ОСОБЛИВОСТІ АКТОРСЬКОГО СПРИЙНЯТТЯ У РОЛІ

Автор(и)

  • Mikhail Barnych

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2016.148202

Ключові слова:

обернене сприйняття, особа актора, переживання, виконання ролі, позиція глядача, природні носії переживання, дія та поведінка персонажа

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов'язане з пошуком наукового підходу до осмислення походження, місця та значення сприйняття в акторському мистецтві. Аспекти функціонування сприйняття актора в ролі, починаючи з засновника мистецтва акторського переживання К. С. Станіславського до наших днів, недостатньо досліджені в контексті акторської психотехніки та праці над образом персонажа. Методологія дослідження полягає в застосуванні аналітичного, логічного та системного підходу - (в осмисленні феномена так званого акторського «оберненого» сприйняття); структурно-функціонального і типологічного підходів (у виявленні психологічних акторських “сутностей” та їхнього взаємозв'язку в процесі переживання актора в ролі). Наукова новизна роботи полягає в уточненні механізму функціонування сприйняття актора в ролі. Здійснено аналіз акторських іпостасей під час гри та обгрунтовано спосіб виокремлення споглядальної сутності актора в акті переживання. Наведено прийоми, за допомогою яких відбувається суміщення акторської іпостасі з позицією глядача. Виявлено особливості акторського оберненого сприйняття в ролі та простежено рухову природу акторської дії в ролі. Висновки. Акторське сприйняття в ролі відрізняється від сприйняття звичайної людини і обернене до звичайного сприйняття. Сутність цього сприйняття полягає у зосередженні актора на власних рухах як діях персонажа. Внаслідок такого функціонування сприйняття відбувається роздвоєння актора в ролі на дві іпостасі - ту, що виконує роль, і ту, що споглядає це виконання.


Біографія автора

Mikhail Barnych

кандидит мистецтвознавства, доцент кафедри тележурналістики Київського національного университету культури і мистецтвф

Посилання

Барнич М.М. Особливості праці актора над роллю в думках / Михайло Михайлович Барнич // Вісник «Мистецтвознавство»: 36. наук. праць. - Київ: Київський національний університет культури і мистецтв, 2012. - № 26. - С. 5-10.

Барнич М. М. Майстерність актора: техніка «обману» : навч. посібник / Михайло Михайлович Барнич. - Видання 2-е, виправлене та доповнене. - Київ: Ліра-К, 2016. - 304 с.

Барнич М.М. Акторська техніка викликання переживання в ролі / Михайло Михайлович Барнич // Культура і мистецтво у сучасному світі: Наукові записки КНУКіМ. - Київ: Київський національний університет культури і мистецтв, 2012. - № 13. - С. 213-217.

Бутенко Э.В. Имитационная теория сценического перевоплощения / Эдуард Валентинович Бутенко; Культурно-просветительский центр «Прикосновение». - М., 2004. - 271с.

Станіславський К. С. Робота актора над собою / Костянтин Сергійович Станіславський. - К. : Мисте- цтво,1953. - 670 с.

Чехов М. Литературное наследие в 2 томах / Михаил Чехов. - М. : Искусство, 1986. - Т. 2. - 559 с.

Barnych, M. M. (2012). Features work on the role of the actor in mind. Visnyk «Mystecztvoznavstvo»: Zb. nauk. pracz'. Kyiv: Kyivskyj nacionalnyj universytet kultury i mystecztv, 26, 5-10 [in Ukrainian].

Barnych, M. M. (2016). Actor skill: technique "cheating". Kyiv: Lira-K [in Ukrainian].

Barnych, M. M. (2012). Acting technique of inducing experiences as. Kultura i mystecztvo u suchasnomu sviti: Naukovi zapysky' KNUKiM. Kyiv: Kyivskyj nacionalnyj universytet kultury i mystecztv, 13, 213-217 [in Ukrainian].

Butenko, E.V. (2004). Ymytatsyonnaya Theory stsenycheskoho perevoploschenyya. Moskow: Prykosnovenye [in Russian].

Stanislavski, K. S. (1953). Actor's work on himself. Kyiv: Mystecztvo [in Ukrainian].

Chekhov, M. (1986). Literary Heritage in 2 volumes. Moskow: Yskusstvo, - t. 2 [in Russian].

##submission.downloads##