МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ АУДИТОРСЬКИХ КОМПАНІЙ В УКРАЇНІ

Автор(и)

  • Valentyna Viktorivna Podolna Kyiv National University of Technology and Design, Ukraine
  • Juliya Andriyivna Тopenko Kyiv National University of Technology and Design, Ukraine
  • Olena Serhiyivna Ievseitseva Kyiv National University of Technology and Design, Ukraine

Ключові слова:

маркетингова діяльність, маркетинг-мікс, аудиторські послуги, послуги на ринку аудиту, аудиторська компанія, сприйняття

Анотація

В статті досліджено особливості ринку аудиторських послуг України. Визначена сутність ринку аудиторських послуг, проаналізовані відмінні ознаки аудиторських послуг. Систематизовані запити споживачів, замовників послуг за п’ятиступеневою моделлю сприйняття. Виявлені особливостей маркетингової діяльності компаній на ринку аудиторських послуг, що базується на складових маркетингового комплексу та моделі орієнтованої на запиті споживачів.

Біографії авторів

Valentyna Viktorivna Podolna, Kyiv National University of Technology and Design

Candidate of Economic Sciences, Associate Professor at the Department of Economic Cybernetics and Marketing

Juliya Andriyivna Тopenko, Kyiv National University of Technology and Design

Candidate of Philological Sciences, Associate Professor at the Department of foreign languages

Olena Serhiyivna Ievseitseva, Kyiv National University of Technology and Design

Candidate of Economic Sciences, Associate Professorate the Department of Cybernetics and Marketing

Посилання

Pro audytorsky diyalnist : Zakon Ukrayiny vid 22 kvitnya 1993 roku №3125 [On auditing : the Law of Ukraine of 22 April 1993 № 3125 – XII] : [Electronic resource]. – Retrieved from : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/3125-12 [in Ukrainian].

Abakova, N. P. Analiz rynky audytorskykh poslug [Market analysis of audit services] [Text] / N. P. Abakova // Ulyanovsk : UlSTU, 2001. – p. 40 [in Ukrainian].

Audyt v Ukraini. Reyting mizhnarodnykh audytorskykh poslug [Audit in Ukraine. Rating of international audit firms]. [Electronic resource]. – Retrieved from : http://accounting-ukraine.kiev.ua/poslugi/auditorukraine.htm [in Ukrainian].

Prijatelchyk, O. Tendentsiyi rozvytku ukrayinskogo rynky audytorskykh poslug [Development trends of Ukrainian market of audit services] [Text] / O. Prijatelchyk // International relations. – 2007. – No. 35–36. – P. 95–98. [in Ukrainian].

Sakhno, I. V. Rynok audytorskykh poslug v Ukraini ta yogo osoblyvosti [tekst] / I. V. Sakhno // Vistnyk Kharkivs’kogo natsional’nogo tekhnichnogo universytetu sil’skogo gospodarstva imeni Petra Vasylenka. [Audit services market in Ukraine and its features [Text] / I. V. Sakhno // Bulletin of Kharkov national technical university of agriculture named after Peter Vasilenko]. 2014. – Vol. 150. – P. 284–289. [in Ukrainian].

Parasuraman, Zeithaml and Berry, "A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research", Journal of Marketing, Fall 1985, P. – 41–50. [in English].

Zvit Audytorskoyi palaty Ukrayiny do Kabinetu Ministriv Ukrayiny za 2014 rik [The report of auditor’s chamber of Ukraine to the Cabinet of Ministers of Ukraine for 2014]: [Electronic resource]. – Retrieved from : http://www.apu.com.ua/zvit-do-kmu [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Як цитувати

Podolna, V. V., Тopenko J. A., & Ievseitseva, O. S. (2017). МАРКЕТИНГОВІ АСПЕКТИ ВДОСКОНАЛЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ АУДИТОРСЬКИХ КОМПАНІЙ В УКРАЇНІ. Науковий вісник Полісся, 2(4(8), 340–345. вилучено із http://nvp.stu.cn.ua/article/view/95718