DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2019.155307

Аналіз формування успішної особистості

Maryana Lykova

Аннотация


В статті розкрито лідерські якості як передумову формування успішної особистості. Визначено зміст поняття лідерства та проаналізовано наукові праці з лідерських якостей. Визначено необхідність дослідження лідерських якостей саме серед студентської молоді. Створено типологію лідерства та структуру лідерських якостей, яка містить: індивідуально-психологічні особливості особистості, соціально-комунікативні особливості особистості, узагальнені психологічні особливості особистості


Ключевые слова


лідерство; лідерські якості; успішна особистість; студентська молодь; типологія лідерства

Полный текст:

PDF (Українська)

Литература


Dronina, N. G., Sinkevich, I. A. (2016). Modern approaches to the study of the phenomenon of leadership in the management of modern organization. Available at: https://scienceforum.ru/2016/article/2016022538

Anufrienko, L. V. (2014). Sovremennye tendencii v izuchenii liderstva. Available at: http://elib.psu.by/bitstream/123456789/17285/1/Ануфриенко_Лидерство%20сущность%20и%20формы.pdf

Romanovs'kiy, O. G., Gura, T. V., Knish, A. E., Bondarenko, V. V. (2017). Theory and practice of forming a leader. Kharkiv: «Kharkivskyi politekhnichnyi instytut», 100. Available at: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/31806/1/Romanovskyi_Teoriia_i_praktyka_formuvannia%20lidera_2017.pdf

Osipov, G. V. (Ed.) (2000). Sotsiologicheskiy entsiklopedicheskiy slovar': na russkom, angliyskom, nemetskom, frantsuzskom i cheshskom yazykakh [Sociological Encyclopedic Dictionary: in Russian, English, German, French, and Czech]. Moscow: Izd-vo NORMA (Izdatel'skaya gruppa NORMA-INFRA M), 488.

Bagrecov, S. A., Lvov, V. M., Naumov, B. B. et. al. (1999). Diagnostika socialno-psihologicheskih harakteristik malyh grupp s vneshnim statusom [Diagnostics of socio-psychological characteristics of small groups with external status]. Saint Petersburg, 640.

Zherebova, N. S.; Parihin, B. D. (Ed.) (1973). Liderstvo v malyh gruppah kak obekt socialno-psihologicheskogo issledovaniya [Leadership in small groups as an object of socio-psychological research]. Leningrad: LPPI, 143.

Parihin, B. D. (2003). Socialna psihologiya: navch, posibnik [Social psychology: tutor, manual]. Saint Petersburg: SPbGUP, 272.

Bizo, L., Ibragimova, I., Kikot, O., Baran, Ye., Fedoriv, T. (2012). Rozvitok liderstva [Leadership development]. Kyiv, 400.

Morgulec, O. B. (2012). Menedzhment u sferi poslug [Management in the field of services]. Kyiv: Center for Educational Literature, 400.

Bass, B., Bass, R. (2009). The Bass handbook of leadership: Theory, research, and managerial applications. New York: Simon and Schuster, 1465.

Kotter, J. P. (1996). Leading Change. Boston: Harvard Business School Press, 208.

Bazarov, T. Yu., Bazarova, K. T. (2007). Is Distributed Leadership Possible? National Psychological Journal, 1 (2), 123–127.

Holoveshko, B. R. (2012). Pro deiaki problemy rozvytku liderskykh yakostei u studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv. Problemi ta perspektivi formuvannya nacionalnoyi gumanitarno-tehnichnoyi eliti [Problems and prospects of the formation of the national humanitarian and technical elite], 32-33 (36-37), 89–96.

Yagodnikova, V. V. (2016). Chinniki formuvannya innovacijnoyi spryamovanosti vihovnogo procesu zagalnoosvitnoyi shkoli [Factors of forming the innovation orientation of the educational process of the secondary school]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 1 (55), 342–348.

Teoretiko-metodichni osnovi pidgotovki konkurentozdatnih fahivciv u konteksti suchasnogo rinku praci [Theoretical and methodological basis of preparation of competitive specialists in the context of the modern labor market] (2017). Krivoy Rog: KPGTL, 270–274.

Pavlova, O. A. (2003). Leadership potential of a teenager and components of his development process. Social contacts of children. Yaroslavl: Izd-vo YALTU im. K. D. Ushinskogo, 150–154.

