DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.54978

Theoretical foundations of development of the educational institutions in market conditions

Елена Юлиановна Радыш

Abstract


This article deals with the theoretical foundations of design development of educational institutions in market conditions through the prism of program-oriented approach, in which the basic principles of management integration process and its specific phase are planning. Solving this problem is justified in understanding the integrity of the educational process that occurs in general educational institutions from the standpoint of management science. It is established that the program-oriented approach is relevant and necessary to solve the main education problems to management and general educational institution established that it is relevant and necessary to solve the main education problems and activities of the educational institution


Keywords


target-oriented approach; theoretical foundations; teaching process; general educational institution; planning; design development of the educational institution

References


Slastenin, V. A., Isaev, I. F., Shijanov, E. N.; Slastenin, V. A. (Ed.) (2002). Pedagogika. Moscow: Izdatel'skij centr «Akademija», 576.

Afanas'ev, V. G. (1980). Sistemnost' i obshhestvo. Moscow: Politizdat, 368.

Shamova, T. I. (Ed.) (1991). Vnutrishkol'noe upravlenie: voprosy teorii i praktiki. Moscow: Pedagogika, 191.

Konarzhevskij, Ju. A. (1992). Vnutrishkol'nyj menedzhment. Moscow: B. I., 139.

El'nikova, G. V. (1999). Nauchnye osnovy razvitija upravlenija obshhem srednem obrazovaniem v regione. Kyiv: DAKKO, 303.

Maslov, V. І. (2007). Nauchnye osnovy ta funkcii processa upravlenija obshheobrazovatel'nymi nauchnymi uchrezhdenijami. Ternopol', Aston, 7–8.

Potashnik, M. M., Moiseev, A. M. (1997). Upravlenie sovremennoj shkoloj (V voprosah i otvetah). Moscow: Novaja shkola, 352.

Potashnik, M. M., Lazarev, V. S. (Eds.) (1994). Upravlenie razvitiem shkoly: Posobie dlja rukovoditelej obrazovatel'nyh uchrezhdenij. Moscow: Novaja shkola, 464.

Ljulev, O. Teoreticheskie osnovy formirovanija mehanizma opredelenija preimushhestva ta soglassovanosti celej na predprijatii. Available at: http://www.nbuv.gov.ua/Portal/Soc_Gum/Mre /2009_4_1/3_5.pdf


GOST Style Citations


1. Сластенин, В. А. Педагогика [Текст]: учеб. пособие / В. А. Сластенин, И. Ф. Исаев, Е. Н. Шиянов; под ред. В. А. Сластенина.   М.: Издательский центр «Академия», 2002.   576 с.

2. Афанасьев, В. Г. Системность и общество [Текст] / В. Г. Афанасьев.   М.: Политиздат, 1980.   368с.

3. Внутришкольное управление: вопросы теории и практики [Текст] / под. ред. Т. И. Шамовой.   М.: Педагогика, 1991.   191с.

4. Конаржевский, Ю. А. Внутришкольный менеджмент [Текст] / Ю. А. Конаржевский.   М.: Б. И., 1992. – 139 с.

5. Єльникова, Г. В. Научные основы развития управления общем среднем образованием в регионе [Текст]: монография / Г. В. Єльникова. – К.: ДАККО, 1999. – 303 с.

6. Маслов, В. І. Научные основы та функции процесса управления общеобразовательными научными учреждениями [Текст]: науч. пособие / В. І. Маслов. – Тернополь, Астон, 2007. – С. 7–8.

7. Поташник, М. М. Управление современной школой (В вопросах и ответах) [Текст]: пос. для руководителей общеобразовательных учреждений и органов образования / М. М. Поташник, А. М. Моисеев. – М.: Новая школа, 1997. – 352 с.

8. Управление развитием школы: Пособие для руководителей образовательных учреждений [Текст] / под ред. М. М. Поташника, В. С. Лазарева. – М.: Новая школа, 1994. – 464 с.

9. Люлев, О. Теоретические основы формирования механизма определения преимущества та соглассованости целей на предприятии [Електронний ресурс] / О. Люлев. – Режим доступа: http://www.nbuv.gov.ua/Portal/Soc_Gum/Mre /2009_4_1/3_5.pdf







Copyright (c) 2015

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)