ХОРЕОГРАФІЧНІ ПРОЯВИ У КУЛЬТУРІ МЕТАМОДЕРНУ НА ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ

Автор(и)

  • Liudmyla Khotsianovska

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148267

Ключові слова:

Метамодерн, хореографія, медіатизація, інтерактивні жанри, мережеве суспільство

Анотація

Мета дослідження – дослідити розвиток хореографічного мистецтва в умовах епохи метамодерну, аналізуючи характерні жанри, рушійні сили і тенденції розвитку хореографії цього періоду. Методологія дослідження полягає в застосуванні мистецтвознавчого, порівняльного, історичного і логічних методів. Новизна дослідження: вперше доведено, що глибинною культурно-філософською основою розвитку хореографічного мистецтва є зміна картезіанської парадигми і уявлень про людську тілесність у її співвідношенні із духом та свідомістю. Висновки. Автор доходить висновку, що відбувається проникнення хореографії і її поєднання із низкою життєвих практик, зокрема зі спортом, фізичною культурою та пов’язаними видами активнсоті. У хореографії метамодерну однією із найхаратерніших рис є її медиатизація, коли танець стає жанром і художнім засобом медіакультури.

Біографія автора

Liudmyla Khotsianovska

доцент кафедри народної та класичної хореографії Київського національного університету культури і мистецтв

Посилання

Карпенко В. Н., Карпенко И. А. Генезис танцевальной терминологии в современном танце // Наука. Искусство. Культура. 2017. №1 (13). С. 17-23.

Курюмова Н. В. Женская субъективность и современный танец // Ярославский педагогический вестник. 2016. № 6. С. 324-329.

Левин С. Мужское и женское в современном танце // Театр. 2015. № 20. С. 42-64.

Матушкина М. В. Танец и мышление в немецкой философии искусства конца XX начала XXI в // Теория и практика общественного развития. 2014. № 7. С. 17-20.

Нестерова К. В. Моделирование процесса развития творческой индивидуальности подростков средствами современного танца // Известия РГПУ им. А.И. Герцена. 2010. № 121. С. 135-140.

Нестерова К. В. Современный танец как средство развития творческой индивидуальности подростков // Наука и школа. 2010. № 5. С. 113-115.

Садыкова Д. А. Эволюция танца в современной культуре // ОНВ. 2014. № 4 (131). С. 214-217.

Alarcón M. Fischer M. Einführung in die Philosophie des Tanzes //Philosophie des Tanzes. Eine inter-disziplinäre Reflexion des Tanzes. Reader des Denkfestivals. 2006. 117 p.

Anderson J. Art without boundaries : the world of modern dance. Iowa City: University of Iowa Press. 1997. 346 p.

Kurth P. Isadora : a sensational life. Boston: Little, Brown. 2001. 652 p., 32 p. of plates.

Leonard G. Into the light of things : the art of the commonplace from Wordsworth to John Cage. Chicago: University of Chicago Press, 1994. 249 p.

Naranjo M. Contemporary dance history URL: https://www.contemporary-dance.org/contemporary-dance-history.html (application date: 05.03.2018).

Novack C. J. Sharing the dance: contact improvisation and American culture. Madison, Wis.: University of Wisconsin Press. 1990. 258 p.

Pross H., Rath C.-D. Rituale der Medienkommunikation : Gänge durch den Medienalltag. Berlin: Gut-tandin und Hoppe, 1983. 144 p.

Tanzen ist Denken – zum Verhältnis von Philosophie und Tanz. Goethe-Institut e. V., Internet-Redaktion. URL: https://www.goethe.de/de/kul/tut/gen/tan/20509666.html (application date: 05.03.2018).

Scheff H., Sprague M., McGreevy-Nichols S.Exploring dance forms and styles: a guide to concert, world, social, and historical dance. Champaign, IL: Human Kinetics, 2010. 314 p.

Taraborrelli J. R. Michael Jackson : the magic, the madness, the whole story, 1958-2009. 1st Grand Central Publishing rev. and updated. New York: Grand Central Pub., 2010. 814 p., 16 p. of plates.