Beh, I. D. (1998). Osobistisno zoriyentovane vihovannya [Personally oriented education]. Kyiv, 204.

Katolik, G. V. (2016). Ontogenetichnij pidhid u konteksti suchasnogo rozuminnya dinamiki formuvannya Ya-koncepciyi praktichnogo psihologa [Ontogenetic approach in the context of modern understanding of the dynamics of the formation of the I-concept of a practical psychologist]. Psychology and personality, 1 (9), 174–181.

Daniel, T. L. (2018). Promotion of Service Leadership Qualities in Chinese University Students: Objective Outcome Evaluation Based on Six Waves of Data. USA: International Journal of Child and Adolescent Health, 11 (1), 208.

Krylov, А. А. (Ed.) (1999). Psihologiya [Psychology]. Moscow: Prospectus, 584.

Podolyak, L. G., Yurchenko, V. І. (2012). Psychology of pedagogical communicative interaction of a teacher with students. Available at: http://www.psyh.kiev.ua/Подоляк_Л.Г.,_Юрченко_В.І.Психологія_педагогічної_комунікативної_взаємодії_викладача_зі_студентами

Shakirova, L. N. (2011). Issledovanie sotsial'no-psikhologicheskikh aspektov uverennosti i assertivnosti lichnosti v Rossii i za rubezhom. Almanah sovremennoi nauki i obrazovaniya [The Almanac of Modern Science and Education], 5 (48), 138–141.

Zanyuk, S. S. (2002). Psihologiya motivaciyi [Psychology of motivation]. Kyiv: Lybid, 304.

Shamlyan, K. M. (2013). Problema empirichnogo doslidzhennya volovoyi sferi osobistosti [The problem of an empirical study of the volitional sphere of a personality]. Collection of scientific works of K-PNU named after Ivan Ogienko, G. S. Kostiuk Institute of Psychology of the NAES of Ukraine, 23, 706–717.

Zavgorodnya, N. M. (2008). Sistema pedagogichnih umov socializaciyi obdarovanih uchniv [The system of pedagogical conditions of socialization of talented students]. Bulletin of the Zaporizhzhya National University, 1, 101–105.

Assadzhioli, R. (1994). Psihosintez: teoriya i praktika [Psychosynthesis: Theory and Practice]. Moscow: Progress, 345.

Fetiskin, N. P., Kozlov, V. V., Manuilov, G. M. (2002). Socialno-psihologicheskaya diagnostika razvitiya lichnosti i malyh grupp [Socialno-psihologicheskaya diagnostika razvitiya lichnosti i malyh grupp]. Moscow: Institute of Psychotherapy, 193–197.

Shagiahmetova, A. H. (2005). The role of leadership in management: a gender aspect. Final scientific and educational conference of KSU students in 2005. Kazan: KGU, 94–95.

Dronina, N. G. (2016). Liderski yakosti kerivnika suchasnoyi organizaciyi [Leadership qualities of the leader of a modern organization]. Almanac of World Science, 5, 122–125.


Пристатейная библиография ГОСТ


Дронина Н. Г., Синкевич И. А. Современные подходы к изучению феномена лидерства в управлении современной организацие // Психолого-педагогическое сопровождение образования. 2016. URL: https://scienceforum.ru/2016/article/2016022538

Ануфриенко Л. В. Современные тенденции в изучении лидерства. 2014. URL: http://elib.psu.by/bitstream/123456789/17285/1/Ануфриенко_Лидерство%20сущность%20и%20формы.pdf

Теорія і практика формування лідера: навчальний посібник / Романовський О. Г. та ін. Харків: «Харківський політехнічний інститут», 2017. 100 c. URL: http://repository.kpi.kharkov.ua/bitstream/KhPI-Press/31806/1/Romanovskyi_Teoriia_i_praktyka_formuvannia%20lidera_2017.pdf

Социологический энциклопедический словарь: на русском, английском, немецком, французском и чешском языках / ред. Осипов Г. В. Масква: Изд-во НОРМА (Издательская группа НОРМА-ИНФРА М), 2000. 488 с.

Диагностика социально-психологических характеристик малых групп с внешним статусом / Багрецов С. А. и др. Санкт-Петербург, 1999. 640 с.

