Correlation of priority lines of personality with the level of motivation of schoolboys to the specially organized motive activity, depending on the type of educational establishment

Евгения Олеговна Федоренко

Abstract


Considered and analysed influencing of features educational-organizational process on forming of priority lines of personality and level of motivation student to the specially organized motive activity. In experiment took part 101 senior pupils. Information of the questionnaire questioning in which students were determine the priority lines of personality and priorities during conducting of leisure is utillized in research. The presence of connections is certain between the level of motivation to the specially organized motive activity and lines personalities which student senior classes determine priority. It is proved that on intercommunication of lines of personality with the level of motivation to employments differences influence motive activity in organization of educational process of educational establishment.

Keywords


motivation; high school; relationship; character; personality

References


Бар-Ор О., Роуланд Т. Здоровье детей и двигательная активность / О.Бар-Ор, Т.Роуланд. - К.: Олимп. л-ра, 2009. - 528с.

Безверхня Г.В.Мотивація до занять фізичною культурою і спортом школярів 5-11 класів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Г.В.Безверхня. - Л.: 2004. - 23с.

Грень Л.Н. Значение убеждений и усилий студентов в формировании мотивации достижения успеха / Л.Н.Грень // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту. - Харків: ХДАДМ (ХХГП). - 2008. - №7. - С. 38-42.

Захаріна Є.А. Формування мотивації до рухової активності у процесі фізичного виховання студентів вищих навчальних закладів. : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. наук з фіз. виховання і спорту: спец. 24.00.02 «Фізична культура, фізичне виховання різних груп населення» / Є.А.Захаріна. - К.: 2008. - 23с.

Когут І. Вплив рухового режиму на фізичний розвиток дітей 6-8 років, які навчаються в школах різного типу / І.Когут // Спортивний вісник Придніпров'я. - Дніпропетровськ, ДДІФКС. 2004.-№ 7. - С. 143-146.

Ames C. Achivement goals, motivation climate, and motivation progress / C.Ames // Motivation in sports and exercise. Champaing IL: Human Kinetics. - 1992. - P.161-176.


GOST Style Citations






Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports - new website: https://sportpedagogy.org.ua/index.php/PPS