БАЛЬНИЙ ТАНЕЦЬ В СИСТЕМІ ОСВІТИ: МИНУЛЕ І СУЧАСНІСТЬ

Автор(и)

  • Надія Горбатова
  • Світлана Єфанова

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238689

Анотація

Мета статті – виявити особливості бальної хореографічної освіти в динаміці історичного розвитку та охарактеризувати перспективні напрями оптимізації навчально-виховного процесу в контексті професійної підготовки майбутнього хореографа. Методологія дослідження. Застосовано метод теоретичного аналізу, що посприяв дослідженню опублікованих наукових джерел, присвячених проблематиці професійної хореографічної освіти та суміжним проблемам відповідно темі статті; метод системного аналізу для виявлення мети, завдання, змісту, обсягу та раціональних методів навчання бальної хореографії, а також оцінки ефективності підготовки спеціалістів галузі; методологічний аналіз провідних педагогічних напрямів викладання бального танцю в системі освіти та ін. Наукова новизна. Досліджено динаміку розвитку бальної хореографічної освіти в історичній ретроспективі та виявлено її особливості в контексті художньої культури ХХІ ст.; проаналізовано теоретико-практичні основи викладання бального танцю в контексті трансформаційних процесів педагогічної практики; розглянуто проблематику сприяння бальної хореографічної освіти в розвитку художньо-естетичної та культурної освіти в Україні; розглянуто критерії, що використовуються для об’єктивної академічної оцінки бальної хореографічної освіти в професійних навчальних закладах України на сучасному етапі; виявлено та охарактеризовано перспективні шляхи подальшого розвитку бального танцю як виконавського мистецтва та окремої академічної дисципліни. Висновки. Соціально-культурні зміни та перетворення в системі підготовки спеціалістів бальної хореографії вимагають оптимізації навчально-виховного процесу, зокрема в аспектах: орієнтації на практичні запити; ускладнення та розширення структури професійної підготовки тренерів, вчителів та балетмейстерів бального танцю; демократизації системи хореографічної освіти; інтегрування та адаптування провідних методів європейської освіти; посилення в межах системи хореографічної освіти структурної соціально-функціональної взаємодії. Дослідження виявило, що розвиток бального танцю в Україні на сучасному етапі вимагає створення та забезпечення відповідного рівня специфічної професійно орієнтованої системи освіти, основою якої стало б комплексне використання найкращих традиційних та інноваційних технологій в галузі педагогіки хореографічного мистецтва, розроблених українськими та зарубіжними теоретиками і практиками танцювальної освіти, як системоутворюючого елементу підготовки спеціалістів.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-01

Номер

Розділ

Хореографія