ІНФОТЕЙНМЕНТ НА УКРАЇНСЬКОМУ ТЕЛЕБАЧЕННІ

Автор(и)

  • Kristina Chorna

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2019.180828

Ключові слова:

інфотейнмент, телевізійний жанр, телевізійні програми, формат

Анотація

Мета статті – визначити специфіку використання інфотейнменту та його прийомів у процесі створення телевізійних програм українського телебачення. Методологія дослідження заснована на використанні ком- плексної взаємодії культурологічних типологічного методу (для виявлення та визначення особливостей інфо- тейнмента, його структурних компонентів та атрибутивних характеристик); порівняльно-історичного методу (для порівняльного аналізу розвитку інформаційно-розважальних програм зарубіжного та вітчизняного те- левізійного простору); еволюційного методу (для розгляду динаміки інфотейнменту відповідно до трансфор- маційних процесів соціокультурного простору кінця ХХ – початку ХХІ ст.); методу системного аналізу та синтезу (завдяки якому інфотейнмент було розглянуто як специфічне явище українського телемистецтва з вла- стивою йому своєрідністю) та мистецтвознавчих методів аксіологічного, жанрово-типологічного та стильово- го підходів, які були застосовані у процесі дослідження концепту інфотейнменту в трансформаційних умовах українського телемистецтва ХХІ ст. Наукова новизна. Розглянуто поняття «інфотейнмент» як феномен сучас- ного вітчизняного телевізійного простору; досліджено технології створення екранного видовища та особливості інфотейнменту як ознаки сучасних медіа та нового формату подачі інформації. Висновки. Інфомейнмент як унікальна естетизовано-розважальна форма подачі медійної інформації, в якій наявні елементи театралізації та ігор, є закономірним результатом розвитку різноманітних соціокультурних форм. Позиціонуючи інфотейнмент як складний поліжанровий феномен сучасного вітчизняного телевізійного простору, що характеризується бага- томаніттям форматів (інформаційне шоу, ранкове телевізійне шоу, ток-шоу, інформершиал, телевізійна гра, докудрама та ін.), зазначимо, що окрім головних структурних компонентів (інформація та розвага) його специ- фічними типологічними ознаками є домінування форми над змістом, поліфункціональність, полістилістика, емоційність подачі матеріалу, візуальна привабливість, універсальність та комерційна орієнтація на рейтинги.

Біографія автора

Kristina Chorna

викладач, Київський національний університет культури і мистецтв

Посилання

Вахрушина В. Є., Хотюн Л. В. Трансформація журналістських жанрів на українських ТВ каналах. Сучасний мас-медійний простір: реалії та перспективи розвитку : матеріали ІІІ Всеукраїнської науково- практичної конференції (25 жовтня 2018 р.). Вінниця, 2018. С. 233-236.

Драгун Е. М. Инфотейнмент как явление современной медиакультуры: дис. канд. культурологи :

00.01 /ФГБОУВПО «российская академія народного хазяйства и государственной службы при Президенте Российской Федирации». Москва, 2015. 175 с.

Информация к развлечению. XXI век: новый информационный порядок. Круглый стол. Искусство кино 2003. ғ 11. URL http://old.kinoart.ru/archive/2003/11/n11-article1 (дата звернення: 10.01. 2019).

Мащенко І. Г. Радіо і телебачення: від джерел – до космічних висот. Миколаїв: ТЕТРА, 2003. 416 с.

Мелещенко О. К. Журналістикознавчі уявлення про світовий і національний інформаційний прос- тір. Київ.: ПВП ―Задруга‖, 2006. 64 c.

Олешко В. Ф. Социальная журналистика: какой она должна быть в информационную епоху. Вест- ник Челябинского государственного университета. ғ 5, 2012. С. 113-117.

Олійник В. П. Радіопубліцистика: Проблеми теорії і майстерності. Київ : Вища школа, 1978. 191 с.

Тоффлер Э. Шок будущого. Москва : АСТ, 2008. 560 с.

Филиппова А. Н. Интерпретация понятия инфотейнмент: «формат» или «жанр»? Гуманитарные, со- циально-экономические и общественные науки. 2014. ғ 9. С. 296-299.

Barnes R. D. Outrageous Invasions: Celebrities' Private Lives, Media, and the Law. Oxford University Press, 2010. 324 р.

Vakhrushina, V. Ye., Hotyun, L. V. (2018). Transformation of journalistic genres on Ukrainian TV channels. Contemporary mass-media space: realities and prospects of development: materials of the 3rd All-Ukrainian Scientific and Practical Conference. October 25, 2018. рр. 233–236. Vinnytsya [in Ukrainian].

Dragun, E. M. (2015). Infocommunity as a phenomenon of modern media culture: diss. Cand. Kulturologists: 24.00.01 / FGBOUVPO "Russian Academy of People's Economy and Public Service under the President of the Russian Federation". Moscow [in Russian].

Entertainment information. XXI century: a new information order. Round table The Art of Cinema 2003, no. 11. Retrieved from http://old.kinoart.ru/archive/2003/11/n11-article1 [in Russian].

Maschenko, I. G. (2003). Radio and television: from sources - to space heights. Mykolaiv: TETRA [in Ukrainian].

Meleschenko, O. K. (2006). Journalistic knowledge of the world and national information space. Kiev : PVP "Zadruga" [in Russian].

Oleshko, V. F. (2012). Social journalism: what should it be in the information age. Bulletin of Chelyabinsk State University, no. 5, pp. 113–117 [in Russian].

Oliynyk, V. P. (1978). Radio journalism: Problems of theory and skill. Kyiv: Graduate School [in Ukrainian].

Toffler, E. (2008). Shock of the future. Moscow : AST [in Russian].

Filippova, A. N. (2014). Interpretation of the concept infotainment: "format" or "genre"? Humanitarian, socio-economic and social sciences, no. 9, pp. 296–299 [in Russian].

Barnes, R. D. (2010). Outrageous Invasions: Celebrities' Private Lives, Media, and the Law. Oxford University Press [in English].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-10-18

Номер

Розділ

Мистецтвознавство