Criterial analysis of formation values of a healthy lifestyle of students

Фарид Мамери

Abstract


Analyzes the basic criterial parameters of experimental work to establish the value of a healthy lifestyle of students. Check measurements and surveys were conducted in 4 experimental (125) and 4 controls (118 men) groups. Presents directions for the expansion of the completeness and quality of knowledge on healthy lifestyles, the ability to formulate and argue their position in the debate. It is shown that awareness of its position in the organization of a healthy lifestyle is the most important result of the formative activities.

Keywords


physical education; healthy lifestyle; student

References


Байер К., Шейнберг Л. Здоровый образ жизни / Пер. с англ. - М.: Мир, 2005. - 200с.

Величковский Б.Т., Кирпичев В.И., Суравегина И.Т. Здоровье человека и окружающая среда: Учеб. пособие. - М.: Новая школа, 2005. - 168 с.

Быков С.В. Образование и здоровье / Социологические исследования. - 2000. - С. 16-18.

Виер К., Грей Г. Пропаганда психического и эмоционального здоровья. - М.: КЕС, 2002. - 160 с.

Основы здорового образа жизни / Под. ред. С.И. Смыгина. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2006. - 240 с.

Физиологические основы здоровья / Под общей ред. Р.И. Айзмана, А.Я. Тернера. - Новосибирск: Лада, 2001. - 216 с.

Физическая культура студента. Учеб. для студентов вузов / Под общ. ред. В.И. Ильинича. - М.: Гардарика, 1999. - 164 с.


GOST Style Citations






new website: https://sportedu.org.ua/index.php/PES