Формування пріоритетів подальшого розвитку збутової діяльності Інституту рослинництва імені В.Я. Юр’єва на ринку насіння гороху України

Автор(и)

  • А. О. Василенко Інститут рослинництва ім. В. Я. Юр’єва НААН, Ukraine
  • Є. М. Улько Державний біотехнологічний університет, Ukraine
  • Н. Ю. Єгорова Інститут рослинництва ім. В. Я. Юр’єва НААН, Ukraine
  • Л. М. Шевченко Інститут рослинництва ім. В. Я. Юр’єва НААН, Ukraine
  • А. М. Глянцев Інститут рослинництва ім. В. Я. Юр’єва НААН, Ukraine
  • І. М. Безуглий Інститут рослинництва ім. В. Я. Юр’єва НААН, Ukraine
  • А. М. Штельма Інститут рослинництва ім. В. Я. Юр’єва НААН, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.30835/2413-7510.2022.261003

Ключові слова:

селекція, конкуренція, ринок, SWOT-аналіз, загрози, можливості, насіння

Анотація

Матеріали і методи. Вихідним матеріалом для дослідження були дані про виробництво і обсяги реалізації насіння сортів гороху високих репродукцій лабораторії селекції зернобобових культур за останні роки. Було використано статистичні данні як ФАО, так і української держаної статистичної служби про рівень урожайності, обсяги виробництва і площі під культурою гороху в Україні. В якості аналітичних інструментів було використано принципи і механізми SWOT-аналізу та матрицю І. Ансоффа.

Обговорення результатів. За допомогою матриці «товар–ринок» (матриця
І. Ансоффа) було обѓрунтовано вибір стратегії інституту для наукової продукції (насіння гороху). У цьому аспекті перспективною є орієнтація на органічне виробництво. Товарна продукція - насіння гороху, зелена маса, яку можна вирощувати для виготовлення силосу та сінажу, є високоякісним кормом для ВРХ. При стратегії розробки товару робиться наголос на виробництво нових моделей, покращення якості тощо. В цьому аспекті важливим постає питання створення спеціалізованих харчових гороху сортів.

Якщо провести аналіз по SWOT-матриці сильного боку досліджуваної наукової продукції, то ми побачимо, ці переваги Інституту є фундаментальними, що забезпечить перевагу ще на тривалий час. Сильними сторонами Інституту вважаємо вже створений його імідж та пізнаваність на ринку насіння гороху не лише в Україні, а й за кордоном. Створення нових сортів гороху є основним напрямом роботи і являє постійну модифікацію цілого переліку показників, на які активно звертають увагу як існуючі, так і потенційні покупці. Досліджено також слабкі сторони, які значно впливають на обсяги реалізації наукової продукції насіння гороху високих репродукцій, але вони піддаються корегуванню. Обмеження виплат по авторських винагородах не мотивує співробітників на пошук нових клієнтів, зацікавлених у вирощуванні насіння гороху. Відсутність як інвестування в маркетинг, так і аналізу маркетингової діяльності не підвищує обсяги продажів. У сучасному світі переважна більшість інформації поступає через Інтернет, там же формується думка споживача. Таким чином, нехтувати будь-якою нагодою показати свій товар у найвигіднішому ракурсі, надати про нього цікаву, корисну інформацію є неприпустимим.

Висновки. Застосування SWOT-аналізу дозволяє знайти слабкі і сильні сторони нашого наукового продукту, провести співставлення загроз і можливостей, що існують безпосередньо в навколишньому бізнесовому просторі. Окрім глибокого аналізу ринків збуту, для збільшення обсягів збуту наукової продукції, а саме насіння гороху власної селекції, необхідно: – фінансування проектів із Інтернет-реклами наукової продукції; – професійна підтримка сайту інституту; – підтримка високого професіоналізму співробітників (навчання, стажування, відрядження до господарств-клієнтів) та обґрунтоване мотивування.

У разі відсутності уваги до виявлених проблем, на які ми можемо вплинути і вирішити, не може бути збільшений рівень збуту наших наукових розробок

Посилання

Maslak А. The status and prospects of the seed market. 2012. URL: http://agro-business.com.ua/agro/ekonomichnyi-hektar/item/7850-stan-ta-perspektyvy-rynku-nasinnia.html.