Жеребова Н. С. Лидерство в малых группах как объект социально-психологического исследования / ред. Парыгин Б. Д. // Руководство и лидерство. Ленинград: ЛГПИ, 1973. 143 с.

Паригін Б. Д. Соціальна психологія: навч. пос. Санкт-Петербург: Видавництво СП6ГУП, 2003. С. 272.

Розвиток лідерства / Бізо Л. та ін.; ред. Ібрагімової І. Київ: Проект «Реформа управління персоналом на державній службі в Україні», 2012. 400 с.

Моргулець О. Б. Менеджмент у сфері послуг: навч. пос. Київ: Центр учбової літератури, 2012. 384 с.

Bass B., Bass R. The Bass handbook of leadership: Theory, research, and managerial applications. New York: Simon and Schuster, 2009. 1465 р.

Kotter J. P. Leading Change. Boston: Harvard Business School Press, 1996. 208 p.

Базаров Т. Ю., Базарова К. Т. Возможно ли распределенное лидерство? // Национальный психологический журнал. 2007. № 1 (2). C. 123–127.

Головешко Б. Р. Про деякі проблеми розвитку лідерських якостей у студентів вищих навчальних закладів: зб. наук. пр. // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти. 2012. № 32-33 (36-37). С. 89–96.

Ягоднікова В. В. Чинники формування інноваційної спрямованості виховного процесу загальноосвітньої школи // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 1 (55). C. 342–348.

Теоретико-методичні основи підготовки конкурентоздатних фахівців у контексті сучасного ринку праці: зб. мат. наук.-пр. конф. Кривий Ріг: КПГТЛ, 2017. C. 270–274.

Павлова О. А. Лидерский потенциал подростка и компоненты процесса его развития: мат. междунар. симпозиума // Социальные контакты детей. Ярославль: Изд-во ЯЛТУ им. К. Д. Ушинского, 2003. С. 150–154.

Бех І. Д. Особистісно зорієнтоване виховання: наук.-метод. пос. Київ, 1998. 204 с.

Католик Г. В. Онтогенетичний підхід у контексті сучасного розуміння динаміки формування Я-концепції практичного психолога // Психологія і особистість. 2016. № 1 (9). C. 174–181.

Daniel T. L Promotion of Service Leadership Qualities in Chinese University Students: Objective Outcome Evaluation Based on Six Waves of Data // USA: International Journal of Child and Adolescent Health. 2018. Vol. 11, Issue 1. 208 p.

Психология: уч. / ред. Крылов А. А. Москва: Проспект, 1999. 584 с.

Подоляк Л. Г., Юрченко В. І. Психологія педагогічної комунікативної взаємодії викладача зі студентами // Вісник психології та педагогіки. 2012. URL: http://www.psyh.kiev.ua/Подоляк_Л.Г.,_Юрченко_В.І.Психологія_педагогічної_комунікативної_взаємодії_викладача_зі_студентами

Шакирова Л. Н. Исследование социально-психологических аспектов уверенности и ассертивности личности в России и за рубежом // Альманах современной науки и образования. 2011. № 5 (48). C. 138–141.

Занюк С. С. Психологія мотивації: нав. пос. Київ: Либідь, 2002. 304 с.

Шамлян К. М. Проблема емпіричного дослідження вольової сфери особистості // Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка, Інституту психології імені Г.С.Костюка НАПН України. 2013. № 23. С. 706–717.

Завгородня Н. М. Система педагогічних умов соціалізації обдарованих учнів // Вісник Запорізького національного університету. 2008. № 1. C. 101–105.

Ассаджиоли Р. Психосинтез: теория и практика. Москва: Прогресс, 1994. 345 c.

Фетискин Н. П., Козлов В. В., Мануйлов Г. М. Социально-психологическая диагностика развития личности и малых групп. Москва: Изд-во Института Психотерапии, 2002. C. 193–197.

Шагиахметова А. Х. Роль лидерства в управленческой деятельности: гендерный аспект: сб. ст. // Итоговая научно-образовательная конференция студентов КГУ 2005 г. Казань: КГУ, 2005. С. 94–95.

Дроніна Н. Г., Сінкевич И. А. Лідерські якості керівника сучасної організації // Альманах Світової Науки. 2016. № 5. С. 122–125.







Copyright (c) 2019 Maryana Lykova

Creative Commons License
Эта работа лицензирована Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)