ОСОБЛИВОСТІ СТРУКТУРИ ВИЩОЇ МУЗИЧНОЇ ОСВІТИ СУЧАСНОЇ НІМЕЧЧИНИ

Автор(и)

  • Alina Oliynyk

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2018.148367

Ключові слова:

Музична освіта Німеччини, освітня система, вища музична освіта, вищий навчальний заклад, структура вищих навчальних закладів

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов’язане із вивченням особливостей структури вищої музичної освіти Федеративної Республіки Німеччини на сучасному етапі. Методологія дослідження полягає у застосуванні методів аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення. Зазначений методологічний підхід дозволяє розкрити та піддати аналізу типи вищих музичних навчальних закладів, систематизувати принципи якісної підготовки музикантів-фахівців освітньої сфери в Німеччині. Наукова новизна полягає у поглибленні і систематизації інформації про структуру вищої музичної освіти сучасної Німеччини та представленні власної версії цієї структури. Висновки. Здійснивши аналіз особливостей структури вищої музичної освіти в Німеччині, нами запропонована власна її версія: фахові школи (коледжі) мистецтв і музики, професійні музичні коледжі (в Баварії), вищі педагогічні школи зі спеціалізованою фаховою музичною підготовкою, спеціальні інститути (в тому числі інститути церковної музики), музичні відділення в університетах, університети мистецтв, музичні відділення професійних академій, консерваторії, музичні академії. У статті висвітлена специфіка професійної підготовки майбутніх музикантів за мистецьким, педагогічним та науковим напрямками та визначено ключові кваліфікації (академічні ступені), які можуть бути отримані в німецьких вищих навчальних закладах на рівнях базової, повної та післядипломної музичної освіти.

Біографія автора

Alina Oliynyk

аспірант Прикарпатського національного університету ім. Василя Стефаника

Посилання

Гетц Т. Высшее образование в Германии: практическое руководство для абитуриентов / Гетц Т., Па-ерш С., Лютге М. – М.: "Издательский дом "Гребенников", 2011. – 220 с.

Ігнатова О. М. Реформи університетської освіти в контексті болонського процесу / О. М. Ігнатова // Теорія і практика управління соціальними системами: наук. -практ. журнал. – Харків, 2011. – № 2. – С. 60-65.

Кочеткова Т. Университеты Германии: от реформы Гумольдта до Болонского процесса / Кочеткова Т., Носков М., Шершнева В. // Высшее образование в России. – 2011, № 3. – С. 137–142.

Мелінчук Н. В. Сучасна модель університетської освіти Німеччини / Н. В. Мелінчук // Наукові праці [Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія"]. Серія: Педагогіка. – 2014. – Т. 246, Вип. 234. – С. 15-20.

Олексюк О. М. Зарубіжний досвід неперервної фахової підготовки вчителів музики / Олексюк О. М., Попович Н. М. // Професійна мистецька освіта і художня культура: виклики ХХІ століття: зб. матеріалів Міжнар. наук. -практ. конф., м. Київ, 16-17.10.2014 р. – С. 207-214.

Сташевська І. О. Система вищої музичної освіти ФРН у контексті євроінтеграційних процесів /

І. О. Сташевська [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN28/14.pdf

Штефуца В. О. Сучасна система закладів вищої освіти Федеративної республіки Німеччина / Штефу-ца В. О. // Збірник наукових праць Бердянського державного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. – Бердянськ : БДПУ, 2012. – № 2. – С. 308–312.

Berning E. Die Berufsfachschulen für Musik in Bayern. Ausbildungsleistungen der Schulen und musikalische Karrieren ihrer Absolventen. Bayerisches Staatsinstitut für Hochschulforschung und Hochschulplanung. Monographien: neue Folge, Band 62 / Berning E. – München, 2002. – 76 s.

Lernen im Land von Bach, Beethoven and Brahms / Goethe-Institut / Audbildung. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.goethe.de/de/kul/mus/gen/kla/str/6507418.html

Liersch A. Bildung und Kultur. Deutschland/Spartenbericht Musik, 2016 / Liersch Anja, Dominik Asef. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.destatis.de/DE/Publikationen/Thematisch/BildungForschungKultur/Kultur/ SpartenberichtMusik5216203169004.pdf? __blob=publicationFile

Musikalische Bildung in Deutschland. Ein Thema in 16 Variationen. Verabschiedet von der Mitgliedver-sammlung des deutschen Musikrates am 20. Oktober 2012. 112 s.

Getts,T. & Paersh, S., & Lyutge, M. (2011). Higher education in Germany. Moscow: Izdatelskiy dom "Grebennikov" [in Russian].

Ihnatova, O. M. (2011). Reform of university education in the context of the Bologna process. Teoriya i praktyka upravlinnya sotsial’nymy systemamy. Kharkiv, 2, (рр. 60-65) [in Ukrainian].

Kochetkova, T. & Noskov, M., & Shershneva, V. (2011). Universities of Germany: from reform Gumoldta up to Bologna process. Vysshee obrazovanie v Rossii, 3, (рр.137–142) [in Russian].

Melinchuk, N. V. (2014) The modern model of university education in Germany. Naukovi pratsi [Chorno-mors’koho derzhavnoho universytetu imeni Petra Mohyly kompleksu "Kyyevo-Mohylyans'ka akademiya"]. Seriya: Pedahohika, 2014, Vol. 246, issue 234, (рр.15-20) [in Ukrainian].

Oleksyuk, O. M. & Popovych, N. M. (2014). Foreign experience of continuous professional training music teachers. Profesiyna mystets’ka osvita i khudozhnya kul’tura: vyklyky KhKhI stolittya: Proceedings of the Conference Title. Kyyiv, (рр. 207-214) [in Ukrainian].

Stashevs’ka, I. O. System of higher musical education in GERMANY in the context of European integration processes. Retrieved from: http://nvd.luguniv.edu.ua/archiv/NN28/14.pdf [in Ukrainian].

Shtefutsa, V. O. (2012). The modern system of institutions of higher education in the Federal Republic of Germany. Zbirnyk naukovykh prats’ Berdyans’koho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seriya: Pedahohichni nauky. Berdyans’k: BDPU, 2, (рр. 308–312) [in Ukrainian].

Berning, E. (2002). Die Berufsfachschulen für Musik in Bayern. Ausbildungsleistungen der Schulen und musikalische Karrieren ihrer Absolventen. Bayerisches Staatsinstitut für Hochschulforschung und Hochschulplanung. Monographien: neue Folge, Band 62. München [in German].

Lernen im Land von Bach, Beethoven and Brahms / Goethe-Institut / Audbildung. Retrieved from: https://www.goethe.de/de/kul/mus/gen/kla/str/6507418.html [in German].

Liersch, A., & Dominik A. (2016). Bildung und Kultur. Deutschland/Spartenbericht Musik. Retrieved

from:https://www.destatis.de/DE/Publikationen/Thematisch/BildungForschungKultur/Kultur/SpartenberichtMusik 5216203169004.pdf? __blob=publicationFile [in German].

Musikalische Bildung in Deutschland. Ein Thema in 16 Variationen. Verabschiedet von der Mitgliedver-sammlung des deutschen Musikrates am 20. Oktober 2012 [in German].

##submission.downloads##