DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.51532

Model of system of professional development of teachers of natural sciences in postgraduate education

Маріан Філаретович Бирка

Abstract


The theoretical aspects of modeling of system of professional development of teachers of natural sciences in postsecondary education are analyzed in the article. The requirements to model as a concept of the phenomenon of study are defined. The structural-functional model of professional development of teachers of natural sciences in postgraduate education is substantiated. The content of structural components of model and their components are characterized


Keywords


model; modeling; professional development; teachers of natural sciences; postgraduate education

References


Humanjuk, T. B. (2010). Modeljuvannja v pedahogicnij dijal`nosti [Modeling in teaching activities]. Scientific Journal of NPU Drahomanova, 66–72.

Dahyn, A. N. (2005). Pedagogyceskoe modelyrovanye [Pedagogical modeling]. Novosybyrsk, 230.

Ostroverxova, N. I. (1999). Modeljuvannja v upravlins`kij dijal`nosti dyrektora [Modeling in management activities of director]. School Director. Ukraine, 8-9, 28–34.

Maslov, V. (2013). Modeljuvannja pedagogicnyh system: sutnisty ta tehnologija [Modeling of educational systems: the nature and technology]. Postgraduate education in Ukraine, 6, 15–18.

Myheev, V. Y. (2010). Modelyrovanye i metody teoryy yzmerenyj v pedahohyke [Modeling and methods of theory of measurement in pedagogy]. Moscow: Krasand, 224.

Babanskyj, Ju. K. (1982). Optymyzacyja učebno-vospytatelnogo processa : metodyčeskye osnovy [Optimization of educational process: methodological foundations]. Prosvescenye, 192.

Gubskij, E. F. (Ed.) (2007). Fylosofskyj encyklopedyceskyj slovar. [Encyclopedic Philosophical Dictionary]. Moscow: YNFRA-M, 575.

Koval`, L. (2011). Profesijna pidhotovka majbutnix ucyteliv u konteksti rozvytku sucasnoji pocatkovoji osvity: tehnolohicnyj pidhid [Training of future teachers in the context of development of modern primary education: technological approach]. Donetsk: Landon-XXI, 330.


GOST Style Citations


1. Гуманюк, Т. Б. Моделювання в педагогічній діяльності [Текст] / Т. Б. Гуманюк // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. – 2010. – С. 66–72.

2. Дахин, А. Н. Педагогическое моделирование [Текст]: монография / А. Н. Дахин. – Новосибирск, 2005. – 230 с.

3. Островерхова, Н. І. Моделювання в управлінській діяльності директора [Текст] / Н. І. Островерхова // Директор школи. Україна. – 1999. – № 8-9. – С. 28–34.

4. Маслов, В. Моделювання педагогічних систем: сутність та технологія [Текст] / В. Маслов // Післядипломна освіта в Україні. – 2013. – № 6. – С. 15–18.

5. Михеев, В. И. Моделирование и методы теории измерений в педагогике [Текст] / В. И. Михеев. – 4-е изд., доп. – М.: Красанд, 2010. – 224 с.

6. Бабанский, Ю. К. Оптимизация учебно-воспитательного процесса : методические основы [Текст] / Ю. К. Бабанский. – М.: Просвещение, 1982. – 192 с.

7. Философский энциклопедический словарь [Текст] / под ред. Е. Ф. Губский и др. – М.: ИНФРА-М, 2007. – 575 с.

8. Коваль, Л. Професійна підготовка майбутніх учителів у контексті розвитку сучасної початкової освіти: технологічний підхід [Текст]: монографія / Л. Коваль. – Донецьк: Ландон-ХХІ, 2011. – 330 с.







Copyright (c) 2015

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)