ПРОБЛЕМА "ТРЕТЬОЇ ЛЮДИНИ" У АРИСТОТЕЛЯ В АСПЕКТІ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ ПРИНЦИПУ РЕКУРСИВНОСТІ

Автор(и)

  • Valery Sievers

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-0285.1.2016.148798

Ключові слова:

рекурсивність, імплементація, інтенціональний об'єкт, трансцендентність, "третя людина"

Анотація

Мета статті полягає у встановленні інваріанту ідеї ієрархічності у філософії та математичної функції рекурсивності як ілюстрації філософської ідеї "вічного повернення". Методологія. Рекурсивність як метод постає у накопичених і "відсортованих" аргументах, способі існування індивідуальної свідомості у структурі реальності та у структурі свідомості як такої, поза індивідуальним полем смислів і полем фізичних взаємодій матеріальних та ідеальних елементів реальності, в чому гіпотетично припускається існування будь-яких обмежених  структур і смислів взагалі. Наукова новизна роботи для даної статті постає текстоутворюючим засобом когезії (синтаксичного погодження) та когерентності (смислової єдності) тексту, тобто забезпеченням  його цілісності. Єдність рекурсивності й рекурентності (ЄРР) дає змогу і вимагає припущення, що певний інтенціональний об'єкт, незалежно від форми – матеріальна річ, міф, образ, поняття, лексема, категорія, фетиш, мова, людина, цілий Всесвіт тощо –  може бути прийнятий за базову умову творіння, що за законом подальшого розгортання подій вже містить у собі свій майбутній образ і сценарій розгортання (архетип). Висновки Аристотеля про "третю людину" певним чином нагадують проблему свідомості у тому вигляді, як вона постала у європейській філософії ХХ ст. та й у наш час. Адже за логікою виявляється, що здатність людини розглядати одиничне з точки зору його поєднання з іншим одиничним та з точки зору відповідності одиничного своєму уявному ідеальному зразку постає як реалізація здатності й властивості свідомості як такої виносити (трансцендентувати) себе за власні межі (у даному випадку – кордони окремої людини) та зберігати впевненість, що у такому вигляді попередні властивості (атрибути) самого сприйняття як невід'ємної цілісності конкретної людини, що визначає предикат існування, зберігаються.


Біографія автора

Valery Sievers

доктор філософських наук, професор, професор Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв


Посилання

Абушенко В. Скандал в философии / В. Абушенко, А. Грицанов, М. Можейко // Всемирная энциклопедия. Философия ХХ век. – М.: АСТ, Минск: Харвест, "Современный литератор", 2002. – 976 с.

Белокопытова И. А. Кубанский государственный университет. Понятие рекуррентность в лигнвистике текста [Электронный ресурс] /Белокопытова И. А. – Режим доступу : www.lingvomaster.ru/files/379.pdf.

Лодатко Е. Рекурсивные лингвистические структуры [Электронный ресурс] /Лодатко Е. – №4 [167]. – Режим доступу:http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/tguwww.woa/wa/Main?level1.

Лосев А. История античной философии в конспективном изложении [Электронный ресурс] / А. Лосев. – Режим доступу : http://www.filosofa.net/book-142-page-10.html.

Марков А. Чтобы стать людьми обезьянам не хватает рабочей памяти [Электронный ресурс]

/ Марков А. – Режим доступу : http://elementy.ru/news/430954.

Рассел Б. История западной философии и ее связи с политическими и социальными условиями от Античности до наших дней / Б. Рассел. – М. : Академический проект, 2006. – 1008 с.

Рекурсия [Электронный ресурс]. – Режим доступу : https://ru.wikipedia.org/wiki.

Федоров А. В. Анализ элитарных медиатекстов на занятиях в студенческой аудитории / Федоров А. В. // Инновации в образовании. – 2012. – № 8. – С. 82-103.

Философская энциклопедия. Т. 5 / Гл. Ред. Ф. В. Константинов. – М. : Издательство "Советская энциклолпедия", 1970. – 740 с.

Целиков Д. Майкла Корбаллиса "Рекурсивный разум: происхождение человеческого языка, мысли и цивилизации" (Recursive Mind: The origins of human language, thought, and civilization) [Электронный ресурс] / Целиков Д. – Режим доступа: http://www.lomonosov-fund.ru/enc/ru/cms:0139848:RestoreObject.

Dwight W. Read. Working Memory: A Cognitive Limit to Non-Human Primate Recursive Thinking Prior to Hominid Evolution (PDF, 370 Кб) // Evolutionary Psychology. – 2008. -V. 6. – P. 676–714.

Naked Science [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://naked-science.ru/article/sci/u-vsekh- yazykov-byl-odin-obshc.

Abushenko, V. (2002) Scandal to philosophy. Moscow: AST, Minsk: kharvest, "Modern literati" [in Russian].

Belokopytov, I.A, Kuban state University. The concept of recursiveness in lignuistic text. Retrieved from: www.lingvomaster.ru/files/379.pdf [in Russian].

Ladutko, E. Recursive linguistic structures.: Retrieved from http://www.relga.ru/Environ/WebObjects/ tguwww.woa/wa/Main?level1.

Losev, A. History of ancient philosophy in a concise presentation. Retrieved from http://www.filosofa.net/book-142-page-10.html [in Russian].

Markov, A. To become people monkeys is not enough working memory. Retrieved fromhttp://elementy.ru/news/430954 [in Russian].

Russell, B. (2006) History of Western philosophy and its connection with political and social context from Antiquity to the present day M. : Academic project [in Russian].

Recursion. Retrieved from https://ru.wikipedia.org/wiki/.

Fedorov, A. V. (2012) Analysis of elite media texts on lessons in classrooms [in Russian].

Encyclopedia of philosophy. (1970) Vol. 5. M. : Publishing house "Soviet encyclopedia" [in Russian].

Pillars, D. Michael Corballis "the Recursive mind: the origins of human language thought and civilization the Recursive Mind: The origins of human language, thought, and civilization) Retrieved from http://www.lomonosov- fund.ru/enc/ru/cms:0139848:RestoreObject. [in Russian].

Dwight, W. (2008) Read. Working Memory: A Cognitive Limit to Non-Human Primate Recursive Thinking Prior to Hominid Evolution. Evolutionary Psychology. 6, 676-714 [in English].

Naked Science. Retrieved from http://naked-science.ru/article/sci/u-vsekh-yazykov-byl-odin-obshc [in Russian].

##submission.downloads##