Специфіка кольорового рішення сучасного коворкінг-центру

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.2.2021.249245

Анотація

Мета статті – визначити особливості колористичної складової дизайну інтер’єру та виявити естетико-художні особливості кольорового рішення сучасної робочої зони на прикладі столичних коворкінг центрів. Методологія дослідження. Застосовано художній та мистецтвознавчий аналіз в аспекті дизайнерської творчості; структурно-семіотичний аналіз, що передбачає виявлення знакових, диференціюючих функцій, що закладені в колориті інтер’єру коворкінг-центра; метод структурного аналізу, який посприяв вивченню знакових систем колориту інтер’єру коворкінг-центрів з декодуванням закладених в них сенсів; метод порівняльного аналізу, завдяки якому встановлено спільні риси у сприйнятті кольору сучасною людиною, визначено характерні особливості ролі колориту в дизайні інтер’єру робочого простору. Наукова новизна. Досліджено семантичне значення кольору в дизайні інтер’єру коворкінг-простору; проаналізовано інформативність кольору на основі трьох параметрів (тону, насиченості та яскравості); розглянуто композиційно-декоративну функцію кольору; виявлено естетико-художні особливості кольорового рішення сучасної робочої зони на прикладі київських коворкінг центрів та визначено пріоритетну кольорову гаму, що сприяє підвищенню працездатності. Висновки. Підґрунтям сприйняття кольору – фізіологічні, психологічні та естетичні фактори, якими зумовлені кольорові асоціації, семантика та символіка кольору – є давні архетипи, сформовані під впливом соціально-економічних та сакральних факторів. Різноманітні кольорові гармонії широко використовується в сучасних робочих просторах, в процесі організації виробничих процесів, для створення психологічних акцентів, що забезпечують підвищення працездатності та зменшення відчуття втоми. У контексті розробки дизайну коворкінг-центру підхід до колористичного вирішення інтер’єру базується передусім на прагненні створення атмосфери, яка сприяє появі позитивних емоцій, надихає робітників на співробітництво та продуктивність. Дослідження виявило, що багатим творчим джерелом формування художнього образу інтер’єру коворкінг-центру відіграють архетипи, які задіюються образно-асоціативне мислення дизайнерів. Колористична складова не обмежуються характерними гамами, що відповідають останнім тенденціям – вона значно ширші і демонструє різновекторність дизайнерських пошуків.

Ключові слова: коворкінг-центр, дизайн інтер’єру, колористика, семантика, колір, працездатність.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-27

Номер

Розділ

Дизайн