DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.37489

Marketing research of world market of vegetable products: experience for Ukraine

Алла Валериевна Гуменюк

Abstract


In the article it is investigated condition, trends and peculiarities of formation of the vegetable market in the world and in Ukraine. Priorities of improving the competitiveness of the vegetable production market on example of developed countries are determined. It is established that Ukraine is on the initial stage of the basics of marketing, but without strategic prediction it risks did not take place in the global market


Keywords


vegetable production marketing; international marketing channels; marketing systems; marketing cooperation

References


Malik, M. J.(2005)ю Metodichni pidhodi do organizatcii marketing innovatcij naukoemnogo rinku agropromislovogo virobnitctva[Methodological approa chesto marketing high-techinnovation markets of agricultural production ]. Economy APC, 8, 22–26.

Perepelytsya, N. M. (2004)ю Innovatcijna diyal'nist naukovih ustanov ta ekonomichna otcinka ii rezul'tativ [Innovation activities of research institution sand economice valuation of the results ] . EconomyAPC, 6, 90–94.

Vlasov, V. I. (2007). Vikoristannya zemel'nih resursiv u krainah – osnovnih virobnikah ovochevoi produkcii [land use in the country – the main producer of agricultural products ]. EconomyAPC , 4, 152–154.

Konturova, S. M. (2006). Golovni chinniki i naslidki rozvitkyUkrainu v umovach globalizatcii [Main factors and consequences of Ukraine's economic development in the contex of globalization]. Recent economic problems, 12 (66), 91–97.

Vlasov, V. I. (2001). Global'na prodovol'cha problema[Global food problem ]. Kyiv, 506.

Monitoring virobnicho – finansovoj diyal'nosti pidpriemstv i organizatcij APK za 2011 rik (zaklyuchni danni ). [Monitoring of industrial and financial activity of the enterprises and organizations of APC in 2011 (final data) ] (2011). Part II: Agricultural (economic performance). International comparisons. Kyiv.

Sych, Z. D. (2005) Novi perspektivi ukrains'kogo ovochivniztva [New Perspectives UkrainianVegetable ] Agronomist, 2, 2–6.

Mukoviz, V. S. (2003). Osnovni tendentcii v organizatcii marketing ovochevoi produktcii [Major trends in the marketing of vegetable production]. Ahroinkom, 9-10, 56–61.

Yurchenko, A. Yu. Mignarodnij dosvid zastosuvannya sil's'kogospodars'kogo marketing na rinku ovochevoi produktcii [International experience with agricultural marketing market vegetable production]. Available at: http://www.agrosoft.ks.ua/component/jdownloads/finish/52-/841

Tkach, A. V. (2005). Sel'skohozyajstvennaya kooperatciya [Selskohozyaystvennaya kooperatsyya]. Moscow, Russia: Yzdatelskaya torhovaya Corp. "Dashkov i K", 128–132.

Zinovchuk, V. V. (2001). Marketingovi kooperativi v SSHA [Marketing cooperatives in the USA] Rural time, 57 (259), 15.

Hubeni, Y. Y. (2000)/ Transformatciya sil's'kogospodars'kih kooperativiv u Chehii [Transformation of agricultural cooperatives in the Czech Republic]. Economy APC, 2, 87–91.


GOST Style Citations


1. Малік, М. Й. Методичні підходи до організації маркетингу інновацій наукоємного ринку агропромислового виробництва [Текст] / М. Й. Малік // Економіка АПК. – 2005. – № 8. – С. 22–26.

2. Перепелиця, Н. М. Інноваційна діяльність наукових установ та економічна оцінка її результатів [Текст] / Н. М. Перепелиця // Економіка АПК. – 2004. – № 6. – С. 90–94.

3. Власов, В. І. Використання земельних ресурсів у країнах – основних виробниках сільськогосподарської продукції [Текст] / В. І. Власов // Економіка АПК. – 2007. – № 4. – С. 152–154.

4. Контурова, С. М. Головні чинники і наслідки розвитку економіки України в умовах глобалізації [Текст] / С. М. Контурова // Актуальні проблеми економіки. – 2006. – № 12 (66). – С. 91–97.

5. Власов, В. І. Глобальна продовольча проблема [Текст] / В. І. Власов. – К., 2001. – 506 с.

6. Моніторинг Виробничо-фінансової діяльності підприємств і організацій АПК за 2011 рік (заключні дані) [Текст] / Ч. II: Сільське господарство (економічні показники). Міжнародні порівняння. – К., 2011.

7. Сич, З. Д. Нові перспективи українського овочівництва [Текст] / З. Д. Сич . Агроном. – 2005. – № 2. – С. 2–6.

8. Муковіз, В. С. Основні тенденції в організації маркетингу овочевої продукції [Текст] / В. С. Муковіз // Агроінком. – 2003. – № 9–10. – С. 56–61.

9. Юрченко, А. Ю. Міжнародний досвід застосування сільськогосподарського маркетингу на ринку овочевої продукції [Електронний ресурс] / Ю. А. Юрченко. – Режим доступу: http://www.agrosoft.ks.ua/component/jdownloads/finish/52-/841

10. Ткач, А. В. Сельскохозяйственная кооперация : учеб. пособие[Текст] / А. В. Ткач. – М. : Издательская торговая корпорация «Дашков и К», 2005. – С. 128–132.

11. Зіновчук, В. В. Маркетингові кооперативи в США [Текст] / В. В. Зіновчук // Сільський час. – 2001. – № 57 (259). – С. 15.

12. Губені, Ю. Є. Трансформація сільськогосподарських кооперативів у Чехії [Текст] / Ю. Є. Губені. Економіка АПК. – 2000. – № 2. – С. 87–91.







Copyright (c) 2015 Алла Валериевна Гуменюк

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)