DOI: https://doi.org/10.15587/2313-8416.2016.63349

Intellectual property marketing mix of university: normative and legal aspect

Ірина Євгеніївна Драч

Abstract


On the basis of the analysis of scientific and normative source there have been revealed essence, features and regulatory support intellectual property marketing mix of university. There have been discovered intellectual property objects, which are the results of scientific activity of university. There have been researched the components content of the intellectual property marketing mix: product, distribution, price and promotion policy


Keywords


intellectual property; marketing mix; university; results of research activities

References


Promyslovavlasnistutsyfrakh. PokaznykydiialnostiDerzhavnoisluzhbyintelektualnoivlasnostiUkrainytaDerzhavnohopidpryiemstva «Ukrainskyiinstytutintelektualnoivlasnosti» za2015 rіk [Industrialpropertyinnumbers. Indicators of the State Intellectual Property Service of Ukraine and the State Enterprise «Ukrainian Institute of Intellectual Property» of 2015year] (2016). Kyiv, 49. Available at: http://uipv.org/i_upload/file/promvlasnist2015.pdf

2. Rubashka, V. P. (2012). Marketing intellektualnoy sobstvennosti [Intellectual property marketing]. Chep. 5. Kharkiv, 77.

3. Poniattia marketynhu intelektualnoi vlasnosti [The concept of marketing intellectual property]. Available at: http://helpiks.org/3-59759.html

4. Tihonenko, T. P., Jasnikov, G. E. (2011). Marketing ob'ektov intellektualnoy sobstvennosti [Marketing of intellectual property]. Economics and management, 3, 91–97.

5. Puhalskaya, А. P. (2014). Osobennosti marketinga intellektualnoy sobstvennosti [Features of marketing intellectual property]. Fundamentals of economics, management and law, 2 (14), 69–73.

6. Muhopad, V. I. (2010). Kommertsializatsiya intellektualnoy sobstvennosti [Commercialization of Intellectual Property]. Moscow: Magistr, INFRА-M, 512.

7. Moiseienko, Iu. V. (2015). Transformatsiia marketynhovoho kompleksu promyslovoi vlasnosti v konteksti evoliutsii svitovoi ekonomiky [The transformation of the marketing mix of industrial property in the context of the evolution of the global economy]. Science and science of science, 1, 44–50.

8. Dev, C. S., Schultz,D. E. (2005).Simply siva. Marketing Management,14 (2), 36–41.

9. Oslo Manual: Guidelines for collecting and analyzing data on innovation (2010). Moscow: OECD.

10. Belyaev, Yu. M. (2007). K voprosu ob organizatsii marketinga intellektualnoy sobstvennosti v Rossii [The question of the organization of intellectual property marketing in Russia]. Innovations, 9 (107), 76–81.

11. Tsyibulev, P. M. (2008). Marketing intellektualnoy sobstvennosti [Intellectual property marketing]. Кyiv: GIIS, 184.

12. Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» vid 01.07.2014 №1556-VII [The Law of Ukraine «High education» from 01.07.2014 № 1556-VII]. Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

13. Khodakivskyi, Ie. I., Yakobchuk, V. P., Lytvynchuk, I. L. (2014). Intelektualna vlasnist: ekonomiko-pravovi aspekty [Intellectual property: economic and legal aspects]. Kyiv: Center of educational literature, 276.

14. Zakon Ukrainy «Pro derzhavne rehuliuvannia diialnosti u sferi transferu tekhnolohii» vid 14.09.2006 № 143-V [The Law of Ukraine «On state regulation of activities in technology transfer» from 14.09.2006 № 143-V]. Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/143-16/print1456172544316116

15. The concept and methodology. National Technology Transfer Network. Available at: http://www.nttn.org.ua/?idm=1&lng=1


GOST Style Citations


1. Промислова власність у цифрах. Показники діяльності Державної служби інтелектуальної власності України та Державного підприємства «Український інститут інтелектуальної власності» за 2015 рік [Текст]. – Київ, 2016. – 49 с. – Режим доступу: http://uipv.org/i_upload/file/promvlasnist2015.pdf

2. Рубашка, В. П. Маркетинг интеллектуальной собственности. Ч. 5 [Текст]: конференція / В. П. Рубашка. – Харків: Укр. інж.-пед. акад, 2012. – С. 77.

3. Поняття маркетингу інтелектуальної власності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://helpiks.org/3-59759.html

4. Тихоненко, Т. П. Маркетинг объектов интеллектуальной собственности [Текст] / Т. П. Тихоненко, Г. Е. Ясников // Экономика и управление. – 2011. – № 3. – С. 91–97.

5. Пухальская, А. П. Особенности маркетинга интеллектуальной собственности [Текст] / А. П. Пухальская // Основы экономики, управления и права. – 2014. – № 2 (14). – С. 69–73.

6. Мухопад, В. И. Коммерциализация интеллектуальной собственности [Текст] / В. И. Мухопад. – М.: Магистр: ИНФРА-М, 2010. – 512 с.

7. Мойсеєнко, Ю. В. Трансформація маркетингового комплексу промислової власності в контексті еволюції світової економіки [Текст] / Ю. В. Мойсеєнко // Наука та наукознавство. – 2015. – № 1. – С. 44–50.

8. Dev, C. S. Simply siva [Text] / C. S. Dev, D. E. Schultz // Marketing Management. – 2005. – Vol. 14, Issue 2. – P. 36–41.

9. Oslo Manual: Guidelines for collecting and analyzing data on innovation [Text]. – 3-rd edition. – Moscow: OECD, 2010.

10. Беляев, Ю. М. К вопросу об организации маркетинга интеллектуальной собственности в России [Текст] / Ю. М. Беляев // Инновации. – 2007. – № 9 (107). – С. 76–81.

11. Цыбулев, П. М. Маркетинг интеллектуальной собственности [Текст]: уч. пос. / П. М. Цыбулев. – К.: ГИИС, 2008. – 184 с.

12. Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII [Текст]. – Верховна Рада України. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18

13. Ходаківський, Є. І. Інтелектуальна власність: економіко-правові аспекти [Текст] / Є. І. Ходаківський, В. П. Якобчук, І. Л. Литвинчук. – К.: Центр учбової літератури, 2014. – 276 с.

14. Закон України «Про державне регулювання діяльності у сфері трансферу технологій» від 14.09.2006 № 143-V [Текст]. – Верховна Рада України. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/143-16/print1456172544316116

15. Концепція та методологія [Електронний ресурс]. – Національна мережа трансферу технологій. – Режим доступу: http://www.nttn.org.ua/?idm=1&lng=1







Copyright (c) 2016 Ірина Євгеніївна Драч

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

ISSN 2313-8416 (Online), ISSN 2313-6286 (Print)