ЕВОЛЮЦІЯ МУЗИЧНИХ ЗАСОБІВ У ФОРТЕПІАННИХ «СИМФОНІЯХ» С. ЯРУНСЬКОГО

Автор(и)

  • Вероніка Каменська

DOI:

https://doi.org/10.32461/2226-2180.39.2021.238714

Анотація

Мета роботи. Дослідити в фортепіанній творчості українського композитора С. Ярунського в його чотирьох симфоніях для фортепіано новий тип образного змісту та новаторські засоби музичної виразності. Методологія. Застосовано метод комплексного аналізу: проаналізовано образний зміст та музичну форму чотирьох «симфоній» для фортепіано та виявлено їх стильові особливості. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в українському музикознавстві детально проаналізовано Чотири Симфонії для фортепіано С. Ярунського та зроблено висновки на основі цього аналізу. Висновки. Чотири «симфонії» для фортепіано С. Ярунського в українській музиці 1990-х років справді були новим і важливим словом. На той час композитор сформував свою позицію щодо цього жанру: використання терміну «симфонія» пов’язане із прагненням автора до розширення тембрової палітри інструменту, до оркестрового багатотембрового мислення. С. Ярунський постійно веде пошуки нових тем і сюжетів, у тому числі пов’язаних із епохою дохристиянської Русі. Митець суттєво розширює рамки тематизму для творення специфічних образів, шукає нові засоби музичної виразності та композиційні схеми. З часу появи «симфоній» С. Ярунського пройшло небагато часу, але вони зуміли увійти в творчий процес сучасної української музики та у виконавську практику.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-01

Номер

Розділ

Музичне мистецтво