DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2018.143473

Імпортозаміщення та диверсифікація експорту підприємства на шляху до інноваційного розвитку

Tetyana Vashchenko

Аннотация


Низький рівень менеджменту щодо процесів стратегічного управління вітчизняних підприємств потребують прийняття інноваційних стратегічних кроків швидкого та ефективного їх розвитку. З одного боку формування стратегії імпортозаміщення, а саме переорієнтація виробництва на власні сили, забезпечення процесу модернізації виробничих потужностей та створення конкурентоспроможного продукту для задоволення потреб споживачів та з іншого – диверсифікація експорту, що є заходами антикризового менеджменту та новітнім напрямом стабільного економічного розвитку вітчизняних підприємств


Ключевые слова


імпортозаміщення; диверсифікація експорту; інновації; антикризовий менеджмент; стратегічний розвиток; потенціал підприємства

Полный текст:

PDF (Українська)

Литература


Peresadko, G. O. (2008). Upravlinnia stratehiiamy dyversyfikatsii promyslovykh pidpryiemstv [Management of diversification strategies of industrial enterprises]. Sumy: SumDU, 254.

Porter, M. (2005). Konkurentnoe preimushhestvo: kak dostich' vysokogo rezul'tata i obespechit' ego ustoychivost' [Competitive advantage: how to achieve a high result and ensure its stability]. Moscow: Alpina Biznes Buks, 715.

Ansoff, I. (1989). Strategicheskoe upravlenie [Strategic management]. Moscow: Ekonomika, 520.

Lamben, Zh.-Zh. (2007). Menedzhment, orientirovannyiy na ryinok. Strategicheskiy i operatsionnyiy marketing [Management focused on the market. Strategic and operational marketing]. Saint Petersburg: Piter, 800.

Lindert, P. H.; Ivanova, O. V. (Ed.) (1992). Ekonomika mirohozyaystvennyih svyazey [Economy of world economic relations]. Moscow: Progress, 514.

Chenery, H., Straut, A. (1966). Foreign Assistance and Economic Development. American Economic Review, 56, 679–733.

Illyashenko, S. M. (Ed.) (2014). Marketynhovi aspekty upravlinnia innovatsiinym rozvytkom [Marketing aspects of management of innovative development]. Sumy: TOV «Drukarskyi dim «Papirus», 480.

Mazaraki, A. A., Bosovska, M. V. (2013). Teoretychni ta metodolohichni zasady formuvannia intehratsiinoi stratehii pidpryiemstv [Theoretical and methodological bases of formation of the enterprises integration strategy]. Biznes inform, 7, 299–308.

Mykhailova, L. I., Slabospytska, O. Yu. (2011). Otsinka dynamiky vektor-struktury eksportu produktsii mashynobuduvannia vitchyznianymy pidpryiemstvamy [Estimation of dynamics of vector-structure of export of machine building products by domestic enterprises]. Marketyng i menedzhment innovacii, 2, 164–172.

Fathutdinov, R. A. (2002). Konkurentosposobnost organizatsii v usloviyah krizisa: ekonomika, marketing, menedzhment [Competitiveness of an organization in a crisis: economy, marketing, management]. Moscow: Izdatelsko-knigotorgovyiy tsentr «Marketing», 892.

Shypulina, Yu. S. (2013). Orhanizatsiino-ekonomichni peredumovy formuvannia innovatsiino-spryiatlyvoho seredovyshcha na pidpryiemstvi [Organizational and economic prerequisites for the formation of an innovative and supportive environment at the enterprise]. Marketyng i menedzhment innovacii, 3, 100–113. Available at: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2013_3_100_113.pdf

Vashhenko, T. V. (2015). Orhanizatsiino-ekonomichni zasady formuvannia stratehii importozamishchennia promyslovoho pidpryiemstva [Organizational and economic bases for import substitution strategy formation at the industrial enterprise]. Sumy: SumDU, 20.

Zolotova, E. V. (2017). Osobennosti razvitiya sektora elektroenergetiki v Bolivarianskoy Respublike Venesuela [Features of the development of the electricity sector in the Bolivarian Republic of Venezuela]. Internet-zhurnal «Naukovedenie», 9 (2). Available at: http://naukovedenie.ru/PDF/60EVN217.pdf


Пристатейная библиография ГОСТ


Пересадько Г. О. Управління стратегіями диверсифікації промислових підприємств: дис. … канд. екон. наук. Суми: СумДУ, 2008. 254 с.

Портер М. Конкурентное преимущество: как достичь высокого результата и обеспечить его устойчивость. Москва: Альпина Бизнес Букс, 2005. 715 с.

Ансофф И. Стратегическое управление. Москва: Экономика, 1989. 520 с.

Ламбен Ж.-Ж. Менеджмент, ориентированный на рынок. Стратегический и операционный маркетинг. Санкт-Петербург: Питер, 2007. 800 с.

Линдерт П. Х. Экономика мирохозяйственных связей / ред. Иванова О. В. Москва: Прогресс, 1992. 514 с.

Chenery H., Straut A. Foreign Assistance and Economic Development // American Economic Review. 1966. Vol. 56. P. 679–733.

Маркетингові аспекти управління інноваційним розвитком: монографія / ред. Ілляшенко С. М. Суми: ТОВ «Друкарський дім «Папірус», 2014. 480 с.

Мазаракі А. А., Босовська М. В. Теоретичні та методологічні засади формування інтеграційної стратегії підприємств // Бізнес інформ. 2013. № 7. С. 299–308.

Михайлова Л. І., Слабоспицька О. Ю. Оцінка динаміки вектор-структури експорту продукції машинобудування вітчизняними підприємствами // Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 2. С. 164–172.

Фатхутдинов Р. А. Конкурентоспособность организации в условиях кризиса: экономика, маркетинг, менеджмент. Москва: Издательско-книготорговый центр «Маркетинг», 2002. 892 с.

Шипуліна Ю. С. Організаційно-економічні передумови формування інноваційно-сприятливого середовища на підприємстві // Маркетинг і менеджмент інновацій. 2013. № 3. С. 100–113. URL: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2013_3_100_113.pdf

Ващенко Т. В. Організаційно-економічні засади формування стратегії імпортозаміщення промислового підприємства: автореф. … канд. економічних наук. Суми: СумДУ, 2015. 20 с.

Золотова Е. В. Особенности развития сектора электроэнергетики в Боливарианской Республике Венесуэла // Интернет-журнал «Науковедение». 2017. Т. 9, № 2. URL: http://naukovedenie.ru/PDF/60EVN217.pdf







Copyright (c) 2018 Tetyana Vashchenko

Creative Commons License
Эта работа лицензирована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)