ІНСТИТУТ ЦЕРКОВНОЇ МУЗИКИ ЯК СКЛАДОВА СТРУКТУРИ ЛЬВІВСЬКОЇ БОГОСЛОВСЬКОЇ АКАДЕМІЇ ТА УКРАЇНСЬКОГО КАТОЛИЦЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

  • Mariia Sydir

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.38.2020.222122

Ключові слова:

Інститут церковної музики, українська літургійна музика, науково-музична кваліфікація духовенства, культура церковного співу.

Анотація

Мета роботи. Дослідження спрямоване на визначення місця і значення Інституту церковної музики в структурі Львівської Богословської академії та Українського католицького університету. Методологія дослідження полягає в застосуванні ретроспективного методу – для окреслення спадкоємності засад і цілей діяльності Інституту церковної музики як підструктури Богословської академії і УКУ, культурно-історичного – для розкриття особливостей його функціонування за різних суспільно-політичних умов; культурологічний – для виявлення естетико-стильових, світоглядних, змістових, комунікативних особливостей реалізації потенціалу ІЦМ. Наукова новизна полягає у спробі цілісного дослідження діяльності цієї установи, її структури, напрямків виконавської та наукової роботи, взаємозв’язків з іншими підструктурами та дисциплінами богословської та світської музичної освіти, персоналій педагогічного складу. Висновки. Інститут церковної музики має тривалу історію формування інституції, її структури, цілей та завдань в системі фахової підготовки греко-католицького духовенства. До його функцій належать поглиблення фахової підготовки випускників духовних осередків освіти до їх практичної душпастирської діяльності, перспектива вдосконалення музичної складової церковного обряду; педагогічно-виховна мета діяльності духовенства; підготовка основ для наукового дослідження української духовної музики різних епох (через накопичення, колекціонування, копіювання (перевидання) стародруків і рукописів, дослідження, редагування, видання та виконання духовних творів).

Посилання

Antonovych M. (1997). Specifics of Ukrainian church singing. Zbirnyk pracj Juvilejnogho konghresu. Mjunkhen, 1988/1989, (pp. 458-471) (peredruk). Lviv: Musica sacra (рр. 1-20). [in Ukrainian].

Antonjuk-Ghuraljna S. S. (2012). «Liturgy», concluded by Stanislav Lyudkevych: stylistic features. Naukovi zapysky Ternopiljsjkogho nacionaljnogho pedaghoghichnogho universytetu imeni Volodymyra Ghnatjuka. Serija: Mystectvoznavstvo. Ternopilj, TNPU (Vol.1.) (pp.101-109). [in Ukrainian].

Ghrab U. (2020). Musical Ukrainian Studies in the Archives of the UCU Institute of Church Music. International Scientific Conference "Library. Science. Communication. Development of library and information potential in the conditions of digitalization". Retrieved from http://conference.nbuv.gov.ua/report/view/id/1042 [in Ukrainian].

Ghuraljna S. S. (2013). Liturgy from V. Matyuk’s «Spivanyk» (1911) and its influence on the church musical culture of Eastern Galicia. Mystectvoznavchi zapysky. (Vol.24) (pp. 40-46). Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mz_2013_24_8. [in Ukrainian].

Zvarychuk Zh. J. (2008). Liturgical choral performance of Galicia in the XIX century. Extended

abstract of candidate’s thesis. Kyiv, In-t mystectvoznav., foljklorystyky ta etnologhiji im. M.T.Ryljsjkogho NAN Ukrajiny. [in Ukrainian].

Kosanjak N. (2018). Collection of notes of the Institute of Church Music in Lviv (from the funds of the Lviv National Scientific Library of Ukraine named after V. Stefanyk). Zapysky Ljvivsjkoji nacionaljnoji naukovoji biblioteky Ukrajiny imeni V. Stefanyka. (Vol. 10) (pp. 571-596). [in Ukrainian].

Kudryk B. (1937). The era of the senior so-called «рartes» singing. Alien influences in Ukrainian musical culture. Ukrajinsjka muzyka. [Stryj], 5-6, 65-67. [in Ukrainian].

Kudryk B. (1938). Participation of the clergy in the Galician-Ukrainian musical culture. Boghoslovija. (Vol. KhVI. Р.4.) (pp. 208-221). [in Ukrainian].

Kudryk B. (1995). Review of the history of Ukrainian church music [Praci Ghreko-Katolycjkoji Boghoslovsjkoji Akademiji u Lvovi. T. 19]. reprint: Ljviv: Instytut ukrajinoznavstva im. I. Kryp'jakevycha NAN Ukrajiny. [in Ukrainian].

Ljudkevych S. (2000). The business of our church singing. S. Ljudkevych Statti, recenziji, vystupy: u 2-kh tt. Lviv: Dyvosvit (Vol. 2).(pp.244-248). [in Ukrainian].

From the «Lviv Boyan» Singing Society. (1913). Rada. 100, 4. [in Ukrainian].

The seventh village of the monastic Studyts order. (1938). Dilo. 178, 5. [in Ukrainian].

Word of Patriarch Joseph: documents, materials, photos, 1917–1984 (2003). Compilers.: Oksana Ghajeva, Jaroslav Krok, Roman Khrin. Lviv: Gerdan [in Ukrainian].

Stashynsjkyj F. (1922). Collection of liturgical and church songs based on folk songs. Arrangement for mixed choir by Stanislav Lyudkevych. Lviv: Nyva. Misjachnyk prysvjachenyj cerkovnym i suspiljnym spravam. − R. KhVII. Lviv: Dilo. (Vol. 8-9). (pp. 68-69). [in Ukrainian].

Toloshnjak N. (2018). Borys Kudryk as a researcher and composer of church music. Kalofonija: Naukovyj zbirnyk z istoriji cerkovnoji monodiji ta ghymnoghrafiji. (Vol. 92). (pp. 317-320). [in Ukrainian].

Faculty of Philosophy and Theology of UCU: own site. (2020) Retrieved from http://theological. ucu.edu.ua/pro-fakultet/istoriya/[in Ukrainian].

Sheptycjkyj A. (1962). About church singing (Decree of the Council, read on April 25, 1941). Pysjma-poslannja Mytropolyta Andreja Sheptycjkogho, ChSVV. z chasiv nimecjkoji okupaciji: u 2-kh chch. Jorkton, Sask. (Kanada) (Vol. 28). (pp. 56-57). [in Ukrainian].

Shtunder Z. (2005). Stanislav Lyudkevych. Life and work: in 2 vol. (Vol. 1. 1870-1939). Ljviv: PP. «BINAR–2000».[in Ukrainian].

Jasynovsjkyj Ju. (1994). Church music in the history of Ukrainian musical art. Relighija v Ukrajini: doslidzhennja i materialy. Kyiv; Lviv. (Vol 1). (pp. 122-127). [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-19

Номер

Розділ

Музичне мистецтво