може бути використаний для забезпечення ефективного інноваційного маркетингу зокрема, та ефективної інноваційної діяльності в цілому.Посилання
Materials of State Statistice Service of Ukraine, available at : http://ukrstat.gov.ua/.
Archive of Basic Trends of Money Exchange Market, National Bank of Ukraine : web-site, available at : https://bank.gov.ua/control/uk/publish/category?cat_id=40823
Hammer, M., Champy, J. (1997), Reengineering the Corporation: A Manifesto for Business Revolution : translated from English, St.-P. : St-P, University Publish House, 332 p.
Davenport, T. (1993), Process Innovation : Reengineering Work through Information Technology, Harvard Business School Press, 201 p.
Taraniuk, L. M., Kobyzskyi, D. S., Taraniuk, K. V. (2016), "Organizational and Economic Opportunities of Reengineering Business-processes as Part of the Effective Functioning for Native Machine-building Branch Recreation", Mechanism of Economic Regulation, No. 4, P. 68–76.
Kobyzskyi, D. S. (2017), "Preconditions of Marketing Activity Reengineering at Ukrainian Machine-building Enterprises" ["Peredumovy vprovadzhennja reinzhyniryngu marketyngovoji dijalnosti ukrajinskyx mashynobudivnyx pidpryjemstv"], Mechanism of Economic Regulation, No. 3, P. 76–84.
Kobyzskyi, D. S. (2018), "Organizational and Economic Provision of Marketing Activity Reengineering at Ukrainian Machine-building Enterprises" ["Organizacijno-ekonomichne zabezpechennja reinzhyniryngu marketyngovoji dijalnosti ukrajinskyx mashynobudivnyx pidpryjemstv"], Business-Inform, No. 2, P. 319–325.
Illjashenko, S. M. (2008), Marketing of Innovations and Innovations in Marketing : Monograph [Marketyng innovacij i innovaciji v marketyngu : Monografiya], ed. by S. M. Illjashenko, Sumy, University Book, 615 p.
Utkin, E. A. (1998), Business-reengineering : Business Reniew, Moscow, Tandem, 219 p.
Illjashenko, N. S. (2011), Organizational and Economic Basis of Innovative Marketing of Industrial Enterprises : Monograph [Organizacijno-ekonomichni zasady innovacijnogo marketyngu promyslovyz pidpryjemstv : Monografya], Sumy State University Publish House, 192 p.
Drachuk, J. Z., Trushkina, N. V. (2013), "Directions of Marketing Provision of Industrial Manufacturing Modernization" ["Naprjamy marketyngovogo zabezpechennja modernizaciji promyslovogo vyrobnyctva"], Regional Business-Economy and Managemenet, No. 2 (38), P. 35–42, available at : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Rbetu_2013_2_8.
Kushneruk, A. S. (2012), "Theoretical Issues of Governmental Policy of Industrial Development on Marketing Basis", ["Teoretychni zasady derghavnoji polityky promyslovogo rozvytku na zasadax"], Actual Problems of Economics, No. 9 (135), P. 86–93, available at : http://nbuv.gov.ua/UJRN/ape_2012_9_11.
Vinichenko, I. I. (2013), "Singularities of Marketing Management of Enterprises’ Innovative Activity" ["Osoblyvosti marketyngovogo upravlinnja innovacijnoju aktyvnistju pidpryjemstv"], Effective Economics, No. 2, available at : http://nbuv.gov.ua/UJRN/efek_2013_2_3.
Ukrajinec, A. I. (2012), "Analyze of Innovative Marketing Implementation Abilities" ["Analiz mozhlyvostej vprovadzhennja innovacijnogo marketyngu na mashynobudivnyx pidpryemstvax Lvivshchiny"], Bulletin of National University "Lvivska Politekhnika", No. 749 : Logistics, P. 299–304, available at : http://ena.lp.edu.ua:8080/hande/ntb/25833.
Elwin, T. Reengineering Marketing, available at : https://tobyelwin.com/reengineering-marketing/
Abdikeev, N. M., Kiseljov, A. D. (2010), Corporation’s Knowledge Management and Business Reengineering [Upravlenie znanijami korporacii i reinzhiniring biznesa], ed. by N. M. Abdikeev, Moscow, "Infra", 382 p.
Myronenko, K., Kovalenko, A., Stanislavnik, E. (2014), "Key Aspects of ERP-systems Implementation at Innovative-active Industrial Enterprises" ["Kljuchevye aspekty vnedrenija ERP-system na innovacionno-aktivnyx promyshlennyx predprijatijax"], Scientific Bulletin of Odessa National Economic University, No. 6, P. 83–94, available at : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nv_2014_6_10.
Bekker, J., Vilkov, L., Taratukhin, V. (2007), Processes Management, Moscow, "Eksmo", 384 p.
Gardiner, S. C., Hanna, J. B., La, Tour M. S. (2002), "ERP and the Reengineering of Industrial Marketing Processes. A Prescriptive Overview for the New-Age Marketing Manager", Industrial Marketing Management, Vol. 31, No. 4, P. 357–365. DOI: https://doi.org/10.1016/S0019-8501(01)00167-5.
Attaran, М. (2004), "Exploring the Relationship between Information Technology and Business Process Reengineering. Information & Management. Vol. 41, No. 5, P. 585–596. DOI: https://doi.org/10.1016/S0378-7206(03)00098-3.
Micu, A., Capatina, A., Micu, A. E. (2012), "Marketing Process Reengineering within a Romanian Software Company Focused on the Implementation of a Freelancing Strategy", iBusiness, Vol.4, No. 4, P. 341–349. DOI: https://doi.org/10.4236/ib.2012.44043.
Morokhova, V. O., Borzakovska, L. V. "Complex Interaction of Marketing and Innovative Activities of Industrial Enterprise" ["Kompleksna vzajemodija marketyngovoji ta innovacijnoji dijalnosti promyslovogo pidpryjemstva"], Management of Innovative Process in Ukraine, available at : http://ena.lp.edu.ua/bitstream/ntb/14834/1/109_179-180_120506_maket_ena_ntb.pdf.
Illjashenko, N. S. (2010), "Implementation of Innovative Marketing Conception within Industria Enterprises Activity" ["Vprovadzhennja koncepcii innovacijnogo marketyngu v dijalnistj promyslovyx pidpryjemstv"], Marketing and Management of Innovations, No. 1, P. 28–33.
Gaponenko, A. L. (2006), Economics, Based on Knowledge [Ekonomika, osnovannaja na znanijax], Moscow, "RAGS", 352 p.
Gilbert Forti "Reengineering Marketing Strategies", Lahti University of Applied Sciences : Degree Programme in International Business, available at : https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/51425/Forti_Gilbert.pdf?sequence=4&isAllowed=y.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Denys Kobyzskyi
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Наше видання використовує положення про авторські права Creative Commons для журналів відкритого доступу.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License (CC BY-NC-SA 4.0), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо не комерційного та не ексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису опублікованої роботи, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи.