ВОКАЛЬНО-СЛУХОВИЙ САМОКОНТРОЛЬ ЯК ЗАСІБ ВДОСКОНАЛЕННЯ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ СПІВАКІВ

Автор(и)

  • Femiy Mustafayev

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222103

Ключові слова:

вокальний і слуховий самоконтроль, саморегуляція, професійна підготовка.

Анотація

Мета роботи полягає у визначенні умов, спрямованих на формування фахових навичок вокального і слухового самоконтролю у співака. Методологія дослідження: розв’язання поставлених завдань здійснювалось із використанням взаємодоповнюючих загальнонаукових методів теоретичного та емпіричного дослідження, які забезпечили можливість комплексного наукового пізнання. Наукова новизна роботи полягає в тому, що вперше проаналізовано зміст вокально-слухового самоконтролю відповідно до специфіки професійної вокально-виконавської діяльності, конкретизовано сутність поняття «вокально-слуховий самоконтроль», уточнені базові компоненти вокального і слухового самоконтролю, що забезпечують високий рівень професійності й майстерності співака. Висновки. Музично-слуховий самоконтроль варто розглядати як єдиний комплекс слухових, м’язових й вібраційних відчуттів, який забезпечує професійне виконання музичних творів. Головна дія самоконтролю проявляється в умовах об’єднання відчуттів, які відповідають професійним вокальним навичкам. Відсутність будь-якого з них неминуче призводить до зниження майстерності. Рівень формування навичок, які об’єднують елементи вокального і слухового самоконтролю, можуть слугувати критеріями розвитку професіоналізму у виконавчій діяльності.

Посилання

Anohin, P. K. (1980). Nodal issues of the functional system. Mosсow [in Russian].

Grebenyuk, N. E. (2017). Formation of singing and speaking soundproofing in the process of faculty preparation of the teacher. Naukovi zapusku Kirovogradckogo derzhavnogo pedagogichnogo universutetu іm. Volodumura Vunnuchenka. Seria Pedagogichni nauky, 155, 65-69 [in Ukrainian].

Dmitriev, L. B. (1996). Fundamentals of vocal techniques. Moscow [in Russian].

Lemeshev, S. Ya. (1982). Path to art. Moscow [in Russian].

Lynda, A. S. (1979). Didactic foundations of the formation of self-control in the process of students’ independent educational work. Moscow [in Russian].

Malysheva, N. M. (1989). About the work of the singer on the voice. Voprosy vokalnoj pedagogiki, №1, 50-76 [in Russian].

Marufenko, О. B. (2006). Formation of vocal and auditory skills of the future music teacher. Candidate’s thesis. Sumy : SDPU іm. A. S. Makarenka [in Ukrainian].

Morozov, B. P. (1986). Vocal hearing and voice. Moscow [in Russian].

Оs'kina, S. Е. (1987). Internal ear for music. Moscow [in Russian].

Fedoryshyn, F. І. (2006). Formation of performance mastery of students in music and pedagogical faculties in the process of collective music creating. Кyiv [in Ukrainian].

Shalyapin, F. I. (2017). Masks and soul. Moscow [in Russian].

Shevchenko, N. S. (2020). Elements of advanced vocal techniques in modern performance. Muzykoznavchi zapysky, № 37, 124 – 128 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Музичне мистецтво