ПРОБЛЕМИ ДОСЛІДЖЕННЯ АКВАРЕЛЬНОГО ЖИВОПИСУ В КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ ХУДОЖНЬОЇ КУЛЬТУРИ УКРАЇНИ

Nataliia Veligura

Анотація


Мета дослідження - розглянути етапи розвитку акварельного живопису на сучасному рівні художньої культури, в якому поєднуються традиції відомих майстрів та новаторства митців нового покоління; відокремити сучасні методи дослідження з урахуванням особливостей формування акварельного живопису в Україні. Методо­логія дослідження сформована з урахуванням поставленої мети, що дає змогу використовувати аналіз генези в науково-історичному, науково-теоретичному, порівняно-описовому методах. Наукова новизна полягає у вияв­ленні творчих пошуків у сфері акварельного живопису, що знаходиться в контексті розвитку сучасного мистецтва з усією різноманітністю його проявів. Тому назріває необхідність формування нових методів дослідження акваре­лі. Висновки. Враховуючи багате історичне надбання в акварельному живописі та нові тенденції, що запрова­джуються художниками-акварелістами України, у творчості яких традиції поєдналися з сучасними підходами, варто виокремити сучасні методи дослідження для традиційних і новаторських напрямів у акварельному живопи­сі, зокрема порівняно-історичний, порівняно-стилістичний, конкретно-історичний, біографічний.


Ключові слова


Метод; методологічні засади; художня культура; акварельний живопис

Повний текст:

PDF

Посилання


Антонюк О. Виставкова діяльність національної академії мистецтв України у 2013 році / О. Антонюк // Актуальні проблеми мистецької практики і мистецтвознавчої науки. - 2013.- №5. - С.352-355.

Белов В. А. Образ науки в ее ценностном измерении (философский анализ) / В. А. Белов. - Н.: На¬ука, 1995. - 266 с.

Борисов В. Н. Уровни логического процесса и основные направления их исследования / В. Н. Бо¬рисов. - Н.: Наука, 1967. - 212 с.

Володін В. І. Володіна Н. А. Сучасна радянська акварель / В. І. Володін, Н. А. Володіна. - М.: Ра¬дянський художник, 1983. - 174 с.

Г орбенко А. А. Акварельная живопись для архитекторов / А. А. Г орбенко. - К.: Будівельник, 1982. - 128 с.

Добров Г. М. Наука о науке: Введение в общее науковедение / Г. М. Добров. - К. : Наук. думка, 1970. - 320 с.

Ильин В. В. Теория познания: Эпистемология / В. В. Ильин. - М. : МГУ, 1994. - 136 с.

Кальнинг А. А. Акварельная живопись / А. Кальнинг. - М.: Искусство, 1968. - 74 с.

Каменская Г. Д. Акварель ХУП-ХІХ вв. / Г. Д. Каменская. - Л.: 1937. - 98 с.

Картошов В. А. Система систем. Очерки общей теории и методологии / В. А. Картошов. - К.: Сло¬во, 1995. - 235 с.

Лепикаш В. А. Живопись акварелью / В. А. Лепикаш. - М.: Ах СССР, 1961. - 154 с.

Павлов В. П. Сучасна українська акварель / В. П. Павлов. - К.: Мистецтво, 1966. - 75 с.

Палеха Ю. В. Основи науково-дослідної роботи / Ю. В. Палеха, Н. О. Леміш. - К.: Ліра, 2013. - 336 с.

Полюк О. Філософія акварелей Тетяни Павлик / О. Полюк // Національний музей народного мис¬тецтва Гуцульщини та Покуття імені Йосафата Кобринського [Електронний ресурс].

Релігійно-інформаційна служба України. Той, що все життя малює церкви [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://risu.org.ua/ua/index/exdusrve/events_peop1e/20000.

Сомервиль Д. Что отличает науку от других форм знания / Д. Сомервиль. - М.: Издательство иностранной литературы, 1960. - 192 с.

Цехмістова Г. С. Основи наукових досліджень / Г. С. Цехмістова. - К. : Видавничий Дім “ Слово”, 2004. - 240 с.

Юдин Э. Г. Системный подход и принцип деятельности: Методолог. проблемы соврем. науки / Г. Юдин. - М.: Наука, 1978. - 392 с.

Antoniuk, O. (2013) Exhibition activity of the national Academy of arts of Ukraine in 2013. Actual problems of art practice and art criticism, 5, 352-355 [in Ukrainian].

Belov, V. A. (1995) The image of science in its axiological dimension (philosophical analysis). Novosibirsk: Nauka [in Russian].

Borisov, V. N. (1967) The logical levels of the process and main directions of their research. Novosibirsk: Nauka [in Russian].

Volodin, V. I., & Volodina, N. A. (1983) Soviet contemporary watercolor. Kyiv: Radianskyi khudozhnyk [in Ukrainian].

Gorbenko, A. A. (1982) Watercolor painting for architects. Kyiv: Budivel'nik. [in Russian].

Dobrov, G. M. (1970)The science of science: an Introduction to General science studies. Kyiv: Nauk. Dumka [in Russian].

Il'in, V. V. (1994) Theory of knowledge: Epistemology. Moskva: MGU [in Russian].

Kalning, A. A. (1968) Watercolor painting Moskva: Iskusstvo [in Russian].

Kamenskaya, G. D. (1937) Watercolor XVII-XIX centuries. Lvov [in Russian].

Kartoshov, V. A. (1995) A system of systems. Essays on General theory and methodology. Kyiv: Slovo [in Russian].

Lepikash, V. A. (1961) Watercolor painting. Moskva: Ah SSSR [in Russian].

Pavlov, V. P. (1966) Modern Ukrainian watercolor. Kyiv: Mystetstvo [in Ukrainian ].

Palekha, Yu. V., & Lemish, N. O. (2013) Basics of research work. Kyiv: Lira [in Ukrainian].

Poliuk, O., & Khryptun, D. (2014) The philosophy of watercolors of Tatiana Pavlik. National folk art Museum of Hutsulshchyna and Pokuttya named Jehoshaphat Kobrin. Retrieved from http://hutsul.museum/exhibitions/ 2014/tetyana-pavlyk-akvareli/ [in Ukrainian].

Religious information service of Ukraine. The one that draws the whole life of the Church. Retrieved from https://risu.org.ua/ua/index/exclusive/events_people/20000/ [in Ukrainian].

Somervil', D. (1960) What distinguishes science from other forms of knowledge. Moskva: Publishing house of the foreign literature [in Russian].

Tsekhmistova, H. S. (2004) Fundamentals of scientific research. Kyiv : Vydavnychyi Dim “ Slovo” [in Ukrainian].

Yudin, E. H. (1978) A systematic approach and principle of activity: Methodology. the problems lie. science Nauki. Moskva : Nauka [in Russian].




Copyright (c) 2019

Mike&Max ©2018