Lavrynchuk OV. Prospects for the development of the grain market in Ukraine. URL: http://magazine.faaf.org.ua/perspektivi-rozvitku-rinku-zerna-ukraini.html.

Kharenko AO, Bobko VV. Production and marketing activities of agricultural enterprises for soybeans. URL: https://journal.udau.edu.ua/assets/files/86/eko/ukr/7.pdf.

Kadyrus IH, Donskykh AS, Yakubenko YuL. Economic peculiarities of sale activities of agricultural enterprises. Modern Economics. 2019; 15: 102–107. https://doi.org/10.31521/modecon.V15(2019)-14.

Bondarenko VM, Bondarenko LM. The essence, structure and studies of the marketing environment of agricultural enterprises. Zbirnyk Naukovykh Prats VNAU. Series: Ekonomichni Nauky. 2011; 53(3): 116–172.

Catalog of varieties and hybrids of field crops. Kharkiv, Plant Production Institute named after V.Ya. Yuriev of NAAS. 2013. 158 p.

State Statistics Service of Ukraine. Plant production of Ukraine. 2019: Statystychnyi Zbirnyk. URL:http://www.ukrstat.gov.ua /druk/publicat/kat_u/2020/zb/04/zb_rosl_2019.pdf.

FAOSTAT – Foodand Agricultural Organization of the United Nations. Statistics.2020.

SWOT analysis procedure. Matrix samples SWOT. URL:https://marketing.by/novosti-rynka/metodika-provedeniya-swot-analiza-obraztsy-matrits-swot/.

SWOT – analysis. https://www.mindtools.com/pages/article/newTMC_05.htm.

SWOT Analysis: What It Is and When to Use It. https://www.businessnewsdaily.com/ 4245-swot-analysis.html.

SWOT Analysis. https://corporatefinanceinstitute.com/resources/knowledge/ strategy/swot-analysis/.

‘Goods – markets’ matrix. Ansoff's classical matrix.https://stud.com.ua/63677/ marketing/ matritsya_tovar_rinki.

Matrix. Ansoff's. https://studfile.net/preview/5720701/page:54/.

The use of Ansoff’s matrices I., BCG, GE/McKinsey, DPM, A.D. Little, Hassi, Tompson and Striklend. https://pidru4niki.com/89758/menedzhment/ vikoristannya_matrits_ansoffa_gemckinsey_little_hassi_tompsona_striklenda.

Doronin AV. The current status of the grain market in Ukraine. Naukovi pratsi Institutu Bioenergetychnykh kultur i Tsukrovykh buriakiv. 2014; 21: 270–276.

Development of a marketing strategy of an enterprise. URL:https://smekni.com/a/139029-4/rozrobka-marketingovo-strateg-pdprimstva-4/.

ShcherbinaTV, FedirkoTV. Modern marketing strategies in the system of global values of international firms.Efektyvnaekonomika. 2013; 4. URL:http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=1933.

SWOT-аналіз.URL:https://www.calltouch.ru/glossary/swot-analiz/.

Feoktystova О. SWOT analysis: what it is, where it is used, examples. URL:https://blog.ringostat.com/ru/swot-analiz-chto-eto-takoe-gde-ego-ispolzuyut-primery/.

Joffe Yu. SWOT analysis in 5 minutes with examples. URL: https://upr.ru/article/swot-analiz-5-minut/.

SWOT analysis: instructions for Dummies. URL: https://koloro.ru/blog /brending-i-marketing/SWOT_analiz:_instrukcija_dlja_chajnikov.htm.

Indian dirty trick: what will be the result of raising the duty on chickpeas and lentils for Ukrainians. 2017. https://landlord.ua/news/indiyska-kapost-chim-dlya-ukrayintsiv-obernetsya-pidnyattya-mita-na-nut-ta-sochevitsyu/.

Ukraine exports three times as many organic products as its domestic market. 2020. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/ 2744094-ukraina-eksportue-organicnoi-produkcii-vtrici-bilse-za-obsagi-vnutrisnogo-rinku.html.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-07-08

Номер

Розділ

РОСЛИННИЦТВО, НАСІННИЦТВО І НАСІННЄЗНАВСТВО