Van den Akker R., Gibbons A., Vermeulen T. Metamodernism : historicity, affect and depth after post-modernism. London; New York: Rowman & Littlefield International, 2017. pages cm. (Radical cultural studies).

Waldenfels В. Leibhafiger Tanz – im Blick der Phänomenologie // Goethe-Institut e. V., Internet-Redaktion. URL: http://www.goethe.de/kue/tut/deindex.htm (application date: 05.03.2018).

Karpenko, V. N., & Karpenko, I. A. (2017). Genezis tanceval'noj terminologii v sovremennom tance. Nau-ka. Iskusstvo. Kul'tura, 1 (13), 17-23 [in Russian].

Kurjumova, N. V., 2016. Zhenskaja sub#ektivnost' i sovremennyj tanec. Jaroslavskij pedagogicheskij vest-nik, 6, 324-329 [in Russian].

Levin, S. (2015). Muzhskoe i zhenskoe v sovremennom tance. Teatr, 20, 42-64 [in Russian].

Matushkina, M. V. (2014). Tanec i myshlenie v nemeckoj filosofii iskusstva konca XX nachala XXI v. Te-orija i praktika obshhestvennogo razvitija, 7, 17-20 [in Russian].

Nesterova, K. V. (2010). Modelirovanie processa razvitija tvorcheskoj individual'nosti podrostkov sredstvami sovremennogo tanca. Izvestija RGPU im. A.I. Gercena,121. 135-140 [in Russian].

Nesterova, K. V. (2010). Sovremennyj tanec kak sredstvo razvitija tvorcheskoj individual'nosti podrostkov. Nauka i shkola, 5, с. 113-115.

Sadykova, D. A. (2014). Jevoljucija tanca v sovremennoj kul'ture. ONV, 4 (131), 214-217 [in Russian].

Alarcón, M. Fischer, M. (2006). Einführung in die Philosophie des Tanzes. Philosophie des Tanzes. Eine in-terdisziplinäre Reflexion des Tanzes. Reader des Denkfestivals [in English].

Anderson, J. (1997). Art without boundaries : the world of modern dance. Iowa City: University of Iowa Press [in English].

Kurth, P. (2001). Isadora : a sensational life. Boston: Little, Brown [in English].

Leonard, G. (1994). Into the light of things : the art of the commonplace from Wordsworth to John Cage. Chicago: University of Chicago Press [in English].

Naranjo, M. Contemporary dance history [online] Available at: <https://www.contemporary-dance.org/contemporary-dance-history.html> [Accessed 02 July 2017] [in English].

Novack, C. J. (1990). Sharing the dance : contact improvisation and American culture. Madison, Wis.: University of Wisconsin Press [in English].

Pross H., Rath C.-D. (1983). Rituale der Medienkommunikation : Gange durch den Medienalltag. Berlin: Guttandin und Hoppe [in English].

Tanzen ist Denken – zum Verhältnis von Philosophie und Tanz. Goethe-Institut e. V., Internet-Redaktion [online] Available at: <https://www.goethe.de/de/kul/tut/gen/tan/20509666.html> [Accessed 02 July 2017] [in English].

Scheff H., Sprague M., McGreevy-Nichols, S. (2010). Exploring dance forms and styles: a guide to concert, world, social, and historical dance. Champaign, IL: Human Kinetics [in English].

Taraborrelli, J. R. (2010). Michael Jackson: the magic, the madness, the whole story, 1958-2009. 1st Grand Central Publishing rev. and updated. New York: Grand Central Pub [in English].

Van den Akker R., Gibbons A., Vermeulen T. (2017). Metamodernism : historicity, affect and depth after post-modernism. London; New York: Rowman & Littlefield International,. pages cm. (Radical cultural studies) [in English].

Waldenfels В. Leibhafiger Tanz – im Blick der Phänomenologie. Goethe-Institut e. V., Internet-Redaktion. Available at: <http://www.goethe.de/kue/tut/deindex.htm> [in English].

##submission.downloads##