Компетентнісний підхід особисто-орієнтованого напряму при викладанні екології в середніх навчальних закладах

Автор(и)

  • А. Н. Некос Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Ukraine
  • Ю. В. Цехмістрова Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна, Ukraine

Ключові слова:

екологічна освіта, компетентнісний підхід, особисто-орієнтоване навчання,

Анотація

Мета. Визначити і обґрунтувати ефективні методи впровадження компетентнісного підходу особисто-орієнтованого напряму при викладанні екології в середніх навчальних закладах. Методи. Традиційні педагогічні, соціологічні, статистичні. Результати. За результатами досліджень, учні виявили бажання вивчати екологію в темах інших уроків за диференційованим і міждисциплінарним принципами. Серед методів проведення занять інтерес викликали екскурсії на промислові підприємства та очисні споруди, уроки на природі, досліди з тваринами, практика в лабораторії та перегляд тематичних фільмів. Більшість погодились брати участь в екологічних проектах в якості волонтерів, керуючись мотивами охорони природи. Висновки. Зазначені підходи сприятимуть підвищенню мотивації, задоволенню індивідуальних потреб учня та його професійної самореалізації; а також розвитку і закріпленню компетенцій, необхідних для гармонійного співіснування людини із навколишнім середовищем.

Біографія автора

А. Н. Некос, Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна

д-р геогр. наук, проф.,

Посилання

. Білявський Г. О. Основи екології: Підручник / Г. О. Білявський, Р. С. Фурдуй, І. Ю. Костіков. – 2-ге вид. – К.: Либідь, 2005. – 408 с.

Нечепоренко Л. С. Про науково-дослідницьку роботу студентів. Методичні рекомендації для студентів та аспірантів / Л. С. Нечепоренко. – Х: ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2011. – 20 с.

Рудь М. В. Компетентнісний підхід в освіті / М. В. Рудь // Вісник Львів. ун-ту. – Серія : Педагогіка – 2006. – Вип. 21, ч. 1. – С. 73–82.

Цехмістрова Ю. В. Профільна екологічна освіта в Україні: стан, проблеми та перспективи розвитку / Ю. В. Цехмістрова, А. Н. Некос // Охорона довкілля: зб. наукових статей XI Все-українських наукових Таліївських читань. – Х.:ХНУ ім.. В. Н. Каразіна, 2015. – С. 243–247.

Liefländer A. K. Promoting connectedness with nature through environmental education. / A. K. Liefländer, G. Fröhlich, F. X. Bogner, P. W. Schultz // Environmental Education Research. – 2013. – Vol. 19. – P. 370-384.

. Schäfli B. Umweltbildung für die Schule Lernen für Gegenwart und Zukunft / B. Schäfli, P. Gigon // Stiftung Umweltbildung Schweiz. – Bern. – 2012. – 44 p.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Екологічна та географічна освіта