ЗВ'ЯЗОК НАРОДНИХ ТАНЦІВ БІЛОРУСІЇ З ІСТОРІЄЮ, МУЗИКОЮ ТА ПІСНЕЮ

Автор(и)

  • Olga Kharchuk

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222086

Ключові слова:

народний танець, білоруські танці, традиції, танцювальні традиції.

Анотація

Мета роботи – на основі врахування завдань та висвітлення питання збереження народно-сценічного танцю проаналізувати народний танець Білорусії та його зв'язок з історією, музикою та піснею. Методологія дослідження полягає в застосуванні історико-культурного та аналітичного методів, що дає змогу виокремити особливості народного танцю Білорусії. Систематизація відомостей про особливості народних танців цієї країни надає хореографічній освіті, як соціокультурній системі, розвиватися під впливом різноманітних стилів і напрямків танцювального мистецтва, практично втілюючи традиції, сформовані на основі багатовікового досвіду мистецької діяльності. Наукова новизна полягає у з’ясуванні взаємозумовленості народних танців Білорусії з історією, музикою та піснею, у формуванні теоретичних засад, з’ясування особливостей народних білоруських танців у визначені загальних характеристик. Висновки. Розкриття фольклорних традицій та їх аналіз на прикладі танців інших країн є винятково важливим для вивчення цієї проблематики, і також буде внеском до вивчення загальних закономірностей культуро-творчих процесів. Нині їхню народну основу, зв'язок праці з побутом висвітлюють хореографічні постановки – «Таукачикi», «Чоботи», «Лянок», «Кола», «Бульба», «Ручнiкi» і т.д. Посилаючись на історичні, культурологічні та хореографічні дані, можемо узагальнити відомості про народне мистецтво, яке нерозривно пов’язане з історією свого народу та його традиціями.

Посилання

Aleksiutovych, L. K. (1978). Belarussian folk dances, roundabouts, games. Minsk : Vyshcha shkola [in Russian].

Belorussian Soviet Encyclopedia. (1972). (Vols. 6). Mіnsk : BelЭN [in Russian].

Blahova, T. O. (2015). Formation of the theory of Ukrainian folk choreography in the historical and cultural dimension. Science and Education a New Dimension: Humanities and Social Sciences. № 59. (Vol. 3), (pp. 27–30). [in Ukrainian].

Boiko, A. B. (2013). Belarussian dance art. Lektsiia z dystsypliny «Teoriia ta metodyka vykladannia narodno-stsenichnoho tantsiu. Lviv: Lviv State University of Physical Culture. Retrieved from : http://3w.ldufk. edu.ua/files/kafedry/kaf_khoreohrafii/tim_vykl_narodno_scenichnoho_tanciu/lek_1.pdf [in Ukrainian].

Verkhovynets, V. M. (1990). The theory of Ukrainian folk dance. Kyiv : Muz. Ukraina [in Ukrainian].

Kyrkov, A. K. (1993). Lithuanian Polese. Picturesque Russia: Lithuanians in Belarus Polese. Minsk : BelЭn [in Russian].

Plekhanov, G. V. (2019). Letters without an address. Nauchnoe Obozrenie. (Vols. 19) : Institut K. Marksa i F. E`ngel`sa. Retrieved from : http://az.lib.ru/ p/plehanow_g_w/text_1899_pisma_bez_adresa.shtml [in Russian].

Pryhoda, L. (2016). Genesis and ways of development of the discipline "Folk-stage dance". Problems of modern teacher preparation. № 14. 316-323 [in Ukrainian].

Tkachenko, T. (1967). Folk dance. Moscow : Yskusstvo [in Russian].

Churko, Yu. (1990). Belarusian choreographic folklore. Minsk : Vysshaya shkola [in Russian].

Churko, Yu. M. (2019). Belarusian choreographic folklore and dance culture of neighboring nations: general and particular. Proceedings of the Ukrainian conference «Interaction of amateur and professional choreographic art». (pp. 17-18). Kyiv [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Хореографія