ОПЕРА І. ДЗЕРЖИНСЬКОГО «ТИХИЙ ДОН» У СЦЕНІЧНОМУ РІШЕННІ Д. ГНАТЮКА

Автор(и)

  • Viktor Bondarchuk

DOI:

https://doi.org/10.32461/149537

Ключові слова:

соціальна ідентифікація, акторська лексика, міжнаціональна комунікація, суспільна інформатизація

Анотація

Мета роботи – виокремити творчу біографію митця в окрему площину дослідження з обов’язковим закріпленням в координати соціокультурного контексту. Вектором обраного дослідження є один з етапів творчого становлення Д.М.Гнатюка – період його режисерської практики. Акцентуючи увагу на постановці опери «Тихий Дон» І.Дзержинського, ми маємо можливість об’єктивного аналізу комунікативної системи періоду середини ХХ століття. Методологія дослідження полягає в застосуванні історичного та культурологічного методів, що дає можливість аналізу становлення творчої особистості в контексті соціокультурної динаміки України. Запропонований міждисциплінарний підхід до розгляду проблеми створює оптимальні умови вивчення сутності вітчизняного оперного виконавства у проекції на творчі поступи Д.Гнатюка. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше представлено до огляду значний доробок архівних джерел, епістолярної спадщини, що стимулює до об’єктивного та незаангажованого відображення соціокультурного простору України ХХ століття. Висновок. Аналізуючи творчі поступи майстра – Д.Гнатюка в проекції на його режисерську практику, ми маємо можливість пізнати систему життєвих орієнтирів особистості, відчути протистояння внутрішнього і зовнішнього у просторі мистецьких пошуків та апробацій, пізнати сутність культурно-мистецьких та соціо-політичних інтенцій українського середовища ХХ століття.

Біографія автора

Viktor Bondarchuk

кандидат мистецтвознавства, доцент Національної музичної
академії України імені П.І. Чайковського

Посилання

Гайко С. Безсмертні герої Шолохова. Культура і життя. 1976. 21 лютого.

Гнидь Б. До історії національної опери України. Київ: НМАУ ім. П. І. Чайковського, 2003. 199 с.

Каневський Л. Маестро майстрові – зрідні. Старт. Київ, 1987. № 7.

Кошара Н. Провесень Тихого дона. Рабочая газета. Киев. 1976. 22 февраля.

Мамчур І. За Шолоховською епопеєю. Київська правда. 1976. 23 лютого.

Олександренко О. Нова зустріч з героями М. Шолохова. Театральна Україна. Київ, 1976. № 26.

Протокол № 4 засідання партійного бюро парторганізації театру опери та балету від 28 жовтня 1975 р. Архів НАТОБУ ім. Т. Г. Шевченка.

Протокол № 4 засідання Президії художньої ради АТОБ УРСР ім. Т. Г. Шевченка від 12.02.1976 р. Архів НАТОБУ ім. Т. Г. Шевченка.

Садовська Г. Моя краща роль – ще попереду. Вільне життя. Тернопіль, 1976. 28 листопада.

Станишевский Ю. А. «Тихий Дон» – на оперной сцене. Известия. 1976. 19 марта.

Станішевський Ю. О. Дмитро Гнатюк. Київ: Муз. Україна, 1991. 167 с.

Сухленко О. Героїка правди. Вечірній Київ. Київ. 19 квітня.1976.

Туркевич В. Д. Звучати правдиво, достовірно. Театрально-концертний Київ. 1980. № 6.

Юцевич Ю. Правда людських почуттів. Київська правда. 1976. 20 березня.

Hayko, S. (1976). Immortal heroes Sholokhov [Ukraine].

Gnid, B. (2003).To the history of the national opera of Ukraine. [Ukraine].

Kanevskiy, L. (1987). Maestro maystrovі – zrіdnі [Ukraine].

Koshara, N. The Quiet Flow of the Don (1976). [Ukraine].

Mamchur, I. (1976). For the Sholokhov epic. [Ukraine].

Oleksandrenko, O. (1976). New meeting with heroes M. Sholokhov. [Ukraine].

Minutes, No. 4 (1975). Meeting of the Party Bureaus of the Party Organization of the Opera and Ballet Theater. [Ukraine].

Minutes, No. 4 (1975). of the Presidium of the Artistic Council. [Ukraine].

Sadovska, G. (1976). My best role is still ahead. [Ukraine].

Stanishevsky, Y. (1991). A. «Quiet Flows the Don». [Ukraine].

Stanishevsky, Y (1991). Dmytro Hnatyuk. [Ukraine].

Sukhlenko, O. (1976). The Heroic of Truth. [Ukraine].

Turkevich, V.(1980). Sound true, reliable. [Ukraine].

Yutsevich, Y (1976). Truth of human feelings. [Ukraine].

##submission.downloads##