Use of the differentiated educational tasks during independent work of students

Сергей Владимирович Шаров

Abstract


Ways differentiations of learning tasks are set. Examples of differentiated tasks from different levels in programming and fundamentals of information technology were examined. In the research were used records of first year students' educational success and data from questionnaire. It was found that the implementation of differentiated learning tasks forms the required knowledge and skills, develops adequate estimation, allows to receive enjoy from doing the tasks. Their use enables to better organization of their independent work.

Keywords


independent work; differentiation; learning tasks; students

References


Белошицкий А.В. Опыт дифференцированного обучения в техническом вузе / А.В. Белошицкий, А.В. Душкин //Педагогика. - 2004. - № 7. - С. 51-54.

Зязюн І.А. Підготовка вчителя до забезпечення якості освітньо-виховного процесу в Україні / І.А. Зязюн //Постметодика. - 2009. - № 4. - С. 2 - 10.

Кобилянський О.В. Особливості організації самостійної роботи студентів при вивченні безпеки життєдіяльності / О.В. Кобилянський //Освіта Донбасу. - 2009. - № 5 - С. 34 - 42.

Королюк О.М. Диференціація самостійної роботи студентів коледжів технічного профілю в процесі вивчення природничо-математичних дисциплін: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 "Теорія і методика професійної освіти" / О.М. Королюк. - Житомир, 2008. - 22 с.

Прийма С.М. Організація практичних робіт з інформатики в умовах впровадження модельно-символічної технології / С.М Прийма //Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики: зб. наук. праць: в 3-х т. - Кривий Ріг: Видавничий відділ НметАУ, 2002. - Т. 3: Теорія та методика навчання інформатики. - 2002. - С. 192 - 196.


GOST Style Citations






Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports - new website: https://sportpedagogy.org.ua/index.php/PPS