СИНЕРГІЙНИЙ ПІДХІД В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

Ключові слова:

маркетинговий потенціал, підприємство, синергія, ентропія, результат, можливості, управління

Анотація

Актуальність теми дослідження. Головним інструментом розвитку підприємства в сучасних умовах є маркетинговий потенціал, його досконалість. Він визначає можливості і здатності формувати попит споживачів, оперативно реагувати на його зміни. Постановка проблеми. Активна позиція на ринку, задоволення очікувань споживачів, як характеристики маркетингового потенціалу, є ключовим фактором конкурентних переваг і підприємницького успіху. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Дослідження проблематики синергійних ефектів має місце у працях: Ансофа І., Євстигнєєва В., Мамедова М., Молчанова В., Прангішвілі І., Пригожина І., Хакена Г. та ін. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. Відсутнє узагальнююче визначення «синергійного ефекту» з економічної точки зору. Існує необхідність дослідження з метою розвитку управління маркетинговим потенціалом та підвищення конкурентоспроможності підприємств. Постановка завдання. Стаття присвячена обґрунтуванню засад застосування синергійного підходу в практиці управління маркетинговим потенціалом підприємства. Виклад основного матеріалу. Авторами обґрунтовано, що формування синергійного ефекту взаємодії елементів маркетингового потенціалу в умовах динамізму середовища і міжнародної інтеграції, необхідно визначати як стратегічний аспект управління підприємством, інструмент конкурентної боротьби і акцентувати увагу на його обґрунтуванні у стратегічному і тактичному плануванні. Доведено, що для виявлення синергійного ефекту взаємодії елементів маркетингового потенціалу доцільно здійснити їх класифікацію за функціональною ознакою, та позиціонування самого маркетингового потенціалу в структурі сукупного потенціалу підприємства. Констатовано, що успішність діяльності підприємства, його позиції на ринку і можливість розвитку у майбутньому, обумовлюється правильністю формування і силою взаємозв’язку елементів маркетингового і сукупного потенціалу. Висновки. Врахування синергійного ефекту взаємодії елементів маркетингового потенціалу підприємства забезпечує удосконалення механізмів управління та формує перспективи розвитком.

Біографії авторів

Olga Ivanivna Gonchar, Khmelnytsky National University

Doctor of Economic Sciences, Associate Professor, Professor at the Department of Marketing and Merchandising

Iryna Igorevna Polishchuk, Vinnytsia Trade and Economic Institute of Kyiv National Trade and Economics University

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor, Head of the Department of Marketing and Advertising

Посилання

Haken, H. (2005). Informatsiia i samoorganizatsiia Makroskopicheskii podkhod k slozhnym sistemam [Information and Self-Organization: A Macroscopic Approach to Complex Systems] (2nd ed.). Moscow: KomKniga [in Russian].

Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic management]. Moscow: Economika [in Russian].

Gonchar, O. I. (2016). Anagement potential of the company with regard flock business life. Scientific Bulletin of Polissia, 7, 190-196 [in English].

##submission.downloads##

Як цитувати

Gonchar, O. I., & Polishchuk, I. I. (2018). СИНЕРГІЙНИЙ ПІДХІД В УПРАВЛІННІ МАРКЕТИНГОВИМ ПОТЕНЦІАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА. Науковий вісник Полісся, 2(3(11), 29–33. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/121021

Номер

Розділ

УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