СПЕЦИФІКА АКАДЕМІЧНОГО ВОКАЛЬНОГО МИСТЕЦТВА В СУЧАСНОМУ ДИСКУРСІ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Tetiana Kablova
  • Victor Teteria

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148188

Ключові слова:

Вокальне мистецтво, академічна вокальна школа, творчий еталон, сучасний культуро простір

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов'язане з вивченням сучасного стану культури та окремих складових культурно-мистецького процесу. Розглядається специфіка академічного вокального мистецтва в контексті сучасного культуро простору. Методологія полягає у використанні компаративного, гіпо-тетико-дедуктивного, історико-логічного методів, що дає змогу розглядати академічне вокальне мистецтво як втілення професійного розвитку українського мистецтва в сучасному культуро просторі. Наукова новизна полягає в позиціюванні академічного вокального мистецтва як голосової комунікація, яка генетично зумовлена людською сутністю. Акцентовано, що деградація академічної школи призводить до приниження значення національної академічної вокальної школи, що є неприпустимим в сучасному культуро творенні. Висновки. Академічне вокальне мистецтво, як невід'ємна частина вокальної культури, визначає характер сприйняття і формує певну вокальну практику, що задає еталони співочого тону і естетичної традиції європейської академічної оперно-концертної куль-тури. Специфіка академічного вокального мистецтва формує потребу пошуку певного еталона, що в умовах глобалізації сприятиме збереженню елітарності мистецтва. Еталон співочого тону і еталон естетичної традиції академічного співу в сучасній вокальній культурі можуть бути орієнтирами для розвитку культури інших манер і жанрів голосового музикування.

Біографії авторів

Tetiana Kablova

кандидат мистецтвознавства, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв Київського університету ім. Бориса Грінченка

Victor Teteria

заслужений артист України, доцент кафедри академічного та естрадного вокалу Інституту мистецтв Київського ніверситету
ім. Бориса Грінченка

Посилання

Адорно В. Т. Эстетическая теория / Пер. с нем. А. В. Дранова. – М.: Республика, 2001. – 527 с.

Ареф’єва А. Ю. Глобалізаційні процеси в культурі сучасності / А. Ю. Ареф’єва // Гілея: науковий вісник : зб. наук. пр. / гол. ред. В. М. Вашкевич. – К. : Вид-во "Гілея", 2017. – Вип. 116 (1). – С. 185–189.

Воронкова В. Філософія / В. – К.: В. Воронков. – Д: "Професіонал", 2004. – 464 с.

Герасіна Л. Глобалізація / Л. Герасіна // Політологічний енциклопедичний слов- ник / уклад.: [Л. М. Герасіна, В. Л. Погрібна, І. О. Поліщук та ін.] ; за ред. М. Требіна. – Х. : Право, 2015. – С. 146–148

Зайцев В. П. Режисура естради та масових видовищ / В. П. Зайцев – Київ : Дакор, 2003. – 303 с

Каблова Т. Б. Ф. Ніцше про культуро творчий потенціал духу музики / Т. Б. Каблова // Культура і сучасність : альманах. – Київ : Міленіум, 2015. – № 2. – С. 51-56.

Невінчана Т. Композиторська рада / Т. Невінчана // Музика. – 2005. – № 4. – С. 2-8

Маркузе Г. Одномерный человек: Исследование идеологии Развитого Индустриального Общества. – М., 1994. – 368 c

Махов А. Музыка слова: из истории одной фикции / А. Махов // Вопросы литературы. – 2005. – № 5.– С. 101-123.

Ортега-и-Гассет Х. Восстание масс / Х. Ортега-и-Гассет // Вопросы философии. – 1989 . – № 4. – С. 115–151.

Сидоренко С. В. Глобалізація як головна тенденція ХХІ ст. / С.Сидоренко // Гуманітарний вісник ЗДІА. – В.24, 2006. – С. 80-90

Appadurai A. Modernity at Large: Cultural Dimensions of Globalization. – Minneapolis, 1996. – 229 p.

Castells M. The Rise of the Network Society, Maiden (Ma.) / M. Castells. –Oxford: Blackwell Publishers, 1996. – 556 p.

Therborn G. Globalizations: Dimensions, Historical Waves, Regional Effects, Normative Governance // In-ternational Sociology. – 2000. – N2.

Waters M. Globalization / Waters M. – London; N. Y.: Routledge, 1995. – XIV. – 185 p.

Adorno T. (1998). Selected: Sociology of music. SPb .: University's book [in Russia].

Aref'eva A. (2017). Globalization processes in the culture of the present. Gilea: scientific bulletin, vol. 116. Kyiv: Gilea, p.185-189 [in Ukrainian].

Voronkova V. (2004). Philosophy. D: "Professional" [in Ukrainian].

Gerasina L., Pogribna V., Polischuk I. (2015) Globalization. Political University Encyclopedic Dictionary. Pravo. [in Ukrainian].

Zaytsev V. (2003). Direction of stage and mass performances. Kiev: Dakar [in Ukrainian].

Kablova T. (2015). F. Nietzsche on the cultural potential of the spirit of music. Culture and modernity: an almanac. Kyiv: Millennium, 2. p. 51-56. [in Ukrainian].

Nevinnhana T. (2005). Composer Board. Kyiv. 4, p.2-8 [in Ukrainian].

Marcus G. (1994). One-Dimensional Person: A Study of the Ideology of the Developed Industrial Society [in Russian].

Makhov A. (2005). Music of the word: from the history of one fiction. Literature, №5, 101-123 [in Russian].

Ortega-i-Gasset H. (1989). Revolt of the masses [in Russian].

Sidorenko S.V. (2006). Globalization as the main trend of the XXI century [in Ukrainian].

Appadurai A. (1996). Modernity at Large: Cultural Dimensions of Globalization. Minneapolis [in USA].

Castells M. (1996). The Rise of the Network Society, Maiden (Ma.) [in England].

Therborn G. (2000). Globalizations: Dimensions, Historical Waves, Regional Effects, Normative Govern-ance [in USA].

Waters M. (1995). Globalization [in England].

##submission.downloads##