Аналіз методів, моделей та алгоритмів персоналізації для розроблення рекомендаційних систем

Autor

  • Yuliia Kotliarova Навчально-науковий інститут «Інститут інформаційних технологій в економіці» Державного вищого навчального закладу «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» пл. Львівська, 14, м. Київ, Україна, 04053, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5734-9252

DOI:

https://doi.org/10.15587/2313-8416.2018.152949

Słowa kluczowe:

персоналізація, методи, моделі, алгоритми та таксономія знань для рекомендаційних систем

Abstrakt

В статті досліджуються методи, моделі та алгоритми персоналізації в цифровому середовищі. Наведена загальна характеристика типів рекомендаційних систем, їх методи, моделі та алгоритми, переваги та недоліки застосування. В роботі запропоновано застосування таксономії знань для створення інтелектуального додатку персоналізації для підтримки прийняття маркетингових рішень для підприємств у цифровому середовищі. Виділено додаткові джерела даних для створення рекомендацій

Biogram autora

Yuliia Kotliarova, Навчально-науковий інститут «Інститут інформаційних технологій в економіці» Державного вищого навчального закладу «Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана» пл. Львівська, 14, м. Київ, Україна, 04053

Аспірант, асистент

Кафедра інформаційних систем в економіці

Bibliografia

Kotler, F. (1990). Osnovy Marketinga [Basics of Marketing]. Moscow: Progress, 672.

Blackwell, R., Miniard, P., Engel, J. (2007). Povedenie potrebiteley [Consumer Behavior]. Saint Petersburg: Peter, 944.

Aleshina, I. V. (2006). Povedenie potrebiteley [Customer behaviour]. Moscow: Economist, 525.

Prokopenko, O. V., Troyan, M. Yu. (2008). Povedinka spozhivachiv [Consumer Behavior]. Kyiv: Tsentr uchbovoyi literatury, 176.

Kahneman, D., Tversky, A. (1979). Prospect Theory: An Analysis of Decision under Risk. Econometrica, 47 (2), 263–292. doi: http://doi.org/10.2307/1914185

Tversky, A., Kahneman, D. (1992). Advances in prospect theory: Cumulative representation of uncertainty. Journal of Risk and Uncertainty, 5 (4), 297–323. doi: http://doi.org/10.1007/bf00122574

Zhuravleva, G. P., Manokhina, N. V., Smagina, V. V. (Eds.) (2016). Povedencheskaya ekonomika: sovremennaya paradigma ekonomicheskogo razvitiya [Behavioral economics: the modern paradigm of economic development]. Moscow-Tambov: Izdatel'skiy dom TGU im. G. R. Derzhavina, 340.

Voronkova, O. V. (2012). Povedenye spozhyvachiv [Consumer Behavior]. Tambov: Yzd-vo FHBOU VPO «THTU», 84.

Linden, G., Smith, B., York, J. (2003). Amazon.com recommendations: item-to-item collaborative filtering. IEEE Internet Computing, 7 (1), 76–80. doi: http://doi.org/10.1109/mic.2003.1167344

Amatriain, X., Basilico, J. (2012). Netflix Recommendations: Beyond the 5 stars (Part 1). Netflix Technology Blog. URL: https://medium.com/netflix-techblog/netflix-recommendations-beyond-the-5-stars-part-1-55838468f429

Corinna, U. (2018). Use Cases of Recommendation Systems in Business – Current Applications and Methods. Available at: https://emerj.com/ai-sector-overviews/use-cases-recommendation-systems/

Zlatyeva, D. (2016). Opyt personalizatsii kontenta v Le Boutique: kak intuitsiya pobezhdayet machine learning [The experience of personalizing content in Le Boutique: how intuition wins machine learning]. Available at: https://retailers.ua/news/tehnologii/5102-opyit-personalizatsii-kontenta-v-le-boutique-kak-intuitsiya-pobejdaet-machine-learning

