ВПЛИВ ТРАДИЦІЙ МИСТЕЦТВА СХОДУ НА ЖИВОПИС МИХАЙЛА ГУЙДИ

Автор(и)

  • Dong Min

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2020.222264

Ключові слова:

художні традиції, прийоми живопису, жанри мистецтва, портрет, пейзаж

Анотація

Мета статті. Проаналізувати творчість українського живописця Михайла Гуйди в контексті культурних інтеграцій Китаю та України останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. як вираз тенденцій розвитку сучасного мистецтва. Методологія. Застосовано загальнонаукові методи дослідження, хронологічний та історико‒компаративний, історико-біографічний, образно-стилістичний, семантичний, аналіз. Застосовано теоретико-мистецтвознавчі термінологічні будови. Наукова новизна полягає у зʼясуванні особливостей творчості Михайла Гуйди та формування змістовного, композиційного, стилістичного й естетичного начала його живопису в контексті культурних інтеграцій Китаю та України останніх десятиліть ХХ – початку ХХІ ст. Висновки. Проаналізовано особливості творчого шляху українського живописця Михайла Гуйди, його унікальний досвід роботи у Китаї, що став основою для створення особистого художнього стилю мистця. Дослідження творів мистецтва Михайла Гуйди виявило послідовне формування рис та особливостей його живопису впродовж десятиліть внаслідок: а) знайомства з мистецтвом Сходу в Японії; б) перебування у Китаї, в тому числі у середовищі китайських діячів культури та мистецтва; в) вивчення історії культури та мистецтва Китаю; г) глибокого проникнення у світ Китаю через розуміння його природи, звичаїв, традицій внаслідок мандрувань, перебування у різних провінціях країни, викладацької роботи у китайських вишах. Образно‒художній зміст його витворів виявляє інноваційне поєднання європейської, в тому числі, української, та китайської стилістики, художніх засобів та різноманітних мовних прийомів традиційного живопису Китаю. Суттєве значення має також осягнення митцем змістовно-смислових основ китайського традиційного та сучасного мистецтва, що виявилися суголосними Михайлу Гуйді як особистості. Зʼясовано, що образність живопису Михайла Гуйди має внутрішню форму, що втілює образ у загальній структурі предметно-духовного світу. Підсумовано, що залучення традицій китайського та українського мистецтва у єдиному творі передбачає філософське осмислення художньої спадщини обох країн та перетворення їх у новітніх формах. Творчий шлях, яким пройшов митець, розкриваючи для себе прийоми живопису Сходу, збагатив та підніс його творчість до виключно високих зразків.

Посилання

Avramenko O.O. (2005). Mikhail Guida. Album. Kyiv-Hangzhou [in Ukrainian].

Wang Wei (1923). Secrets of painting. Translated by V.M. Alekseev. East, Petrograd, Book 3 [in Russian].

Wang Wei (1965). Secrets of painting. Masters of art about art. Ed. A.A. Gubera, V.V. Pavlova. Vol. 1: The Middle Ages. Moscow: Art [in Russian].

Guida Mikhail. Diary. Manuscript. Personal archive of the artist. [in Ukrainian].

Spiritual culture of China: encyclopedia: in 5 volumes (2006). Institute of the Far East. Moscow: Eastern Literature, Vol. 6 (additional). Art URL: https://platona.net/load/knigi_po_filosofii/istorija_vostochnaja/dukhovnaja_kultura_kitaja_ehnciklopedija_v_5_tomakh_t_1_filosofija_2006/14-1-0-469 [in Russian].

Lao Tzu. (1972). Tao De Jing. Yang Hin-shun. Ancient Chinese philosophy. In 2 volumes. T. 2. §37. Moscow: Thought [in Russian].

Mikhailova R. (2017). Fine arts in Ukrainian-Chinese cultural diplomacy / Cultural diplomacy: strategy, models, directions. Cultural Almanac. Kyiv, 5, 156 – 163 [in Ukrainian].

Neglinskaya M.A. (1989). Modern Chinese painting. Painter, 4, 39– 43 [in Russian].

Fedoruk O.K. (2016). In a single space. Album. NAOMA, Institute of Contemporary Art. Kyiv [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-30

Номер

Розділ

Культурологія