DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.50610

Expirience and problems of using “moodle” for the course “algorithms and data structures”

Сергій Вікторович Сирота, Вячеслав Олегович Ліскін

Abstract


The problems of future investigation are formulated and ontological approach for automatic content creation is approved based on experience of using of Learning Management System Moodle while teaching of Algorithms and Data structures course at the department of Applied mathematics of National Technical University of Ukraine “KPI”. Suggested approach provides new quality of knowledge control and interdisciplinary operation process of E-learning systems


Keywords


E-learning; distance learning; educational content; algorithms; data structures

References


Dagger, D., O’Connor, A., Lawless, S., Walsh, E., Wade, V. P. (2007). Service-Oriented E-Learning Platforms: From Monolithic Systems to Flexible Services. IEEE Internet Computing, 11 (3), 28–35. doi: 10.1109/mic.2007.70

Palagin, A. V., Kryivyiy, S. L., Petrenko, N. G. (2012). Ontologicheskie metodyi i sredstva obrabotki predmetnyih znaniy: monografiya [Ontological methods and means of the processing of subject knowledge: monograph]. Lugansk: VNU of the Dal, 324.

Web 2.0: change in the paradigm of learning (2008). Open Systems Publishing house "Open Systems", 9. Available at: http://www.osp.ru/os/2008 /09/5717450/

Palagin, A. V., Petrenko, N. G. (2006). ArhItekturno-ontologIchnI printsipi rozbudovi Intelektualnih InformatsIynih sistem [Architectural building ontological principles of intellectual information systems] Mathematical Machines and Systems, 4, 15–20.

Humes, L. R. (2014). Making Education Smarter. IMS Global Learning Consortium Series on Learning Impact, 1–3. Available at: http://www.imsglobal.org/articles/SLI12-040114.pdf

Syrota, S. V. (2014). Tehnologii sovremennogo (E-) obrazovaniya sostoyanie, perspektivyi [Modern technology of (E) education status and prospects]. Proceedingsof the IX-th International conference ”Modern (E-) Learning ITHEA Kyiv–Sofia.

Official site Moodle. Available at: https://moodle.org/

Fnisimov, A. M. (2009). Rabota v sisteme distantsionnogo obucheniya Moodle. [The work in the system of distance learning Moodle.], Kharkiv: HNAGH, 292.

Levitin, A. (2006). Algoritmyi: vvedenie v razrabotku i analiz [Algorithms: Introduction to the design and analysis]. Moscow: Williams, 576.

Dobrov, B. V., Ivanov, V. V., Lukashevich, N. V., Solovev, V. D. Ontologies and thesaurus. The course of the 16 presentations. Available at: http://download.yandex.ru/class/solovyev/plan.pdf

Golenkov, V. V., Geliakina, N. A., Grakova, N. V., Gubarevich, A. V. (2014). Vnutrennee predstavlenie znaniy v sistemah, upravlyaemyih znaniyami [The internal representation of knowledge in managment knoweledge systems]. Kyiv: Prosvita, 51–56.


GOST Style Citations


1. Dagger, D. Service-Oriented ELearning Platforms. From Monolithic Systems to Flexible Services [Text] / D. Dagger, A. O'Connor, S. Lawless, E. Walsh, V. P. Wade // IEEE Internet Computing. – 2007. – Vol. 11, Issue 3. – P. 28–35. doi: 10.1109/mic.2007.70

2. Палагин, А. В. Онтологические методы и средства обработки предметных знаний [Текст]: монография / А. В. Палагин, С. Л. Крывый, Н. Г. Петренко. – Луганск: изд-во ВНУ им. В. Даля, 2012. – 324 с.

3. Web 2.0: перелом в парадигме обучения [Электронный ресурс]. – Открытые системы Издательство «Открытые системы». – 2008. – № 9. – Режим доступа: http://www.osp.ru/os/2008 /09/5717450/

4. Палагін, О. В. Архітектурно-онтологічні принципи розбудови інтелектуальних інформаційних систем [Текст] / О. В. Палагін, М. Г. Петренко // Математичні машини та системи. – 2006. – № 4. – С. 15–20.

5. Humes, L. R. Making Education Smarter [Electronic resource] / L. R. Humes // IMS Global Learning Consortium Series on Learning Impact. – 2014. – Р. 1–3. – Available at: http://www.imsglobal.org/articles/SLI12-040114.pdf

6. Сирота, С. В. Технологии современного (Е-) образования состояние, перспективы [Текст] / С. В. Сирота. – Kiev–Sofia, 2014.

7. Офіційний сайт Moodle [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://moodle.org/

8. Анисимов, А. М. Работа в системе дистанционного обучения Moodle. [Текст]: учеб. пос. / А. М. Анисимов; 2-е изд., исп. и допол. – Х.: ХНАГХ, 2009. – 292 с.

9. Левитин, А. Алгоритмы: введение в разработку и анализ [Текст] / А. Левитин. – М.: Издательский дом "Вильямс", 2006. – 576 с.

10. Добров, Б. В. Онтологии и тезаурусы [Электронный ресурс] / Б. В. Добров, В. В. Иванов, Н. В. Лукашевич, В. Д. Соловьев // Курс из 16 презентаций. – Режим доступа: http://download.yandex.ru/class/solovyev/plan.pdf

11. Голенков, В. В. Внутреннее представление знаний в системах, управляемых знаниями [Текст]: междунар. науч. конф. / В. В. Голенков, Н. А. Гулякина, Н. В. Гракова, А. В. Губаревич // Интеллектуальный анализ информации. – К.: Просвіта, 2014. – 260 с.







Copyright (c) 2015

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)