DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.42891

Effectiveness of high tech in a competitive economy

Наталія Вячеславівна Захарченко

Abstract


In the article it is substantiated that work with innovations and its introduction are very risky actions. First of all it’s important precisely to distinguish final efficiency of the project and expense of the enterprise until the project will start to give feedback. According with specificity small high-tech enterprises should show the flexibility and ability to fast reorientation


Keywords


enterprise; high tech; market economy; innovation; competition; choice; efficiency; demand; product; strategy

References


Burkinskiy, B. V., Zaharchenko, V. I. (2009). Formirovanie konkurentosposobnosti v kontekste regionalnogo razvitiya [Formation of competitiveness in the context of regional development]. Odessa: IPREEI NANU, 334.

Druker, P. F. (2007). Biznes i innovatsii [Business and innovation]. Moscow: Vilyams, 432.

Zaharchenko, V.I. (2000). Konkurentosposobnost natsionalnyy ekonomiki [The competitiveness of the national economy]. Mashinostroitel, 3, 31–32.

Zaharchenko, V. I. (2000). Sbyt stankov v SNG i otsenka ih konkurentosposobnosti [Sales of machines in the CIS and to assess their competitiveness]. Marketing v Rossii i za rubezhom, 1, 78–81.

Kruglov, M. P. (1988). Strategicheskoe upravlenie kompaniey [Strategic management of the company]. Moscow: Russian business literature, 322.

Marshal, A. (1983). Printsipy politecheskoy ekonomii [Principles of Political Economy]. Moscow: Progress, 289.

Morozov, Y. P. (1997). Innovatsionnyy menedzhment [Innovation management]. Novgorod: Izd-vo NNGU, 345.

Petrovich, Y. M., Kriveshko, O. V., Stupak, I. O. (2012). Strategicheskoe upravlenie konkurentosposobnostyu promyshlennogo predpriyatiya [Strategic management of industrial competitiveness]. Lvov: Lvovskaya politehnika, 228.

Porter, M. E. (1998). Strategiya konkurentsii [Competitive strategy]. Kiev: Osnovy, 390.

Homutskiy, D. Y. (2008). Upravlenie innovatsiyami v kompanii [Innovation management in the company]. Moscow: Salon-Press, 166.

Sharko, M. V. (2014). Formirovanie innovatsionnogo potentsiala predpriyatiy [Formation of innovative potential of the enterprise]. Herson: Grin D. S., 288.


GOST Style Citations


1. Буркинский, Б. В. Формирование конкурентоспособности в контексте регионального развития [Текст] / Б. В. Буркинский, В. И. Захарченко и др. – Одесса: ИПРЭЭИ НАНУ, 2009 – 334 с.

2. Друкер, П. Ф. Бизнес и инновации [Текст] / П. Ф. Друкер. – М.: Вильямс, 2007. – 432 с.

3. Захарченко, В. И. Конкурентоспособность национальный экономики [Текст] / В. И. Захарченко // Машиностроитель. – 2000. – № 3 – С. 31–32.

4. Захарченко, В. И. Сбыт станков в СНГ и оценка их конкурентоспособности [Текст] / В. И. Захарченко // Маркетинг в России и за рубежом. – 2000. – № 1. – С. 78–81.

5. Круглов, М. П. Стратегическоге управление компанией [Текст] / М. П. Круглов. – М. : Русская деловая литература, 1988. – 322 с.

6. Маршалл, А. Принципы политеческой экономии. В 3-х т. Т. 1 [Текст] /А. Маршалл; пер. в англ. – М.: Прогресс, 1983. – 289 с.

7. Морозов, Ю. П. Инновационный менеджмент : учеб. пособие [Текст] / Ю. П. Морозов. – Н. Новгород: Изд-во ННГУ, 1997. – 345 с.

8. Петрович, Й. М. Стратегическое управление конкурентоспособностью промышленного предприятия [Текст]: монография / Й. М. Петрович, О. В. Кривешко, И. О. Ступак. – Львов: Львовская политехника, 2012. – 228 с.

9. Портер, М. Е. Стратегия конкуренции [Текст] / М. Е. Портер. – К.: Основы, 1998. – 390 с.

10. Хомутский, Д. Ю. Управление инновациями в компании [Текст] / Д. Ю. Хомутский. – М. : Салон-Пресс, 2008. – 166 с.

11. Шарко, М. В. Формирование инновационного потенциала предприятий [Текст]: монография / М. В. Шарко. – Херсон: Гринь Д.С., 2014. – 288 с.







Copyright (c) 2015

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)