Jones, M. T. (2014). Rekomendatel'nyye sistemy: Chast' 1. Vvedeniye v podkhody i algoritmy. Printsipy raboty rekomendatel'nykh mekhanizmov Interneta [Recommender systems, Part 1. Introduction to approaches and algorithms. How the Internet recommenders work]. IBM Corporation. Available at: https://www.ibm.com/developerworks/ru/library/os-recommender1/index.html

Tilahun, B., Awono, C., Batchakui, B. (2017). A Survey of State-of-the-art: Deep Learning Methods on Recommender System. International Journal of Computer Applications, 162 (10), 17–22. doi: http://doi.org/10.5120/ijca2017913361

Korbut, D. (2017). Recommendation System Algorithms. Main existing recommendation engines and how they work. Available at: https://statsbot.co/blog/recommendation-system-algorithms/

Chatti, M. A., Dakova, S., Thus, H., Schroeder, U. (2013). Tag-based collaborative filtering recommendation in personal learning environments. IEEE Transactions on Learning Technologies, 6 (4), 337–349. doi: http://doi.org/10.1109/tlt.2013.23

Pyatikop, E. E. (2013). Issledovaniye metoda kollaborativnoy fil'tratsii na osnove skhodstva elementov [The research of collaborative filtering method based on neighborhood elements]. Informatika, kíbernetika ta obchislyuval'na tekhníka, 109–114.

Machine Learning (8) – Recommender Engine: Collaborative Filtering (2015). Available at: oliviaklose.azurewebsites.net

Hofmann, T., Puzicha, J. (1999). Latent Class Models for Collaborative Filtering. IJCAI '99 Proceedings of the Sixteenth International Joint Conference on Artificial Intelligence. San Francisco: Morgan Kaufmann Publishers Inc., 688–693.

Langseth, H., Nielsen, T. D. (2012). A latent model for collaborative filtering. International Journal of Approximate Reasoning, 53 (4), 447–466. doi: http://doi.org/10.1016/j.ijar.2011.11.002

Shams, B., Haratizadeh, S. (2017). Graph-based collaborative ranking. Expert Systems with Applications, 67, 59–70. doi: http://doi.org/10.1016/j.eswa.2016.09.013

Swathi, S., Sreeja, D., Shelbi, J., Seetha, P. (2017). Various Methods of Using Content-Based Filtering Algorithm for Recommender Systems. International Journal of Innovative Research in Science, Engineering and Technology, 6 (2), 1606–1613.

Asanov, D. (2004). Algorithms and Methods in Recommender Systems. Berlin: Institute of Technology. Available at: https://www.snet.tu-berlin.de/fileadmin/fg220/courses/SS11/snet-project/recommender-systems_asanov.pdf

Lorenzi, F., Ricci, F. (2005). Case-based recommender systems: a unifying view. ITWP'03 Proceedings of the 2003 international conference on Intelligent Techniques for Web Personalization. Acapulco: Springer-Verlag, Berlin: Heidelberg, 89–113. doi: http://doi.org/10.1007/11577935_5

Marung, U., Theera-Umpon, N., Auephanwiriyakul, S. (2016). Top-N Recommender Systems Using Genetic Algorithm-Based Visual-Clustering Methods. MDPI Reference List and Citations Style Guide. Basel,

Feng, D. (2015). Utility-based Recommender Systems Using Implicit Utility and Genetic Algorithm. International Conference on Mechatronics, Electronic, Industrial and Control Engineering, 860–864. doi: http://doi.org/10.2991/meic-15.2015.197

Brusilovsky, P., Kobsa, A., Nejdl, W. (2007). The adaptive web: methods and strategies of web personalization. Heidelberg: Springer-Verlag Berlin, 762.

Dent, A. (2015). An In-Depth Look At Second-Party Data For Digital Marketers. Available at: https://marketingland.com/second-party-data-digital-marketers-128254

Sonntag, D. (2015). ISMAR Tutorial on Intelligent User Interfaces, Proceedings of ISMAR 2015. Related DFKI Technical Report.

##submission.downloads##

Opublikowane

2018-11-27

Numer

Dział

Economics