DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2015.56850

Modeling the process of forming oraganizational culture of the future elementary school teacher

Андрій Олегович Терещенко

Abstract


The article is dedicated to the analysis of modeling the process of forming organizational culture of the future elementary school teacher. The urgency and the readiness within pedagogical science and practice of the researched matter have been proven. The basic concepts of the research have been concretized. The model of forming organizational culture of the future elementary school teacher has been characterized. Moreover, its structure has been concretized, and its meaning for the professional education of the teacher has been substantiated

Keywords


future elementary school teacher; organizational culture; model; modeling; professional education

References


Gryn`ova, V. M. (1998). Formuvannya pedagogichnoyi kul`tury` majbutn`ogo vchytelya (teoretychnyj aspekt): monografiya. Kyiv: KiSU, 290.

Pal`shkova, I. O. (2009). Praktyko-oriyentovanyj pidhid u formuvanni profesijno-pedagogichnoyi kul`tury vchyteliv pochatkovoyi shkoly. Odessa: Bukayev Vadym Viktorovych, 339.

Tymoshko, G. M. (2014). Organizacijna kul`tura kerivnyka zagal`noosvitn`ogo navchal`nogo zakladu: teoriya i praktyka. Kyiv, 596.

Lodatko, Ye. O. (2010). Modelyuvannya v pedahohitsi: tochky vidliku. Pedahohichna nauka: istoriya, teoriya, praktyka, tendentsiyi rozvytku. Available at: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n1_2010_st_2/

Rapatsevych, E. S. (2005). Pedahohyka: Bol'shaya sovremennaya entsyklopedyya. Minsk: Sovrem. slovo, 720.

Maslov, V. (2013). Modelyuvannya pedahohichnykh system: sutnist' ta tekhnolohiya. Pislyadyplomna osvita v Ukrayini, 6, 15–18.

Hurenkova, O. V. (2009). Formuvannya ekolohichnoyi kompetentnosti maybutnikh fakhivtsiv vodnoho transportu v umovakh kredytno-modul'noy systemy navchannya. Kyiv, 20.

Kukuev, A. Y., Shevchenko, V. A. (2010). Andrahohycheskyy podkhod v obrazovanyy. Rostov-na-Donu: YPO PY YuFU. Available at: http://www.bim-bad.ru/biblioteka/article_full.php?aid=1618

Virna, Zh. P., Mudryk, А. В. (2014). Osobystisna vymohlyvist' yak chynnyk profesiynoyi kompetentnosti. Lytsk: Vezha-Druk, 256.


GOST Style Citations


1. Гриньова, В. М. Формування педагогічної культури майбутнього вчителя (теоретичний аспект) [Текст]: монографія / В. М. Гриньова. – К.: КіСУ, 1998. – 290 с.

2. Пальшкова, І. О. Практико-орієнтований підхід у формуванні професійно-педагогічної культури вчителів початкової школи [Текст]: монографія / І. О. Пальшкова. – О.: Букаєв Вадим Вікторович, 2009. – 339 с.

3. Тимошко, Г. М. Організаційна культура керівника загальноосвітнього навчального закладу: теорія і практика [Текст]: монографія / Г. М. Тимошко. – К., 2014. – 596 с.

4. Лодатко, Є. О. Моделювання в педагогіці: точки відліку [Текст] / Є. О. Лодатко // Педагогічна наука: історія, теорія, практика, тенденції розвитку. – 2010. – Вип. 1. – Режим доступу: http://intellect-invest.org.ua/pedagog_editions_e-magazine_pedagogical_science_vypuski_n1_2010_st_2/

5. Рапацевич, Е. С. Педагогика. Большая современная энциклопедия [Текст] / Е. С. Рапацевич. – Мн.: Соврем. слово, 2005. – 720 с.

6. Маслов, В. Моделювання педагогічних систем: сутність та технологія [Текст] / В. Маслов // Післядипломна освіта в Україні. – 2013. – № 6. – С. 15–18.

7. Гуренкова, О. В. Формування екологічної компетентності майбутніх фахівців водного транспорту в умовах кредитно-модульної системи навчання [Текст]: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / О. В. Гуренкова. – К., 2009. – 20 с.

8. Кукуев, А. И. Андрагогический подход в образовании [Текст] / А. И. Кукуев, В. А. Шевченко. – Ростов-на-Дону: ИПО ПИ ЮФУ, 2010. – Режим доступа: http://www.bim-bad.ru/biblioteka/article_full.php?aid=1618

9. Вірна, Ж. П. Особистісна вимогливість як чинник професійної компетентності [Текст]: монографія / Ж. П. Вірна, А. Б. Мудрик. – Луцьк: Вежа-Друк, 2014. – 256 с.







Copyright (c) 2015 Андрій Олегович Терещенко

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)