КЛАСИЧНИЙ ЕКЗЕРСИС В АНСАМБЛІ НАРОДНОГО ТАНЦЮ: МЕТОДИЧНІ ПРИНЦИПИ ТА СТРУКТУРА

Автор(и)

  • Svitlana Karlytska
  • Oleg Kopievsky

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222091

Ключові слова:

ансамбль народного танцю, урок класичного танцю, екзерсис, народно-сценічний танець, методичні принципи, артист балету, студент-хореограф, професійна майстерність.

Анотація

Мета роботи – науково обґрунтувати доцільність застосування класичного екзерсису в ансамблі народного танцю. Методологія дослідження ґрунтується на методах аналізу, спостереження й узагальнення. У статті охарактеризовано роль хореографічних колективів у духовному і творчому розвитку підростаючого покоління. Визначено чотири ланки вітчизняної хореографічної освіти. Проаналізовано методичні принципи, на яких будується екзерсис у хореографічному класі: 1) початок руху та його фіксоване завершення; 2) повторюваність головних елементів завдання; 3) обмежена кількість різних поєднуваних елементів в одному завданні; 4) домінування головного елемента або виконавського прийому в межах одного завдання; 5) логічне поєднання рухів залежно від навчальної мети; 6) обов’язкове виконання комбінацій з обох ніг; 7) раціональне співвідношення фізичного (силового), технічного, психічного та емоційного навантаження. Визначено основні аспекти вдосконалення фахової майстерності артиста балету та студента-хореографа (робота над собою, робота над репертуаром, сценічна діяльність). Виокремлено структурні елементи екзерсису, які застосовують на заняттях класичного та народно-сценічного танців. Проаналізовано основні виконавські прийоми класичного екзерсису, мету і специфіку їх застосування у навчальній та професійній діяльності хореографів. Наукова новизна роботи полягає в тому, що науково обґрунтовано методичні принципи, структуру та зміст класичного екзерсису; визначено його роль в ансамблі народного танцю та фаховій підготовці студентів-хореографів. Сформульовано висновки про те, що класичний екзерсис є ефективним засобом формування виконавської культури та професійної майстерності артистів балету ансамблю народного танцю.

Посилання

Bernadska, D.P. (2005). The phenomenon of synthesis of arts in contemporary Ukrainian stage choreography. Extended abstract of the candidate’s thesis. Kyiv [in Ukrainian].

Vaganova, A.Ya. (2007). The Basics of Classical Dance. Moskva: Lan, Planeta muzykі [in Russian].

Verkhovynets, V.M. (1968). Theory of Ukrainian folk dance. Kyiv: Muzychna Ukraina [in Ukrainian].

Zaitsev, V. (2007). The Basics of folk-stage dance. Vinnytsia: Nova knyha [in Ukrainian].

Zviozdochkin, V.A. (2005). Classic Dance. Rostov-na-Donu : Fenіks [in Russian].

Kasianova, O.P. (2012). Diversification of Ukrainian choreographic education in the context of Eurointegration processes. Visnyk Derzhavnoi akademii kerivnykh kadriv kultury i mystetstv : zb. nauk. pr. No.3. pp. 49–54 [in Ukrainian].

Kyrylchuk, N. (2014). Folk stage exercises as a means of formation of professional skills of future specialists-choreographers. Lviv: Visnyk Lvivskoho universytetu. Seriya: Mystetsvo. No.14. pp. 131–136 [in Ukrainian].

Medvid, T.A. (2018). Competency principles of future choreographers’ professional training in classical university. Kyiv : Visnyk Natsionalnoi akademii kerivnykh kadriv kulturyi mystetstv. No.2. pp. 234–238 [in Ukrainian].

Nikiforova, A.V. (2005). Tips of a classical dance teacher. St. Peterburh : Iskusstvo Rossiyi [in Russian].

Putilina, T.M. (2017). A place of classic dance is in forming of creative personality of students of choreographers. Kyiv: Naukovi Zapysky Natsionalnoho pedahohichnoho Universytetu imeni M.P. Drahomanova. Seriya: Pedahohichni nauky. No.134. pp. 178–187 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Хореографія