ПРОВАНСАЛЬСЬКИЙ «ПРОВІНЦІАЛІЗМ» У ТВОРЧОСТІ Д.МІЙО (НА МАТЕРІАЛІ «БРАЗИЛЬСЬКИХ ТАНЦІВ» І 2-Ї СЮЇТИ «СКАРАМУШ»)

Автор(и)

  • Keting Liu PhD-candidate of Odessa National A.V. Nezhdanova Academy of Music, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.32461/150133

Ключові слова:

музичний стиль, національний стиль, провінційний стиль в музиці, жанр в музиці, жанр танцю

Анотація

Мета роботи. Дослідження пов’язане з пошуком «провансальських провінціалізмів» у фортепіанних творах Д.Мійо як осередку стильової парадигматики ХХ століття. Методо­логія дослідження полягає в застосуванні інтонаційного стильово-компаративного аналізу задля виявлення складових провансальського стилю Д.Мійо, що органічно розгорнутий до бразильського колориту, складаючи «провінційне» породження Португалії як провінції євро­пейського Півдня. Наукова новизна роботи полягає у здійсненні аналізу Бразильських танців і сюїти «Скарамуш» Д.Мійо як проявів «провансальського провінціалізму» музики названого автора. Висновки. Осмислення розвитку авторського стилю Д.Мійо з позицій виявлення в ньому перспективних для ХХ століття стильових інтеграцій «провінціалізмів» як єдності європейської-позаєвропейської-староєвропейської якостей музичного вираження.

Посилання

Асафьев Б. Музыкальная форма как процесс / Б. Асафьев. - Москва-Ленинград: Музыка, 1971. - 379 с.

Каминская-Маркова Е.Н. Методология музыкознания и проблемы музыкальной культурологии. К 50-летию педагогической деятельности / Е.Н. Каминская-Маркова - Одеса: Астропринт, 2015. - 532 с.

Кокорева Л. Дариус Мийо. Жизнь и творчество / Л. Кокорева. - Москва: Сов.композитор, 1985. - 336 с.

Лю Бинцян Музыкально-исторические параллели развития искусства Китая и Ев­ропы. Монография по истории культуры для музыкальных академий, университетов и вузов искусства / Лю Бинцян. - Одесса: Астропринт, 2014.-440 с.

Лю Бинцян Музыкально-исторические типологиии в искусстве Китая и Европы / Лю Бинцян. - Одесса: Астропринт, 2011. - 212 с.

Мартынов И. Очерки о зарубежной музыке первой половины ХХ века / И. Мартынов. - Москва: Музыка, 1970. -504 с.

Новые трубадуры старого Прованса. [Електоронний ресурс]. - Режим доступу: www.top4man.ru/otdih/muzika/novie-trubaduri-starogo-provansa

Филенко Г. Французская музыка первой половины ХХ века / Г. Филенко. - Ленин­град: Музыка, 1983. - 232 с.

Шнеерсон Г. Французская музыка ХХ века. Изд. второе, доп. и переработ. / Г. Шнеерсон. - М.: Музыка, 1970. - 576 с.

Аsafiev, B. (1971). Musical form as a process. Мoscow; Leningrad: М^ука [in Russian].

Каminnskаja-Markova, E. (2015). The methodology of musicology and problems of mu­sical culturology. Devoted to the 50th anniversary of pedagogical activity. Odesa: Astroprint [in Russian].

Kokoreva, L. (1985). Darius Milhaud. Life and creative power. Moscow: Sov. kompozitor [in Russian].

Liu Bincyang (2014). Music-historal parallels of the development art of China and Europe. Monograph on histories of the culture for music academy, university and high school of art. Odessa: Astroprint [in Russian].

Liu Bincyang. (2011). Music-historical typologies in art of China and Europe. Odessa: Astroprint [in Russian].

Маrtynоv, I. (1970). Essays about foreign music of the first half of XX century. Moscow: Мuzyka [in Russian].

New troubadours of old Proven9e. Retrieved from: www.top4man.ru/otdih/muzika/novie- trubaduri-starogo-provansa [in Russian].

Filenko, G. (1983). French music of the first half of XX century. Leningrad: Мuzyka [in Russian].

Shnееrson, G. (2nd ed.). (1970). French music of XX century. Мoscow: Мuzyka [in Russian].

##submission.downloads##