РИТУАЛОЗНАВСТВО ЕМIЛЯ ДЮРКГЕЙМА У ФОРМУВАННI ГЕРМЕНЕВТИКИ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Halyna Volkova

DOI:

https://doi.org/10.32461/149901

Ключові слова:

культ, культура, ритуал, релігія, епістемологія

Анотація

Мета – виявити конкретнi, за вказiвками епiстемологiї Дюркгейма, вipocповiднi установки як ініціативні, iмiтацiйнi стимули ритуалів, що подаються з докладним описом традицій i звичаїв, які у сукупності формують будову теоретичного концепту цього роду описiв. Методологія дослідження – комплексний підхід, який визначається ритуальної основою культурних процесів, сформованих фольклорним генезисом і понятійно охоплюваних міждисциплінарним підходом, відповідно до розробок Е. Дюркгейма. Наукова новизна роботи. Ракурс концепції Е. Дюркгейма з позицій можливостей герменевтики культури в космологічних узагальненнях наявних в ній розумових стереотипів. Висновки. Космологія міфотворчості і епістемологія Дюркгейма складають якості, що інтерпретують науковий виклад і самі інтерпретується, за чим простежується органіка уявлень про ідеальні початки світу і втілення їх у практиці ритуалу і життя як такого.

Біографія автора

Halyna Volkova

аспірант Національної академії керівних кадрів культури і
мистецтв, викладач кафедри теоретичної та прикладної культурології Одеської національної музичної академії імені А. В. Нежданової

Посилання

Александер Д. Об интеллектуальных истоках «сильной программы». Социологическое обозрение. Москва: НИУ ВШЭ, 2010. т.9, №2. С 5.

Вебер М. Избранное. Протестантская этика и дух капитализма. Москва: Центр гуманитарных инициатив, 2016. 656 с.

Гофман И. Представление себя другим в повседневной жизни / Пер. с англ. и вступ. статья А.Д. Ковалева. Москва: «КАНОН-пресс-Ц», «Кучково поле», 2000. 304 с.

Ганнеп А. ван. Обряды перехода: Семантическое изучение обрядов. Москва: Восточная литература, 2002. 198 с.

Дюркгейм Э. Элементарные формы религиозной жизни. Тотемистическая система в Австралии. (Введение, Глава 1.). Классики мирового религиоведения. Антология. Т. 2. Москва , 1998. С. 174-230.

Коллинз Р. Четыре социологических традиции. Москва: Территория будущего, 2009. 320 с.

Леви-Брюль Л. Сверхъестественное в первобытном мышлении. Москва: Педагогика-Пресс, 1999. 608 с.

Маркс К., Энгельс Ф. Манифест Коммунистичекой партии.Сочинения. 2-е изд., Т. 4. Москва: Государственное издательство политической литературы, 1955. С. 419-459.

Роулз Э. У. Эпистемология Дюркгейма: незамеченный аргумент. Социологическое обозрение. Москва, 2014. Том 13. №2 С. 84.

Фюстель де Куланж Н.-Д. Гражданская община древнего мира / Пер. с фр. под ред. проф. Д. Н. Кудрявского. Санкт-Петербург: 1906. 495 с.

Шульга Е. Проблематика предпонимания в герменевтике. Москва: ИФ РАН, 2004. 174 с.

Щепановская Е. Методологические проблемы герменевтического изучения культуры: реферат соискателя кафедры теоретической и прикладной культурологии. Санкт-Петербург: СПбГУ, 2008. 57с.

Юрий М. Социология культуры. Киев: Кондор, 2006. 304 с.

Durkheim, E. and Mauss, M. Primitive classification. London: Routledge, 1970.

Nisbet R. The sociology of Emile Durkheim. N. Y.: Oxford University Press, 1974.

Parsons T. The Structure of Social Action. A Study of Social Theory with special reference to a group of recent European writers. New York: The Free Press, 1968 (1937). Vol.2. 837 p.

Alexander, D. Ob (2010). Intellectualnih istokah «silnoi program» Sociologicheskoe obozrenie. 2010. 9, 2. Moscow: NIU VShE [in Russian].

Veber, M. Selection (2016). Protestantska ethica i duh capitalisma. Moscow: Center Humanitarian Initiatives [in Russian].

Gofman, I. Predstavlenie sebya drugim v povsednevnoj zhizni (2000). Moscow: «KANON-press-C», «Kuchkovo pole» [in Russian].

Gannep, A. van. (2002). Obryady perekhoda: Semanticheskoe izuchenie obryadov. Moscow: Vostochnaya literature [in Russian].

Durkheim, E. (1998). EHlementarnye formy religioznoj zhizni. Totemisticheskaya sistema v Avstralii. (Vvedenie, Glava 1.) Klassiki mirovogo religiovedeniya. Antologiya Moscow: 2, 174-230. [in Russian].

Collins, R. (2009). Hetyre sociologicheskih tradicii Moscow: Territoriya budushchego. Moscow: Territoriya budushchego [in Russian].

Levy-Bruhl, L. (1999). Super Sverh"estestvennoe v pervobytnom myshlenii. Moscow: Pedagogika-Press [in Russian].

Marks K., Engels F. (1955). Manifest Communist Partii. Sochineniya. 2-e 4. Moscow: Gosudarstvennoe izdatel'stvo politicheskoj literatury [in Russian].

Rawles, A. W. (2014). Epistemologia Durkheima: an unnoticed argument nezamechennyj argument. Sociologicheskoe obozrenie. 13. 2, 84. Moscow: [in Russian].

Füstel de Coulanges, N.-D. (1906). Grazhdanskaya obshchina drevnego mira Per. s fr. pod red. prof D. N. Kudryavskiy. Saint Petersburg: SPbGU [in Russian].

Shulga, E. (2004). The problemanie predponimaniya v germenevtike. Moscow: IF RAN [in Russian].

Schepanovskaia, E. (2008). Metodologicheskie problemy germenevticheskogo izucheniya kul'tury: referat soiskatelya kafedry teoreticheskoj i prikladnoj kul'turologii. Sankt Petersburg: Sankt Petersburg State University [in Russian].

Yuri, M. (2006). Sociologiya kul'tury. Kyiv: Condor [in Ukrainian].

Durkheim, Е. & Mauss, M. (1970). Primitive classification. London: Routledge [in England].

Nisbet, R. The sociology of Emile Durkheim. (1974). New York: Oxford University Press [in USA].

Parsons, T. (1968 (1937)). The Structure of Social Action. A Study of Social Theory with special reference to a group of recent European writers. New York: The Free Press [in USA].

##submission.downloads##