УКРАЇНСЬКА ВОКАЛЬНА МУЗИКА ХХ – ПОЧАТКУ ХХІ СТОЛІТТЯ У ПЕДАГОГІЧНОМУ РЕПЕРТУАРІ СОЛІСТІВ-ВОКАЛІСТІВ

Автор(и)

  • Фемій Мустафаєв

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238712

Анотація

Мета роботи. У роботі охарактеризовано сучасний вокально-педагогічний репертуар з позицій його репрезентативності щодо музичних течій ХХ – початку ХХІ ст. Методологія дослідження базується на поєднанні історико-культурного, системного, аналітичного, прогностичного методів, що дало можливість продемонструвати обмеженість навчального репертуару вокалістів відповідно до дидактичних завдань та потенційну відкритість для розширення його жанрово-стильової палітри у зв’язку з необхідністю підготовки універсального академічного співака. Наукова новизна роботи полягає в тому, що в українській науці вперше було розкрито проблемні питання змістовного наповнення педагогічного репертуару академічних вокалістів у контексті жанрово-стильового розмаїття вокальної музики ХХ – початку ХХІ ст. Висновки. Сучасний педагогічний репертуар, що використовується при підготовці академічних вокалістів, не відображає стильового та жанрового розмаїття музичного мистецтва ХХ – початку ХХІ ст., зокрема не містить композицій авангардного плану, які вже давно є константою сучасної музичної культури. Практичне знайомство із авангардною класикою можливе в рамках факультативу для тих вокалістів, що планують спеціалізуватися у цьому напряму академічної музики, однак педагогічний репертуар підготовки академічного вокаліста не передбачає виконання творів авангардного характеру та набуття відповідних навичок. Причинами недоцільності включення авангардної музики ХХ – початку ХХІ ст. до основного навчального репертуару є відсутність часової дистанції, не завжди високий художній рівень сучасних творів, неможливість включення сучасної вокальної музики авангардного характеру до хрестоматій через особливості її запису та форм побутування, а також пріоритетність для навчального процесу класичного вокального репертуару як такого, що формує виконавський апарат вокаліста. Натомість українська естрадна класика середини ХХ ст. є невід’ємного складовою навчального репертуару сучасного академічного вокаліста, оскільки слугує містком між елітарною та масовою музичною культурою.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-01

Номер

Розділ

Музичне мистецтво