DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54911

Trends of updating the content of professional training program of French language teacher according to European standards

Олеся Іванівна Рацюк

Abstract


The article deals with the issue of professional development of foreign language teachers and the perspectives of renewing the curriculum for In-Service teacher training institutes to satisfy the needs of a modern teacher as a transmitter of information which is necessary for the formation of living competences of students who are the social agents in the global multicultural environment. The attentiion is focused on the usage of effective instruments of teachers’ professional development and self-development of French language teachers


Keywords


professional level; teacher’s qualification; professional development; curriculum; content; educational projects

References


Redko, V. (2012). The Means of Formation Communicative Competence in the Content of Modern School Course books for Foreign Languages. Theory and Practice. Кyiv: Geneza, 224.

Common European Framework of References for Languages: Learning, Teaching, Assessment (2003). Kyiv: Lenvit, 273.

In-Service Teacher Professional Development. Curriculum (2012). British Council in Ukraine, Ministry of Education and Science, Youth and Sport of Ukraine. Kyiv, 350.

The Instruction on Improving the Professional Development of Teachers of Foreign Languages by the Ministry of Education on Ukraine from September 26, 2014, 1/9-495

Bau, D. (2002). La boîte à outils du formateur. Editions d’Organisation, Paris, 244.

Le Botef, G. (1991). L’ingénierie et l’évaluation des compétences. Editions d’Organisation, Paris, 158.

Voirin, G. (2003). Définir les fonctions. Editions d’Organisation, Paris, 260.

Béville, G. (2001). Jeux pratiques à l’usage du formateur. Editions d’Organisation, Paris.

Noyé, P. (1997). Guide pratique du formateur. INSEP éditions, Paris, 235.

Fustier, M. (2000). Exercices pratiques de communication à l’usage du formateur. Editions d’Organisation, Paris, 384.

Bihych, O. (2004). Methodology of education for the future teacher of foreign language in the primary school. Lenvit, 278.

Lokshyna, O. I. (2001). On Teaching Foreign Languages in Europe. Ridna shkola, 12, 73–75.

Kovalenko, O. Y. (2003). Conceptual Changes in Teaching Foreign Languages in the Context of Transformations Foreign Language Education. Foreign Languages in Educational Institutions, 2, 20–24.

Kovalenko, O. Y. (2003). Modernization of the System of Foreign Language Education in Ukraine. Foreign Languages in Educational Institutions, 1, 11–16.


GOST Style Citations


1. Редько, В. Засоби формування комунікативної компетентності у змісті шкільних підручників з іноземних мов. Теорія і практика [Текст]: монографія / В. Редько. – К.: Генеза, 2012. – 224 с.

2. Загальноєропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання [Текст]. – К.: Ленвіт, 2003. – 273 с.

3. Післядипломна педагогічна освіта вчителів іноземних мов. Програма післядипломної педагогічної освіти вчителів іноземних мов [Текст]. – Британська Рада в Україні; Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України. – Київ, 2012. – 350 с.

4. Лист МОН України від 26 вересня 2014 року №1/9-495 [Текст]. – «Щодо вдосконалення фахової майстерності учителів іноземних мов»

5. Bau, D. La boîte à outils du formateur [Text] / D. Bau. – Editions d’Organisation, Paris, 2002. – 244 с.

6. Le Botef, G. L’ingénierie et l’évaluation des compétences [Text] / G. Le Botef. – Editions d’Organisation, Paris, 1991. – 158 p.

7. Voirin, G. Définir les fonctions [Text] / G. Voirin. – Editions d’Organisation, Paris, 2003. – 260 p.

8. Béville, G. Jeux pratiques à l’usage du formateur [Text] / G. Béville. – Editions d’Organisation, Paris, 2001.

9. Noyé, P. Guide pratique du formateur [Text] / P. Noyé. – INSEP éditions, Paris, 1997. – 235 p.

10. Fustier, M. Exercices pratiques de communication à l’usage du formateur [Text] / M. Fustier. – Editions d’Organisation, Paris, 2000. – 384 p.

11. Бігич, О. Б. Методика освіти майбутнього вчителя іноземної мови початкової школи [Текст] / О. Б. Бігич. – К.: Ленвіт, 2004. – 278 с.

12. Локшина, О. І. Про навчання іноземних мов у Європі [Текст] / О. І. Локшина // Рідна школа. – 2001. – № 12. – С. 73–75.

13. Коваленко, О. Я. Концептуальні зміни у викладанні іноземних мов у контексті трансформацій іншомовної освіти [Текст] / О. Я. Коваленко// Іноземні мови в навчальних закладах. – 2003. – № 2. – С. 20–24.

14. Коваленко, О. Я. Модернізація системи іншомовної освіти в Україні [Текст] / О. Я. Коваленко // Іноземні мови в навчальних закладах. – 2003. – № 1. – С. 11–16.







Copyright (c) 2015

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)