ІННОВАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

Ключові слова:

telecommunication enterprise, innovative strategy, diversification, effect

Анотація

Актуальність теми дослідження. Інтеграційно-інноваційні процеси побудови сучасного ринкового середовища України створюють об’єктивні передумови для активізації використання телекомунікаційних технологій в діяльності суб’єктів господарювання. Постановка проблеми. В цих дослідженнях пріоритет віддається формуванню стратегії інноваційного розвитку як такої, яка здатна забезпечити розвиток підприємства із урахуванням побудови інноваційної економіки та інформаційного суспільства. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідженню проблем розвитку телекомунікаційних підприємств присвячено наукові праці Л. Н. Беркман, Л. Е. Варакіна, П. П. Воробієнко, В. М. Гранатурова, В. К. Стеклова. Питання впровадження інновацій в сфері зв’язку та інформатизації досліджено у працях О. А. Князєвої, В. М. Орлова та інших. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Недостатньо повно розглянуто питання розробки інноваційної стратегії розвитку телекомунікаційного підприємства внаслідок суттєвих змін, що відбуваються в інформаційно-телекомунікаційній сфері та науковому середовищі. Постановка завдання. Розробка інноваційної стратегії розвитку телекомунікаційного підприємства, яка буде сприяти підвищенню його конкурентоспроможності та соціально-економічної ефективності діяльності в сучасних умовах. Виклад основного матеріалу. У статті проведено критичний аналіз наукових поглядів на теорію інноваційного розвитку та стратегічного планування. Доведено необхідність диверсифікації діяльності телекомунікаційного підприємства. Наведено підхід до формування інноваційної стратегії диверсифікації та здійснено вибір найбільш оптимальної стратегії. Запропоновано критерії оцінки ефекту від впровадження стратегії. Висновки. Сфера зв’язку та інформатизації та безпосередньо телекомунікаційні підприємства базують свою діяльність переважно на реалізації технологічних та організаційних інновацій. В статті доведено необхідність впровадження диверсифікації в діяльність телекомунікаційного підприємства, наведено запропонований підхід до впровадження інноваційної стратегії диверсифікації та визначено критерії оцінки ефекту від її впровадження.

Біографії авторів

Nataliia Anatoliivna Kaluhina, Odessa National A. S. Popov Academy of Telecommunications

Candidate of Economic Sciences, Senior Lecturer of the Department of Management and Marketing

Anna Aleksandrovna Sakun, Odessa National A. S. Popov Academy of Telecommunications

Candidate of Philosophy, Associate Professor, Associate Professor at the Department of Management and Marketing

Tatiana Mukolaevna Tardaskina, Odessa National A. S. Popov Academy of Telecommunications

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor, Associate Professor of the Department of Management and Marketing

Посилання

Ansoff, I. (2005). Stratehichne upravlinnya [Strategic management]. – M. : Ekonomika, 2005. – p. 245 [in Ukrainian].

Burkynskyi, B. V., Molyna, E. V. (2003). Aktivizatsiya investitsionnoy deyatelnosti v regione [Increased investment activity in the region] – Odessa : IPREED NAS of Ukraine, 2003. – p. 494 [in Russian].

Varakin, L. E. (2000). Vvedenie v teoriyu razvitiya infokommunikatsiy [Introduction to the theory of the development of infocommunications] // Works of International academy of communication.– 2000. – № 2. – pp. 2-11 [in Russian].

Vorobiyenko, P. P., Granaturov, V. M. (2012). Derzhavne regulyuvannya rozvytku telekomunikaciynoyi sfery Ukrayiny [State regulation of the telecommunications sector of Ukraine] // Economics of Ukraine - № 10. – 2012. – pp. 45-53 [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny «Pro telekomunikaciyi»: za stanom na 20.10.2003 / «Vidomosti Verxovnoyi Rady Ukrayiny» [The Law of Ukraine "On Telecommunications", as of 20.10.2003], 2004. № 12. - Oficz. vy`d. – K., 2003. p. 155 [in Ukrainian].

Orlov V. M., Umansky I. I., Otlyvanska H. A., Hrytsulenko S. I. Innovatsiynyi potencial: formuvannya, otsinka, efektyvnist [Innovation potential: formation, evaluation, efficiency] /– Odesa : BMV, 2013. – p. 264 [in Ukrainian].

Knyazeva, E. A. (2008). Pochtovaya svyaz Ukrainyi: strategiya i mehanizmyi innovatsionnogo razvitiya [Postage Communications of Ukraine: strategy and mechanisms of innovative development]. – Odessa ; VMV, 2008. – p. 336 [in Russian].

Kotler, F. (2000). Marketing v tretem tyisyacheletii: Kak sozdat, zavoevat i uderzhat rynok [Marketing in the third millennium: how to create, win and retain the market]. – M. : OOO “Izdatelstvo AST”, 2000. – p. 272 [in Russian].

Naukova ta innovatsiyna diyalnist Ukrayiny. Statystychnyi zbirnyk. [Research and innovation in Ukraine. Statistical collection] K., 2016. Oficcial website of State Statistics Committee of Ukraine Retrieved from : http://www.ukrstat.gov.ua [in Ukrainian].

Novikova, I. V. (2013). Upravlinnya konkurentos-promozhnistyu telekomunikatsiynykh pidpryyemstv: teoriya, metodologiya, praktyka [Management of competitiveness of telecommunications companies: theory, methodology, practice]. – Mykolaiv: Shvets V. D., 2013 – p. 296. [in Ukrainian].

Official site of PJSC "Ukrtelecom" – Retrieved from : http://ukrtelecom.ua [in Ukrainian].

Popova, L. M. (2011). Teoretychne i metodychne zabezpechennya strategichnogo planuvannya v umovakh dyversyfikaciyi diyalnosti pidpryyemstva [Theoretical and methodological provision of strategic planning in terms of diversification of the company] – Kharkiv, 2011. – p. 20 [in Ukrainian].

Steklov, V. K., Berkman L. N. (2002). Proektuvannya telekomunikatsiynykh merezh [Design of telecommunication networks] – K. : Tekhnika, 2002. – p. 792 [in Ukrainian].

Strelchuk, E. M. (2014). Marketyngova strategiya dyversyfikatsiyi diyalnosti telekomunikatsiynogo pidpryyemstva [Marketing strategy of diversification of activity of the

telecommunication company] Biznes inform. – 2014. – № 5. – pp. 172-176 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Kaluhina, N. A., Sakun, A. A., & Tardaskina, T. M. (2017). ІННОВАЦІЙНА СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА. Науковий вісник Полісся, 2(2(10), 31–38. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/109909