Hominized high school technologies - it is important professional in progress, but not trained specialist

Станислав Владимирович Дмитриев

Abstract


On the basis of the interdisciplinary approach modern approaches to the research of FK-technologies are analyzed, on a new theoretical and methodical basis base components of structure of educational space and a subject domain physical training are allocated and described.

Keywords


educational training; value-sense modeling; self-control; development of the person; integrated individuality

References


Дмитриев С.В. Принципы и методы антропно организованного образовательного обучения двигательным действиям / С.В. Дмитриев //Физическое воспитание студентов. - 2010. - № 1. - С. 24-33.

Дмитриев С.В. Д.Д. Донской и развитие отечественной биомеханики: от биоцентризма к психосемантике двигательных действий / С.В. Дмитриев //Физическое воспитание студентов. - 2011. - № 1. - С. 59-67.

Донской Д.Д. Смысловое проектирование спортивных действий (от «модели объекта» к «модели проекта») / Д.Д. Донской, С.В. Дмитриев //Теория и практика физической культуры. - 1996. - № 1. - С. 51-56.

Донской Д.Д. Психосемантические механизмы управления двигательными действиями человека / Д.Д. Донской, С.В. Дмитриев //Теория и практика физической культуры. - 1999. - № 9. - С.2-6.

Сарджвеладзе Н.И. Личность и её взаимодействие с социальной средой / Н.И. Сарджвеладзе. - Тбилиси, 1989.


GOST Style Citations






new website: https://sportedu.org.ua/index.php/PES