Проблема традиції в фортепіанній творчості М. Метнера (на прикладі «Сонати- спомину» з циклу «Забуті мотиви»)

Автор(и)

  • Nataliia Shvets

DOI:

https://doi.org/10.32461/149874

Ключові слова:

культуротворчий синтез, культурна традиція, музичний індивідуальний стиль

Анотація

Мета статті. Виявити взаємодію стильових тенденцій, результативність стильового синтезу в «Сонаті-спогаді» М. Метнера як вираження найважливіших стильових процесів періоду рубежу ХІХ-ХХст. Методологія. Дослідження здійснюється завдяки використанню таких методів: культурологічного, що дозволяє позначити загальнокультурні процеси в російському музичному мистецтві рубежу століть; герменевтичного, що базується на осмисленні музичних творів у співвідношенні з культурною традицією; музикознавчого, який передбачає аналіз музичних творів і спирається на теоретичні розробки музикознавців в області художнього світогляду, традицій, стилю. Наукова новизна полягає в тому, що вперше розглядається проблема стильового синтезу на матеріалі «Сонати-спогаду» в аспекті конкретного втілення ідей  «Срібної доби». Висновки. Фортепіанний твір «Соната-спогад» є цілком символічним в художній і естетико-філософській концепції композитора. Ідея спогаду, ремінісценції («повернення до початку»}, заявлена в програмному заголовку, стала основним принципом творчого методу композитора.


Біографія автора

Nataliia Shvets

кандидат мистецтвознавства, в. о. доцента кафедри теорії та історії культури Національної музичної академії України імені П. І. Чайковського


Посилання

Белый А. Критика. Эстетика. Теория символизма: в 2 т. / А. Белый. - М.: Искусство, 1994. - Т. 1. - 478 с. - (История эстетики в памятниках и документах).

Белый А. Критика. Эстетика. Теория символизма: в 2 т. / А. Белый. - М.: Искусство, 1994. - Т. 2. - 571 с. - (История эстетики в памятниках и документах).

Зенкин К.В. Фортепианная миниатюра и пути музыкального романтизма / К.В. Зенкин. - М., 1997. - 415 с.

Иванов В.И. Борозды и межи. Опыты эстетические и критические / В.И. Иванов. - М.: Мусагет, 1916. -351 с.

Метнер Н.К. Муза и мода / Н.К. Метнер. - Париж: Мусагет, 1935. - 156 с.

Эткинд А.М. Эрос невозможного. История психоанализа в России / А.М. Эткинд. - СПб.: Медуза, 1993. - 463 с.

Belyi, A. (1994). Criticism. Aesthetics. Theory of Symbolism: in 2 vol. Vol.1 (The History of aesthetic in the monuments and documents). Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Belyi, A. (1994). Criticism. Aesthetics. Theory of Symbolism: in 2 vol. Vol.2 (The History of aesthetic in the monuments and documents). Moscow: Iskusstvo [in Russian].

Zenkin, K. V. (1997). Piano Miniature and the Paths of Music Romanticism. Moscow [in Russian].

Ivanov, V. I. (1916). Furrows and Borders. Experiences Aesthetic and Critical. Moscow: Musaget [in Russian].

Metner, N. K. (1935). Muse and Fashion. Paris; Musaget [in Russian].

Etkind, A. M. (1993). Eros of the impossible. The history of psychoanalysis in Russia. St. Petersburg: Meduza [in Russian].

##submission.downloads##