How to transform the information into knowledge and to make their means of activity

Станислав Владимирович Дмитриев

Abstract


In the theory and practice of sports the technique of movements abstracts from the psychological - semantic organization of impellent actions as a rule. The given problem hasn't been covered enough in the traditional didactics. It is noted that the categorical apparatus teaching biomechanics must contain not only the characteristics of the object, but a coded way of dealing with it. It is shown that the practice of sports and biomechanics are linked through didactic modeling the object of knowledge, the subject of teaching, training material for learning effects

Keywords


impellent actions; psychological; semantic; structure; anthropous technologies

References


Гавердовский Ю.К. Обучение спортивным упражнениям: Биомеханика. Методология. Дидактика / Ю.К. Гавердовский. - М.: ФиС, 2007. - 912 с.

Дмитриев С.В. Психосемантические механизмы управления двигательными действиями человека / Д.Д Донской, С.В. Дмитриев //Теория и практика физической культуры. - 1999. - № 9. - С. 2-6.

Дмитриев С.В. XXI век: диалог наук и мировоззренческих позиций в антропных технологиях деятельности / С.В. Дмитриев //Теория и практика физической культуры. - 2000. - № 7. - С. 2-7.

Дмитриев С.В. Антропные принципы в современной науке и образовательных технологиях физической культуры / С.В. Дмитриев //Теория и практика физической культуры. - 2004. - № 12. - С. 2-9.

Дмитриев С.В. От праксиса к логосу: междисциплинарные исследования в сфере биомеханики спорта / С.В. Дмитриев //Теория и практика физической культуры. - 2005. - № 11. - С. 45-52.

Коренберг В.Б. Основы спортивной кинезиологии. Учебное пособие / В.Б. Коренберг. - М.: Советский спорт, 2005. - 232 с.


GOST Style Citations






new website: https://sportedu.org.ua/index.php/PES